Ενάρετος δέν είναι ο θεωρητικός της αρετής, αλλά ο εργάτης της αρετής (π. Διονύσιος Τάτσης)


Ανάγνωση σε 1.6 λεπτά
Αναγνώσεις: 1976 |


Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.

Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
ΣΤΙΣ ∆ΙΑΦΟΡΕΣ συναντήσεις που πραγµατοποιούν οι χριστιανοί συχνά γίνεται λόγος γιά ενάρετους ανθρώπους, που είναι ανάµεσά µας και προσφέρουν σηµαντικό πνευµατικό έργο. Περιγράφονται γεγονότα και καταστάσεις µέ ενθουσιασµό και υπερβολή και δηµιουργούνται εντυπώσεις αδικαιολόγητες, γιατί η πραγµατικότητα είναι διαφορετική. Αυτό συµβαίνει, γιατί αγνοούν οι άνθρωποι ότι άλλο είναι η γνώση των αρετών και άλλο η απόκτησή τους.

Οι θεολόγοι και οι ιεροκήρυκες µιλούν µέ άνεση και ενθουσιασµό γιά τις αρετές, αλλά γιά τον κόπο και τον ιδρώτα που απαιτεί η απόκτησή τους δεν κάνουν λόγο!

Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος λέει ότι «αρετή που δεν ασκείται έµπρακτα, γρήγορα, κάτω από την επήρεια των διαφόρων περιστάσεων, εξαφανίζεται». Ενάρετος λοιπόν δεν είναι ο θεωρητικός της αρετής, αλλά ο εργάτης της αρετής. Όχι αυτός που µελετάει, µιλάει και γράφει γιά την αρετή, αλλά αυτός που ταπεινά τηρεί τις εντολές, δεν κάνει θόρυβο, συναισθάνεται τις αδυναµίες του και ζητάει το έλεος του Θεού. Αυτός που συνήθως δεν µπορεί νά περιγράψει όσα βιώνει, ούτε προθυµοποιείται νά διδάξει σχετικά. Ωστόσο η ζωή του µιλάει στους άλλους, τους παραδειγµατίζει και τους διδάσκει. Το περί αρετής θέµα είναι πολύ σοβαρό και χρειάζεται προσοχή. ∆υστυχώς, βλέπουµε καθηµερινά ανθρώπους µέ «αρετές» νά µάς απογοητεύουν µέ τη συµπεριφορά τους και τις επιλογές τους.

Πέφτουµε από τά σύννεφα και σκανδαλιζόµαστε. Είναι νευρικοί, ανυπόµονοι, φιλόδοξοι, υποκριτές, περίεργοι, φίλοι της κατάκρισης αλλά και των αρνητικών και µαύρων λογισµών. Ενώ εµείς νοµίζαµε ότι είχαν ανέλθει και τις τελευταίες βαθµίδες της κλίµακας των αρετών.

Οι αδυναµίες τους αποκα-λύπτονται, όταν αντιµετωπίζουν διάφορες δυσάρεστες καταστάσεις ή όταν δεν έχουν το πρώτο λόγο στο περιβάλλον τους. Αυτό φαίνεται περισσότερο στους προβεβληµένους κληρικούς, οι οποίοι βιώνουν γεγονότα που δεν τους αρέσουν, αλλά κρύβουν την ενόχλησή τους και εµφανίζονται ως ανώτεροι και ανεπηρέαστοι. Έρχονται όµως ώρες όπου τά τείχη της υποκρισίας πέφτουν και η πραγµατικότητα εµφανίζεται σε όλο το µεγαλείο.

Τότε η απογοήτευση είναι πικρή. Και διερωτάται κανείς. Που είναι οι αρετές; Γιατί χάθηκαν τόσο ξαφνικά;

Είναι ανάγκη νά χτίζουµε την πνευµατική µας ζωή σε γερά θεµέλια, δηλαδή στην ακριβή τήρηση των εντολών του Ευαγγελίου. Μόνο τότε θά έχουµε πραγµατική πρόοδο. Εάν η θεωρία µας δεν είναι βιωµατική, οι «αρετές» µας θά εξανεµίζονται και θά γινόµαστε χειρότεροι και από τους κοσµικούς. 

π. Διονύσιος Τάτσης

Πηγή: Ορθόδοξος Τύπος, 19/02/2016 (proskynitis.blogspot.gr)
( Αναγνώσεις: 1976 )

Γίνετε συμμέτοχοι στην προσπάθειά μας!

Αποστείλετε προτεινόμενο υλικό στο ptheoxaris@yahoo.gr προς ωφέλεια των ψυχών όλων μας!

            • Συνέχεια Άρθρου ▼
              Είθε η Παναγία να φωτίσει τα σκοτάδια που μας κρατούν άβουλους και μοιραίους
               Χρόνια Πολλά,εν μέσω θλίψεων,για την έτερη μητέρα μας , την Ελλάδα μας, που έχει παραδοθεί στις φλόγες, εύχομαι η Παναγία μας να ενισχύσει το πνεύμα μας και να φωτίσει τα σκοτάδια που μας κρατούν άβουλους και μοιραίους προστατεύοντας τη φύση και τους εαυτούς μας από την καταστροφή.Χρόνια Πολλά στους εορτάζοντες !!!
              «Ουδείς προστρέχων επί σοι κατησχυμένος από σου εκπορεύεται, αγνή Παρθένε Θεοτόκε, αλλ’ αιτείται την χάριν και λαμβάνει το δώρημα, προς το συμφέρον της αιτήσεως»

              Κοίμηση της Παναγίας γύρω στο 1600,άγνωστος ζωγράφος από την Κρήτη
               Στην εικόνα αυτή με το ελλειψοειδές σχήμα παριστάνονται η Κοίμηση της Θεοτόκου, η Μετάσταση και το επεισόδιο του Ιεφωνία. 
               Η Κοίμηση της Θεοτόκου με τη μεγάλη νεκρική κλίνη, τον Χριστό που παραλαμβάνει την ψυχή της Παναγίας, τους αποστόλους και τους δύο υμνογράφους, Ιωάννη Δαμασκηνό και Κοσμά Μελωδό, αναπτύσσεται στο κεντρικό τμήμα της επιφάνειας.  Οι απόστολοι έρχονται από τα πέρατα του κόσμου επάνω σε δύο νεφελώματα. Όπως συνηθίζεται, το επεισόδιο με τον Αρχάγγελο Μιχαήλ που κόβει τα χέρια του Ιεφωνία, παριστάνεται σε μικρότερη κλίμακα μπροστά από την κλίνη και στον ουρανό βρίσκεται η Μετάσταση της Θεοτόκου.  Στο τελευταίο επεισόδιο η Παναγία μεταφέρεται επάνω σε νεφέλωμα από δύο αγγέλους στον ουρανό.  Δύο άλλοι άγγελοι έχουν ανοίξει τις πύλες του ουρανού για να την υποδεχτούν. Η κορνίζα είναι ξυλόγλυπτη με διάτρητη διακόσμηση σε στυλ μπαρόκ, που περιλαμβάνει την αετωματική επίστεψη, αγγέλους, γιρλάντες και ερωτιδείς.πηγή

              Πηγή: https://proskynitis.blogspot.com/2025/08/blog-post_21.html
              Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
              Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
              Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
            • Συνέχεια Άρθρου ▼
              15 Αυγούστου. † Η ΚΟΙΜΗΣΙΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ ΗΜΩΝ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΑΙ ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ. Αγιογραφικό ανάγνωσμα.



              Αποστολικό ανάγνωσμα. Της εορτής, 15 Αυγούστου (Φιλιπ. β´ 5-11


              ).
              Φιλιπ. 2
              ,5
                         τούτο γάρ φρονείσθω εν υμίν ό και εν Χριστώ Ιησού,
              Φιλιπ. 2,5
                               Διότι πρέπει στούτον να μιμηθήτε τον Κυριον· να καλλιεργήσετε δηλαδή το φρόνημα της ταπεινοφροσύνης απέναντι των άλλων και της αγάπης προς τους άλλους, το οποίον υπήρχε και στον Ιησούν Χριστόν.
              Φιλιπ. 2
              ,6
                         ός εν μορφή Θεού υπάρχων ουχ αρπαγμόν ηγήσατο τό είναι ίσα Θεώ,
              Φιλιπ. 2,6
                               Ο Χριστός δηλαδή καίτοι είχε την αυτήν ουσίαν και τα αυτά άπειρα ιδιώματα με τον Θεόν και ως ζωντανή, αυτουσία και απαράλλακτος εικών του Θεού υπήρχε εν μορφή Θεού, δεν εθεώρησε, ότι έχει εξ αρπαγής το να είναι ίσος με τον Θεόν. (Δι' αυτό δε και δεν εφοβήθη να αποθέση κατά συγκατάβασιν και οικονομίαν δι' ημάς την δόξαν της θεότητός του),

              Φιλιπ. 2
              ,7
                         αλλ᾿ εαυτόν εκένωσε μορφήν δούλου λαβών, εν ομοιώματι ανθρώπων γενόμενος,
              Φιλιπ. 2,7
                               αλλά άδειασε, τρόπον τινά, τον εαυτόν του και εμίκρυνε μόνος του την άπειρον δόξαν της θεότητός του προσκαίρως και έλαβε μορφήν δούλου, γενόμενος όμοιος με τους ανθρώπους.
              Φιλιπ. 2
              ,8
                         και σχήματι ευρεθείς ως άνθρωπος εταπείνωσεν εαυτόν γενόμενος υπήκοος μέχρι θανάτου, θανάτου δε σταυρού.
              Φιλιπ. 2,8
                               Και ευρέθη έτσι κατά το σχήμα και την εμφάνισιν σαν απλούς άνθρωπος, ενώ δεν έπαυσε ούτε επί στιγμήν να είναι και τέλειος Θεός, και εταπείνωσε τον ευατόν του γενόμενος υπήκοος μέχρι θανάτου και μάλιστα θανάτου σταυρικού, του πλέον φρικτού και ταπεινωτικού.
              Φιλιπ. 2
              ,9
                         διό και ο Θεός αυτόν υπερύψωσε και εχαρίσατο αυτώ όνομα το υπέρ πάν όνομα,
              Φιλιπ. 2,9
                               Δι' αυτήν του δε την ταπείνωσιν και υπακοήν τον ύψωσε και τον εδόξασε με το παραπάνω ο Θεός και ως άνθρωπον και του εχάρισε το όνομα Κυριος, που είναι ανώτερον από κάθε άλλο όνομα του ουρανού και της γης.
              Φιλιπ. 2
              ,10
                       ίνα εν τώ ονόματι Ιησού πάν γόνυ κάμψη επουρανίων καί επιγείων και καταχθονίων,
              Φιλιπ. 2,10
                             Και τον υπερύψωσε, δια να καμφθή στο όνομα του Ιησού κάθε γόνατον με ευλάβειαν και σεβασμόν και να προσκυνήσουν τον Ιησούν οι επουράνιοι άγγελοι και οι επίγειοι άνθρωποι και αυτά ακόμη τα πονηρά πνεύματα, που είναι εις τα καταχθόνια, να υποταχθούν με φόβον και τρόμον ενώπιον της θείας του δυνάμεως και δόξης.
              Φιλιπ. 2
              ,11
                       και πάσα γλώσσα εξομολογήσηται ότι Κύριος Ιησούς Χριστός εις δόξαν Θεού πατρός.
              Φιλιπ. 2,11
                              Και έτσι κάθε γλώσσα να διαλαλήση με όλην της την δύναμιν, ότι ο Ιησούς Χριστός είναι Κυριος του ουρανού και της γης· και η διακήρυξις αυτή θα γίνεται εις δόξαν του Θεού και Πατρός (ο οποίος έτσι εσχεδίασε την σωτηρίαν των ανθρώπων και την δόξαν του ενανθρωπήσαντος Υιού του).






               


              Ευαγγελικό ανάγνωσμα. Της εορτής, 15 Αυγούστου (Λκ. ι´ 38-42, ια´ 27-28


              ).
              Λουκ. 10,38
                      Εγένετο δε εν τώ πορεύεσθαι αυτούς και αυτός εισήλθεν εις κώμην τινά. γυνή δε τις ονόματι Μάρθα υπεδέξατο αυτόν εις τον οίκον αυτής.
              Λουκ. 10,38
                            Καθώς δε ο Κυριος με τους μαθητάς του επήγαιναν προς την Ιερουσαλήμ, εμπήκε ο Ιησούς εις ένα χωριό. Καποια δε γυναίκα, ονόματι Μαρθα, τον υπεδέχθη στο σπίτι της.
              Λουκ. 10,39
                      και τήδε ήν αδελφή καλουμένη Μαρία, ή και παρακαθίσασα παρά τούς πόδας του Ιησού ήκουε τον λόγον αυτού.
              Λουκ. 10,39
                            Είχε δε αυτή και αδελφήν, ονόματι Μαρίαν, η οποία εκάθισε κοντά εις τα πόδια του Ιησού και ήκουε την διδασκαλίαν του.
              Λουκ. 10,40
                      η δε Μάρθα περιεσπάτο περί πολλήν διακονίαν· επιστάσα δέ είπε· Κύριε, ου μέλει σοι ότι η αδελφή μου μόνην με κατέλιπε διακονείν; ειπέ ούν αυτή ίνα μοι συναντιλάβηται.
              Λουκ. 10,40
                            Η δε Μαρθα, από την μεγάλην της επιθυμίαν και προθυμίαν να περιποιηθή αξίως τον διδάσκαλον, απερροφάτο από τας πολλάς ασχολίας. Εις κάποιαν στιγμήν εστάθη κοντά στον Ιησούν και είπε· “Κυριε, δεν σε μέλει που η αδελφή μου με αφήκε μονήν να ετοιμάσω τα του φαγητού δια σε και τους μαθητάς σου; Πες της λοιπόν να με βοηθήση”.
              Λουκ. 10,41
                      αποκριθείς δέ είπεν αυτή ο Ιησούς· Μάρθα Μάρθα, μεριμνάς και τυρβάζη περί πολλά·
              Λουκ. 10,41
                             Απήντησε δε ο Ιησούς και είπε· “Μαρθα, Μαρθα, εφορτώθηκες πολλές φροντίδες, ταλαιπωρείσαι και κουράζεσαι δια να ετοιμάσης πολλά.
              Λουκ. 10,42
                      ενός δε εστι χρεία· Μαρία δε την αγαθήν μερίδα εξελέξατο, ήτις ουκ αφαιρεθήσεται απ᾿ αυτής.
              Λουκ. 10,42
                            Ενα όμως είναι το χρησιμώτερον και απαραίτητον, η πνευματική τροφή, την οποίαν προσφέρω εγώ. Η δε Μαρία εδιάλεξε την καλήν μερίδα, την πνευματικήν, η οποία και δεν θα της αφαιρεθή ποτέ από κανένα. Διότι αι ωφέλειαι από την πνευματικήν τροφήν είναι αιώνιαι και αναφαίρετοι”.
              Λουκ. 11,27
                      Εγένετο δε εν τώ λέγειν αυτόν ταύτα επάρασά τις γυνή φωνήν εκ του όχλου είπεν αυτώ· μακαρία η κοιλία η βαστάσασά σε και μαστοί ούς εθήλασας.
              Λουκ. 11,27
                             Ενώ δε έλεγε αυτά, κάποια γυναίκα από το πλήθος ενθουσιασμένη από την διδασκαλίαν του, έβγαλε φωνήν μεγάλην και είπε· “μακαρία η κοιλία που σε εβάσταξε και οι μαστοί, τους οποίους εθήλασες. Μακαρία η μητέρα, που σε εγέννησε και σε έθρεψε”.
              Λουκ. 11,28
                      αυτός δε είπε· μενούνγε μακάριοι οι ακούοντες τον λόγον του Θεού καί φυλάσσοντες αυτόν.
              Λουκ. 11,28
                             Και αυτός είπε· “βεβαίως μακαρία είναι η μητέρα μου, αλλά επίσης μακάριοι είναι όλοι όσοι ακούουν τον λόγον του Θεού και τον φυλάσσουν”.
              http://www.imgap.gr/file1/AG-Pateres/AG%20KeimenoMetafrasi/KD/03.%20Louk.htm

              Πηγή: https://hristospanagia3.blogspot.com/2025/08/15.html
              Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
              Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
              Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
            • Συνέχεια Άρθρου ▼
              Μακαριστου π.Αλεξάνδρου Σμέμαν Η Παναγία

              "Θανάτου και της φθοράς ως έσωσεν, εαυτόν εκδεδωκώς τώ θανάτω, την τη φθορά και θανάτω μου φύσιν, κατασχεθείσαν, Παρθένε, δυσώπησον, τον Κύριον σου και Υιόν, της εχθρών κακουργίας με ρύσασθαι".
              Μέσα στη λάμψη του ασύγκριτου φωτός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, κατά τις αυγουστιάτικες αυτές μέρες, όταν ο φυσικός κόσμος φθάνει στο αποκορύφωμα της ομορφιάς του και γίνεται ύμνος δοξολογίας και ελπίδας και σύμβολο ενός άλλου κόσμου, ακούγονται τα λόγια της εορτής «τάφος και νέκρωσις ουκ εκράτησεν, ως γαρ ζωής Μητέρα προς την ζωήν μετέστησεν ο μήτραν οικήσας αειπάρθενον». 
              Ο θάνατος δεν είναι πλέον θάνατος. 
              Ο θάνατος ακτινοβολεί αιωνιότητα και αθανασία. 
              Ο θάνατος δεν είναι πλέον ρήξη αλλά ένωση. 
              Δεν είναι λύπη, αλλά χαρά. 
              Δεν είναι ήττα, αλλά νίκη. 
              Είναι η αυγή της μυστικής και αιώνιας ημέρας.
              Μακαριστου π.Αλεξάνδρου Σμέμαν "Η Παναγία"

              https://amethystosbooks.blogspot.com/2025/08/blog-post_18.html

              Πηγή: https://paterikos.blogspot.com/2025/08/blog-post_14.html
              Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
              Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
              Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
            • Συνέχεια Άρθρου ▼
              Πώς κόβεται το κάπνισμα κατά τους πατέρες (B'-Μέρος)
              Συνέχεια άρθρου από... 7) Γέροντας Κλεόπας Ήλιε  
              Έρχεται στην εξομολόγηση ένας ηλικιωμένος και μου λέει: 
              Πάτερ βάλε μου έναν σκληρό κανόνα, επειδή δεν μπορώ να αφήσω το κάπνισμα.
              -Γέρο ασε το τσιγάρο γιατί θα πας στην κόλαση.
              -Πάτερ το συνήθισα, δεν μπορώ να το αφήσω.
              -Γέρο πρόσεχε γιατί ο θάνατος είναι κοντα. 
              -Θέλω να το αφήσω αλλά δεν ξέρω πως.
              -Αν δεν μπορείς να αφήσεις την αμαρτία, πως θα υπομείνεις τις φλόγες της κολάσεως;
              -Φοβάμαι την κόλαση αλλά δεν μπορώ να αφήσω το κάπνισμα.
              Είχα εκεί κοντά ένα κηροπήγιο και ένα αναμμένο χοντρό κερί.
              -Έλα εδώ. Κράτα το δάκτυλό σου στο αναμμένο κερί!
              -Όχι, όχι δεν μπορώ.
              -Κράτα το εκεί.
              Του πήρα τότε το χέρι και το κρατούσα εγώ.
              -Δεν μπορώ πάτερ με καίει.
              -Κράτα το εκεί αδελφέ! Μόλις θα σε πειράξει ο διάβολος θα βάζεις το χέρι σου στο κερί! Θέλεις να πας στην κόλαση; Εκεί δεν έχει κεριά. Έχει ολόκληρους φούρνους, εκατομμύρια φορές πιο δυνατούς από αυτό. Βάλε το χέρι στο κερί μέχρι να καεί. Θα δούμε τότε εαν θα έχεις όρεξη για να καπνίσεις!
              -Ναι, πάτερ έτσι θα κάνω, όσο ζω δεν θα ξαναβάλω τσιγάρο στο στόμα μου.
              -Και αν σε υποδουλώσει κανένα άλλο πάθος να μην πάρεις το χέρι σου από την φωτιά μέχρι να θυμηθείς τις φωτιές της κολάσεως. Και ο κανόνας σου είναι ο εξής "Θα λες Κύριε Ιησού Χριστέ... και θα βάζεις το χέρι σου στο κερί. Να δούμε τότε εαν θα επιθυμείς αυτές τις βρωμιές". 
              8) Όσιος γέροντας Αρσένιος Μπόκα  -Άν είναι καπνιστής ο εξομολογούμενος τον λύνετε; 
              -Εγώ τον λύνω. Αλλά δεν μου λέγει «Είμαι καπνιστής». Δεν λέγει έτσι, αλλά «Ήμουν καπνιστής». Η λέξις «είμαι» σημαίνει συνέχεια. Βασίζομαι σε μία εξήγηση που του δίνω όσον αφορά την σοβαρότητα της αμαρτίας. «Αντιλαμβάνεσαι παιδί μου, ότι το κάπνισμα εργάζεται ύπουλα για να σε καταστρέψει. Αυτό το πάθος θα σε καταστρέψει αιφνιδίως. Λοιπόν, πρέπει να το αφήσεις, διότι με φέρνεις κι εμένα στην θέση να σε λύνω -ψευδώς, αλλά δεν θα το κάνω αν δεν σταματήσεις το τσιγάρο». Και μου λέγει: «Κατάλαβα πάτερ». 
              Βέβαια κατάλαβε για εκείνη την ώρα. Μπροστά μου αποφασίζει να το κόψει και μακάρι να μπορούσε να μην αμαρτήσει πάλι. 
              Είναι αλήθεια, ότι δεν πρέπει να υπολογίζουμε τις αυθόρμητες αποφάσεις. Όμως και δεν πρέπει να σταματάμε την μετάνοιά του εκείνη την ώρα που λέγει πως θα διορθωθεί. Η τακτική μου είναι να είμαι όσο μπορώ ανεκτικός, αλλά να καταδικάζω οπωσδήποτε την αμαρτία και να πείθω κι αυτόν να στρέφεται εναντίον της. Αν ο ίδιος μισή την αμαρτία του, τότε είμεθα σε καλό δρόμο. Το έλεος του Θεού θα τον βοηθήσει. 
              «Όσους έκλεβαν τους ανακάλυπτε, τις βαμμένες γυναίκες τις μάλωνε, τους καπνιστές τους προέτρεπε να σταματήσουν το κάπνισμα. Στους ιερείς που κάπνιζαν έλεγε: «Αφού κοινωνάτε έχετε το Χριστό μέσα σας, είστε φορείς του Χριστού, εσείς όμως βάζετε στο στόμα του Χριστού τσιγάρο! Καίτε τον Χριστό και έτσι θα καείτε και εσείς (Ιερομόναχος Δομέτιος για τον Όσιο πατέρα Αρσένιο Μπόκα)
              9) Γέρονας Ιουστίνος Πίρβου  Αντίθετα με την Ελλάδα, στους ναούς μας δεν θα δείτε τους πιστούς να καπνίζουν στα προαύλια των ναών δίπλα από τους ιερείς. Όταν βγήκα από την φυλακή (σ.σ.εννοεί τις κομμουνιστικές φυλακές) πήγα στο Άγιο όρος με σκοπό να μείνω εκεί. Ο πρώτος μοναχός που συνάντησα κάπνιζε. Τότε αποφάσισα να μην μείνω στο Άγιο Όρος και να γυρίσω στην Ρουμανία. Φυσικά στην Ελλάδα υπάρχουν άνθρωποι εκλεκτοί και άνθρωποι της προσευχής, αλλά θεωρούν το κάπνισμα κάτι το φυσιολογικό, ούτε καν θέτουν το ζήτημα εαν είναι αμαρτία.
              10) Γέροντας Παύλος Νικηταράς  Ο Γέροντας Παύλος για την μάστιγα του καπνίσματος έγραψε ένα φυλλάδιο το οποίο και διέμεινε ο ίδιος σε όλα τα πνευματικά του παιδιά και σε όσους τον επισκέπτονταν στην Πάτμο. Με τον τρόπο αυτό ασκούσε πολλές φορές την ποιμαντική του σ’ όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου. ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΜΑΡΤΙΑ! Όποιος καπνίζει, αυτοκτονεί, παραβαίνει την εντολή του Θεού: «Ου φονεύσεις». Φυματίωση, καρδιοπάθειες, καρκίνοι, νευρασθένειες, κιρρώσεις του ήπατος είναι τα αποτελέσματα του πάθους του καπνίσματος. Αποτελεί πληγή εθνική. Η Ελλάς έχει το προβάδισμα από όλα τα κράτη της Ευρώπης. Αν τα δισεκατομμύρια που σπαταλούν οι Έλληνες καπνιστές διετίθεντο δια τους πτωχούς της πατρίδος μας, δεν θα υπήρχε πτωχή οικογένεια. Είναι πάθος, το οποίον καταστρέφει και την σωματικήν και την πνευματική υγείαν. Αυτό τονίζει σε ολιγοσέλιδο σοφό βιβλίο του ο καρδιολόγος Αθανάσιος Αβραμίδης. Το κάπνισμα, ο Άγιος του αιώνος μας Νεκτάριος Πενταπόλεως, το ονομάζει «πορνεία του στόματος», ο δε άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης «λιβάνι του διαβόλου». 
              Ο Αββάς Πυτιρίων στο Γεροντικό αναφέρει ότι, δια να εκδιώξη κανείς τους δαίμονας, πρέπει πρώτα να κυριαρχήσει στα πάθη του κι έπειτα και οι δαίμονες φεύγουσι. Όπως τα δαιμόνια, λέγει ο Κύριος, δεν εξέρχονται από τον άνθρωπον παρά μόνον δια προσευχής και νηστείας, κατά τον ίδιο τρόπο εξέρχεται και το πάθος αυτό, με θερμή προσευχή και νηστεία που φέρνει την οικονομία κι αυτή τροφοδοτεί την ελεημοσύνη. Έτσι φυγαδεύεται το κακό αυτό που υποδουλώνει άνδρες και γυναίκες. Μητέρες που καπνίζουν, διαιωνίζουν την νευρασθένεια εις το έθνος μας. Γεννούν παιδιά νευρασθενικά κι η πληγή αυτή καταντά μάστιγα της οικογενείας κα της κοινωνίας γενικώτερον. 
              Το κάπνισμα με την νικοτίνην που περιέχει, γίνεται αφορμή των ναρκωτικών, της μάστιγος αυτής που θερίζει την νεολαίαν μας. Ορθόδοξοι Χριστιανοί, ελευθερωθείτε από το πάθος αυτό! Με το παράδειγμά σας θα ωφελήσετε τους αδελφούς σας. Έπειτα, όπως ανωτέρω ετονίσθη, είναι θέμα υγείας. Πλησιάζει περίπου αιώνας που ο σατυρικός ποιητής Σουρής έγραφε: «Ο έτη τεσσαράκοντα μηδέποτε καπνίσας και το μη εκδαπανώμενον κατ’ έτος εκτοκίσας τοιούτο κτήμα αποκτά και υγείας δέκα έτη στον βίον του προσθέτει». Αν έζη σήμερον, ασφαλώς θα έλεγεν όχι μόνον δέκα έτη, αλλ’ ότι 40 έτη στον βίον του προσθέτει. 
              Χωρίς θυσία και αγώνα δεν επιτυγχάνεται τίποτα απολύτως. Ούτε το κάπνισμα, ούτε άλλο πάθος πολεμείται. Προσπάθεια χρειάζεται, να βιάσωμεν τον εαυτόν μας να κόψη το κάπνισμα, έχοντες υπ’ όψιν «η Βασιλεία του Θεού βιάζεται και βιασταί αρπάζουσιν αυτήν». Είναι ανάγκη να συνειδητοποιήσωμεν ότι το κάπνισμα είναι αμαρτία μεγάλη. Εγώ σαν πνευματικός, εις τους καπνιστάς που έρχονται στην εξομολόγησιν, ως άλλην ποινήν τους ορίζω την αποφυγήν του καπνίσματος και μερικοί, πραγματικώς μετανοημένοι μου προσφέρουν το τελευταίο πακέτο τους. 
              Εύχομαι οι ολίγες αυτές γραμμές μου να εύρουν θέσιν εις τας καρδίας πιστών ανθρώπων, ούτως ώστε να βελτιωθή η σημερινή κατάστασις που δημιουργεί πολλές οικογένειες δυστυχισμένες. Έπειτα, ας μην λησμονήσωμεν και τον Θείον παράγοντα: Βοηθεί ο Θεός όσους με πίστιν επικαλούνται την βοήθειάν Του! «Πάντα δυνατά τω πιστεύοντι» βεβαίωσεν ο Κύριός μας. Η θέλησίς μας και η Χάρις του Θεού θα συντελέσουν εις την καταπολέμησιν του πάθους αυτού που θεωρείται πράγματι μεγάλη αμαρτία. 
              Σε μια πνευματική του κόρη που περίμενε παιδί και κάπνιζε, τη συνεβούλευε να σταματήσει αμέσως το τσιγάρο. Σε κάποια επιστολή του της έγραφε: «Καλά έκανες και σταμάτησες το κάπνισμα, Θεού φώτισις, διαφορετικά θα έφερνες στον κόσμο ένα νευρασθενικό παιδί». Κάποτε ρώτησε το Γέροντα κάποιο πνευματικό του παιδί για το κάπνισμα. Κι ο Γέροντας απήντησε: «Και τώρα έρχομαι στο θέμα του καπνίσματος, αν το ξέρεις είναι μεγάλη αμαρτία, στην αρχή νεκρώνει τα νεύρα, αλλά κατόπιν κάνει χειρότερο κακό στον οργανισμό μας. Όσοι έρχονται και εξομολογούνται στο κελλί μου με ειλικρινή μετάνοια, μου αφήνουν το τελευταίο πακέτο τους και τα δείχνω εις όσους καπνιστές εξομολογούνται. Κάποια άλλη φορά σε άλλη επιστολή του ο Γέροντας συνεβούλευε κάποιο πνευματικό του παιδί: «Ας παύση το κάπνισμα, είναι μεγάλη αμαρτία. Θα κάμης κακό στον εαυτό σου και μάλιστα σ’ αυτή την ηλικία! Θα μετανοήσης, όταν θα είναι αργά».
              11) Γέροντας Παίσιος  Ήρθε κάποτε από την Γερμανία στο Καλύβι ένας πατέρας, που το κοριτσάκι του είχε αρχίσει να παραλύη. Οι γιατροί το είχαν ξεγράψει. Ήταν ο καημένος τελείως απελπισμένος. «Κάνε κι εσύ μια θυσία, του είπα, για την υγεία του παιδιού σου. Να κάνης μετάνοιες, δεν μπορείς· να προσευχηθής, δεν μπορείς, εντάξει. Πόσα τσιγάρα καπνίζεις την ημέρα;». «Τεσσεράμισι κουτιά», μου λέει. «Να καπνίζης ένα κουτί, του λέω, και τα χρήματα που θα έδινες για τα υπόλοιπα να τα δίνης σε κανέναν φτωχό». «Να γίνη, Πάτερ, καλά το παιδί, μου λέει, και εγώ θα το κόψω το τσιγάρο». «Ε, τότε δεν θα έχη αξία· τώρα πρέπει να το κόψης· πέταξε το τσιγάρο, του λέω. Δεν αγαπάς το παιδί σου;». «Εγώ δε αγαπώ το παιδί μου; Από τον πέμπτο όροφο πετιέμαι κάτω για την αγάπη του παιδιού μου», μου λέει. «Εγώ δεν σου λέω να πεταχτής από τον πέμπτο όροφο κάτω, θα αφήσης το παιδί σου στον δρόμο κι εσύ θα χάσης την ψυχή σου. Εγώ σου λέω να κάνης κάτι εύκολο. Να, πέταξε τώρα τα τσιγάρα!». Με κανέναν τρόπο δεν ήθελε να τα πετάξη. Και τελικά έφυγε έτσι και έκλαιγε! Πως να βοηθηθή αυτός ο άνθρωπος; Ενώ όσοι ακούν βοηθιούνται. 
              *****  Μια άλλη μέρα ήρθε ένας που αγκομαχούσε από την πεζοπορία. Κατάλαβα ότι κάπνιζε πολύ και του είπα: «Βρε ευλογημένε, γιατί καπνίζεις τόσο; Θα πάθης κακό». Μόλις ξελαχάνιασε και μπόρεσε να μιλήση, μου είπε: «Η γυναίκα μου είναι πολύ άρρωστη και κινδυνεύει να πεθάνη. Σε παρακαλώ, κάνε μια προσευχή να γίνη κανένα θαύμα. Οι γιατροί σήκωσαν τα χέρια». «Την αγαπάς την γυναίκα σου;», τον ρωτάω. «Την αγαπώ», μου λέει. «Τότε γιατί δεν κάνεις κι εσύ κάτι, για να την βοηθήσης; Αυτή έκανε ό,τι μπορούσε, οι γιατροί έκαναν ό,τι μπορούσαν, και τώρα έρχεσαι εδώ, για να μου πης να κάνω κάτι και εγώ, να προσευχηθώ, για να βοηθήση ο Θεός. Εσύ όμως τι έκανες, για να βοηθηθή η γυναίκα σου;». «Τι μπορώ να κάνω εγώ, Γέροντα;», με ρωτάει. «Αν σταματήσης το κάπνισμα, του λέω, η γυναίκα σου θα γίνη καλά». Σκέφθηκα ότι, αν ο Θεός δη ότι δεν συμφέρει πνευματικά στην γυναίκα του να γίνη καλά, τουλάχιστον θα γλιτώση αυτός από το κακό που κάνει το τσιγάρο. Ύστερα από έναν μήνα ήρθε χαρούμενο να με ευχαριστήση. «Γέροντα, σταμάτησα το κάπνισμα, μου είπε, και η γυναίκα μου έγινε καλά». Μετά από ένα διάστημα ξαναήρθε αναστατωμένος να μου πη ότι ξανάρχισε κρυφά να καπνίζη και η γυναίκα του έπεσε πάλι βαριά άρρωστη. «Το φάρμακο τώρα το ξέρεις, του είπα. Κόψε το τσιγάρο». 
              *****  Για να κόψεις το τσιγάρο πρέπει να κάνεις πολλή προσευχή. Επίσης να γεμίσεις στραγάλια ένα άδειο πακέτο και κάθε φορά που θα αισθάνεσαι την ανάγκη να καπνίσεις, να βάζεις ένα στραγάλι στο στόμα σου.  
              12) Στάρετς Θαδδαίος της Βιτόβνιτσα  Όσοι έρχονταν με την ερώτηση πως να κόψουν το κάπνισμα ο άγιος γέροντας έλεγε ότι πάνω απ' όλα χρειάζεται δυνατή θέληση και αποφασιστικότητα. Στη συνέχεια θα ήταν καλό, έλεγε, για τρεις μέρες ο καπνιστής να τρώει μόνο μήλα και ρεπάνι (καφτερό). Αν για τρεις μέρες ο καπνιστής τρώει μόνο μήλα και  ρεπάνι θα ξεχάσει για πάντα το κάπνισμα.
              Πηγή: Γέροντος Θαδδαίου Βιτόβνιτσας, "Πνευματικές Συζητήσεις". Εκδ.: Ορθόδοξος Κυψέλη. Επιμέλεια άρθρου: proskynitis.blogspot.gr
            • Συνέχεια Άρθρου ▼
              Που να βρω υλικό στο διαδίκτυο για χριστιανική διαπαιδαγώγηση;
              Η ανατροφή των παιδιών ίσως είναι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα που ο γονέας καλείται να αντιμετωπίσει στην ζωή του. Η δε ανατροφή σύμφωνα με τα χριστιανικά πρότυπα είναι ακόμη πιο δύσκολη στην τύρβη της σύγχρονης κοινωνίας που ζούμε. Τα ερεθίσματα που αποπροσανατολίζουν τα παιδιά μας είναι ποικίλα και δύσκολα μπορούμε να τα προστατέψουμε από αυτά. Παρά ταύτα η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει επιμεληθεί την ιστοσελίδα της «Ορθοδοξία & Παιδί» όπου υπάρχει άφθονο υλικό για την ενασχόληση των παιδιών μας, εάν είναι σε ηλικία που ενδείκνυται.
              Συγκεκριμένα, έχουμε συλλέξει τραγούδια, κινούμενα σχέδια, διαδραστικά παιχνίδια, υλικό για κατήχηση και άλλα. Αλλά πιο σημαντικό είναι ότι έχουμε αναρτήσει άρθρα που αφορούν στην διαπαιδαγώγηση και που δίνουν λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας. Εάν λοιπόν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα ή απορία για το πώς να μεγαλώσετε τα παιδιά σας, μπορείτε να βρείτε λύσεις ΕΔΩ !
            • Συνέχεια Άρθρου ▼
              Νιώθεις ανασφάλεια;
              Πολλές φορές νιώθουμε πράγματα που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε. Που μας απασχολούν και φοβόμαστε να τα συζητήσουμε και να τα εξωτερικεύσουμε.
              Η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει φτιάξει ειδικά για σένα την "Πλατφόρμα Συναισθημάτων" όπου γράφεις μονολεκτικά ότι νιώθεις και μπορείς να διαβάσεις τί έχουν να σου πουν οι πατέρες της εκκλησίας, και πώς μπορείς να βρεις λύση στο πρόβλημά σου!

              Δεν χάνεις τίποτε να δοκιμάσεις εδώ…
            • Συνέχεια Άρθρου ▼
              Προσεγγίζουμε τον Θεό συνήθως σε περιόδους δοκιμασιών...
              Προσεγγίζουμε τον Θεό συνήθως σε περιόδους δοκιμασιών, από τις οποίες κανένας άλλος δεν μπορεί να μας σώσει παρά μόνον ο Θεός. Έτσι τότε, καταφεύγουμε σε Εκείνον με όλη μας τη ψυχή και Τον πλησιάζουμε πραγματικά! Απομακρυνόμαστε όμως, σε περιόδους ευδαιμονίας, όταν τα επίγεια αγαθά μας είναι άφθονα...
              ~ Άγιος Ιωάννης της Κρονστάνδης
              Πηγή: Εκκωφαντική Σιωπή

              Πηγή: https://pneumatoskoinwnia.blogspot.com/2025/08/blog-post_23.html
              Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
              Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
              Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
            • Συνέχεια Άρθρου ▼
              Άγιος Πορφύριος: Αρχίσανε απο την γλώσσα, οσο ξεπέφτει η γλώσσα, τόσο ξεπέφτει ο λαός









              «Αισθάνομαι πόσο έντονα εργάζονται μυστικά για την καταστροφή της Ελλάδος…»

              «Αρχίσανε απο την γλώσσα, οσο ξεπέφτει η γλώσσα, τόσο ξεπέφτει ο λαός…»

              Άγιος Πορφύριος 

              (Το Σημειωματάριο ενός υποτακτικού 16/1/1982)

              https://proskynitis.blogspot.gr/2018/01/blog-post_89.html?m=1

              hristospanagia.gr






              Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/08/blog-post_13.html
              Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
              Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
              Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!

              Δεν υπάρχει δυνατότητα να διαβάσετε παλαιότερες αναρτήσεις - Αλλά δείτε ένα "τυχαίο" άρθρο ΕΔΩ!