Ενάρετος δέν είναι ο θεωρητικός της αρετής, αλλά ο εργάτης της αρετής (π. Διονύσιος Τάτσης)


Ανάγνωση σε 1.6 λεπτά
Αναγνώσεις: |


Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.

Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
ΣΤΙΣ ∆ΙΑΦΟΡΕΣ συναντήσεις που πραγµατοποιούν οι χριστιανοί συχνά γίνεται λόγος γιά ενάρετους ανθρώπους, που είναι ανάµεσά µας και προσφέρουν σηµαντικό πνευµατικό έργο. Περιγράφονται γεγονότα και καταστάσεις µέ ενθουσιασµό και υπερβολή και δηµιουργούνται εντυπώσεις αδικαιολόγητες, γιατί η πραγµατικότητα είναι διαφορετική. Αυτό συµβαίνει, γιατί αγνοούν οι άνθρωποι ότι άλλο είναι η γνώση των αρετών και άλλο η απόκτησή τους.

Οι θεολόγοι και οι ιεροκήρυκες µιλούν µέ άνεση και ενθουσιασµό γιά τις αρετές, αλλά γιά τον κόπο και τον ιδρώτα που απαιτεί η απόκτησή τους δεν κάνουν λόγο!

Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος λέει ότι «αρετή που δεν ασκείται έµπρακτα, γρήγορα, κάτω από την επήρεια των διαφόρων περιστάσεων, εξαφανίζεται». Ενάρετος λοιπόν δεν είναι ο θεωρητικός της αρετής, αλλά ο εργάτης της αρετής. Όχι αυτός που µελετάει, µιλάει και γράφει γιά την αρετή, αλλά αυτός που ταπεινά τηρεί τις εντολές, δεν κάνει θόρυβο, συναισθάνεται τις αδυναµίες του και ζητάει το έλεος του Θεού. Αυτός που συνήθως δεν µπορεί νά περιγράψει όσα βιώνει, ούτε προθυµοποιείται νά διδάξει σχετικά. Ωστόσο η ζωή του µιλάει στους άλλους, τους παραδειγµατίζει και τους διδάσκει. Το περί αρετής θέµα είναι πολύ σοβαρό και χρειάζεται προσοχή. ∆υστυχώς, βλέπουµε καθηµερινά ανθρώπους µέ «αρετές» νά µάς απογοητεύουν µέ τη συµπεριφορά τους και τις επιλογές τους.

Πέφτουµε από τά σύννεφα και σκανδαλιζόµαστε. Είναι νευρικοί, ανυπόµονοι, φιλόδοξοι, υποκριτές, περίεργοι, φίλοι της κατάκρισης αλλά και των αρνητικών και µαύρων λογισµών. Ενώ εµείς νοµίζαµε ότι είχαν ανέλθει και τις τελευταίες βαθµίδες της κλίµακας των αρετών.

Οι αδυναµίες τους αποκα-λύπτονται, όταν αντιµετωπίζουν διάφορες δυσάρεστες καταστάσεις ή όταν δεν έχουν το πρώτο λόγο στο περιβάλλον τους. Αυτό φαίνεται περισσότερο στους προβεβληµένους κληρικούς, οι οποίοι βιώνουν γεγονότα που δεν τους αρέσουν, αλλά κρύβουν την ενόχλησή τους και εµφανίζονται ως ανώτεροι και ανεπηρέαστοι. Έρχονται όµως ώρες όπου τά τείχη της υποκρισίας πέφτουν και η πραγµατικότητα εµφανίζεται σε όλο το µεγαλείο.

Τότε η απογοήτευση είναι πικρή. Και διερωτάται κανείς. Που είναι οι αρετές; Γιατί χάθηκαν τόσο ξαφνικά;

Είναι ανάγκη νά χτίζουµε την πνευµατική µας ζωή σε γερά θεµέλια, δηλαδή στην ακριβή τήρηση των εντολών του Ευαγγελίου. Μόνο τότε θά έχουµε πραγµατική πρόοδο. Εάν η θεωρία µας δεν είναι βιωµατική, οι «αρετές» µας θά εξανεµίζονται και θά γινόµαστε χειρότεροι και από τους κοσµικούς. 

π. Διονύσιος Τάτσης

Πηγή: Ορθόδοξος Τύπος, 19/02/2016 (proskynitis.blogspot.gr)

Γίνετε συμμέτοχοι στην προσπάθειά μας!

Αποστείλετε προτεινόμενο υλικό στο ptheoxaris@yahoo.gr προς ωφέλεια των ψυχών όλων μας!

                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Σώπα ευλογημένε, είναι ο Χριστός και μας δοκιμάζει...




                      Ο Άγιος Νικόλαος ο Πλανάς (Ημέρα μνήμης : 2/3) πήγαινε για αγιασμό ή Ευχέλαιο σε σπίτια χριστιανών. Κάποια φορά βρέθηκε στο Κολωνάκι (μέ τον Αλ. Παπαδιαμάντη που του έκανε τον ψάλτη) τον είχανε μάθει οι Κολωνακιώτες που ήταν ευλαβής και τον καλούσανε. Και κατεβαίνει από ένα αρχοντικό σπίτι - οι ζητιάνοι μεταξύ τους το λέγανε: "Πού πάει ο παπάς; Πάει εκεί. Πάμε και μείς". Και ήτανε στην ουρά, μπήκε λοιπόν ένας ζητιάνος που ήταν πιό τσίφτης και πηγαίνει κούτσα-κούτσα και του λέει, παπά δώσε μου. Και ότι είχε στη τσέπη του ο Άγιος τα έβγαλε και τα έδωσε. Ήτανε δίπλα του ο Παπαδιαμάντης και του λέει, – Παπά πρόσεξέ τόν, γιατί αυτόν τον βλέπω στην πιάτσα. – Ναί, ναί, ναί, δεν πειράζει, δεν πειράζει. Καί περπατώντας το τετράγωνο, αυτός κάνει το γύρο του τετραγώνου από την πολυκατοικία την επόμενη και πάει στο δεύτερο στενό, καί...κουτσαίνει πάλι και ξαναπάει μπροστά στον Άγιο. Και ξαναβγάζει από την άλλη τσέπη ο παπάς και τα δίνει. Θύμωσε ο Παπαδιαμάντης και του λέει, – Παπά !! – Ναί, ναί, το έχω υπόψη μου, το έχω υπόψη μου. Στην τρίτη φορά κάνει το ίδιο. Εκεί, τα ‘χασε, έχασε τον έλεγχο ο Παπαδιαμάντης και του λέει, – Καλά δεν βλέπεις βρέ παπά μου; Σήκωσε το κεφάλι σου να τον δεις. Αφού είναι ο ίδιος, φοράει τα ίδια ρούχα, τα ίδια σκέρτσα κάνει. Καί λέει, – Σώπα ευλογημένε, είναι ο Χριστός και μας δοκιμάζει. Ο Χριστός, ο Κύριος όλων, το είπε ξεκάθαρα: «Ο,τι κάνατε σε έναν από τους ελάχιστους αδελφούς μου, το κάνατε σε μένα» (Ματθ. 25, 40). Είναι αψευδής ο λόγος του Θεού. http://bit.ly/Kyrios-Ihsous-Hristoshttps://orthodoxaperasmata.blogspot.com/2021/04/blog-post_67.html#more

                    Πηγή: https://adontes.blogspot.com/2021/04/blog-post_268.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    6 Ιουλίου. † ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ. Σισόη οσίου του μεγάλου (†429). Λουκίας (†301), Απολλωνίου, ᾿Επιμάχου, Αλεξανδρίωνος μαρτύρων. Αγιογραφικό ανάγνωσμα.



                    Αποστολικό ανάγνωσμα. Κυριακής δ´ επιστολών 


                    (ρωμ. ς´ 18-23).
                    Ρωμ. 6
                    ,18
                              ελευθερωθέντες δέ από της αμαρτίας εδουλώθητε τη δικαιοσύνη.
                    Ρωμ. 6,18
                                      Ετσι δε, αφού εγίνατε ελεύθεροι από την αμαρτίαν, υπεδουλώθητε εις την αγιότητα και την αρετήν.
                    Ρωμ. 6
                    ,19
                              ανθρώπινον λέγω διά την ασθένειαν της σαρκός υμών. ώσπερ γάρ παρεστήσατε τα μέλη υμών δούλα τη ακαθαρσία καί τη ανομία εις την ανομίαν, ούτω νύν παραστήσατε τα μέλη υμών δούλα τή δικαιοσύνη εις αγιασμόν.
                    Ρωμ. 6,19
                                      Χρησιμοποιώ ανθρωπίνας εικόνας και εκφράσεις εξ αιτίας της αδυναμίας, που παρουσιάζει η ανθρωπίνη, η σαρκική ακόμη κατάστασίς σας. Δηλαδή όπως είχατε προσφέρει τα μέλη σας δούλα εις την ακαθαρσίαν της αμαρτίας και της ανομίας, δια να διαπράττετε την αμαρτίαν, έτσι και τώρα πρέπει να προσφέρετε τα μέλη σας δούλα εις την αρετήν, δια να πρωχωρήσετε και επιτύχετε την αγιότητα.

                    Ρωμ. 6
                    ,20
                              ότε γάρ δούλοι ήτε της αμαρτίας, ελεύθεροι ήτε τή δικαιοσύνη.
                    Ρωμ. 6,20
                                     Αλλοτε, όταν ήσθε δούλοι εις την αμαρτίαν, ήσθε μεν ελεύθεροι ως προς την δικαίωσιν και την αρετήν, που θέλει ο Θεός,
                    Ρωμ. 6
                    ,21
                              τίνα ούν καρπόν είχετε τότε εφ᾿ οίς νύν επαισχύνεσθε; τό γάρ τέλος εκείνων θάνατος.
                    Ρωμ. 6,21
                                      αλλά ποίον καρπόν, ποίον κέρδος και ωφέλειαν είχατε τότε από τα έργα της αμαρτίας, δια τα οποία τώρα εντρέπεσθε κάθε φοράν που τα ενθυμείσθε. Διότι η κατάληξις εκείνων είναι ο αιώνιος πνευματικός θάνατος.
                    Ρωμ. 6
                    ,22
                              νυνί δε ελευθερωθέντες από της αμαρτίας δουλωθέντες δε τώ Θεώ έχετε τον καρπόν υμών εις αγιασμόν, τό δέ τέλος ζωήν αιώνιον.
                    Ρωμ. 6,22
                                     Τωρα δε που απεκτήσατε την ελευθερίαν και απηλλάγητε από την δουλείαν της αμαρτίας, υπεδουλώθητε δε θεληματικά στον Θεόν, έχετε ως καρπόν την προκοπήν εις την αγιότητα τελικόν δε και αναφαίρετον κέρδος την αιωνίαν ζωήν.
                    Ρωμ. 6
                    ,23
                              τα γάρ οψώνια τής αμαρτίας θάνατος, το δε χάρισμα του Θεού ζωή αιώνιος εν Χριστώ Ιησού τώ Κυρίω ημών.
                    Ρωμ. 6,23
                                     Διότι αι μεν συνέπειαι και ο μισθός της αμαρτίας είναι ο πνευματικός θάνατος, το δε δώρον του Θεού προς εκείνους, που τον υπακούουν, είναι η αιώνιος ζωή δια του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.






                     


                    Ευαγγελικό ανάγνωσμα. Κυριακής δ´ Ματθαίου 


                    (Μτθ. η´ 5-13).
                    Ματθ. 8
                    ,5
                              Εισελθόντι δέ αυτώ εις Καπερναούμ προσήλθεν αυτώ εκατόνταρχος παρακαλών αυτόν και λέγων·
                    Ματθ. 8,5
                                     Ενώ δε εισήλθεν ο Ιησούς εις την Καπερναούμ, τον επλησίασε με σεβασμόν ένας εκατόνταρχος παρακαλών αυτόν και λέγων·
                    Ματθ. 8
                    ,6
                              Κύριε, ο παίς μου βέβληται εν τη οικία παραλυτικός, δεινώς βασανιζόμενος.
                    Ματθ. 8,6
                                     “Κυριε, ο δούλος μου είναι κατάκοιτος στο σπίτι μου παράλυτος και βασανίζεται από τρομερούς πόνους”.
                    Ματθ. 8
                    ,7
                              και λέγει αυτώ ο Ιησούς· εγώ ελθών θεραπεύσω αυτόν.
                    Ματθ. 8,7
                                     Και λέγει προς αυτόν ο Ιησούς· “εγώ θα έλθω και θα τον θεραπεύσω”.
                    Ματθ. 8
                    ,8
                              και αποκριθείς ο εκατόνταρχος έφη· Κύριε, ουκ ειμί ικανός ίνα μου υπό την στέγην εισέλθης· αλλά μόνον ειπέ λόγω, και ιαθήσεται ο παίς μου.
                    Ματθ. 8,8
                                     Ο εκατόνταρχος όμως απεκρίθη και είπε· Κυριε, δεν είμαι εγώ άξιος να εισέλθης συ, ο Παντοδύναμος, κάτω από την στέγην μου. Αλλά πες ένα μόνον λόγον και αμέσως θα θεραπευθή ο δούλος μου.
                    Ματθ. 8
                    ,9
                              και γάρ εγώ άνθρωπός ειμι υπό εξουσίαν, έχων υπ᾿ εμαυτόν στρατιώτας, και λέγω τούτω, πορεύθητι, καί πορεύεται, και άλλω, έρχου, και έρχεται, καί τώ δούλω μου, ποίησον τούτο, και ποιεί.
                    Ματθ. 8,9
                                     Ημπορείς δε να διατάξης και η διαταγή σου θα γίνη έργον. Διότι και εγώ είμαι άνθρωπος, και ευρίσκομαι υπό την εξουσίαν των ανωτέρων μου, έχω δε υπό τας διαταγάς μου στρατιώτας και λέγω στούτον, πήγαινε και πηγαίνει, και στον άλλον, έλα και έρχεται, και στον δούλον μου κάμε τούτο και το κάμνει”.
                    Ματθ. 8
                    ,10
                            ακούσας δε ο Ιησούς εθαύμασε και είπε τοίς ακολουθούσιν· αμήν λέγω υμίν, ουδέ εν τώ Ισραήλ τοσαύτην πίστιν εύρον.
                    Ματθ. 8,10
                                   Ακούσας ο Ιησούς τα γεμάτα πίστιν αυτά λόγια εθαύμασε και είπεν εις αυτούς που τον ακολουθούσαν· “σας διαβεβαιώνω, ότι ούτε μεταξύ των Ισραηλιτών δεν εύρηκα τόσον μεγάλην πίστιν.
                    Ματθ. 8
                    ,11
                            λέγω δε υμίν ότι πολλοί από ανατολών και δυσμών ήξουσι και ανακλιθήσονται μετά Αβραάμ καί Ισαάκ και Ιακώβ εν τη βασιλεία τών ουρανών,
                    Ματθ. 8,11
                                    Αληθινά δε σας λέγω ότι από τας χώρας της Ανατολής και της Δυσεως, από όλα τα μέρη της οικουμένης, θα έλθουν πολλοί και θα παρακαθήσουν στο πνευματικόν δείπνον μαζή με τον Αβραάμ και τον Ισαάκ και τον Ιακώβ εις την βασιλείαν των ουρανών.
                    Ματθ. 8
                    ,12
                            οι δε υιοί τής βασιλείας εκβληθήσονται εις το σκότος το εξώτερον· εκεί έσται ο κλαυθμός και ο βρυγμός τών οδόντων.
                    Ματθ. 8,12
                                   Οι δε κληρονόμοι της βασιλείας των ουρανών, (οι απόγονοι δηλαδή των πατριαρχών, που έχουν τας επαγγελίας του Θεού), θα εκδιωχθούν και θα ριφθούν στο πυκνότατον σκότος του Αδου. Εκεί θα είναι ο κλαυθμός και το τρίξιμο των οδόντων”.
                    Ματθ. 8
                    ,13
                            και είπεν ο Ιησούς τώ εκατοντάρχω· ύπαγε, καί ως επίστευσας γενηθήτω σοι. και ιάθη ο παίς αυτού εν τη ώρα εκείνη.
                    Ματθ. 8,13
                                   Και είπεν ο Ιησούς στον εκατόνταρχον· “πήγαινε και όπως επίστευσες, ότι δηλαδή ημπορώ με ένα μου λόγον να θεραπεύσω τον δούλον σου, ας γίνη προς χάριν σου”. Και πράγματι εθεραπεύθη ο δούλος του αμέσως κατά την ώρα εκείνην.
                    http://www.imgap.gr/file1/AG-Pateres/AG%20KeimenoMetafrasi/KD/01.%20Math.htm

                    Πηγή: https://hristospanagia3.blogspot.com/2025/07/6-429-301.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 06/07/25-ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ Η' 5-13
                      Πρωτ. Φιλίππου Φιλίππου Πρωτότυπο Κείμενο Τώ καιρώ εκείνω, ελθόντι τώ Ιησού εις Καπερναούμ, προσήλθεν αυτώ Εκατόνταρχος, παρακαλών αυτόν, και λέγων· Κύριε, ο παίς μου βέβληται εν τη οικία παραλυτικός, δεινώς βασανιζόμενος. Και λέγει αυτώ ο ᾿Ιησούς· εγώ ελθών θεραπεύσω αυτόν. Καί αποκριθείς ο Εκατόνταρχος έφη· Κύριε, ουκ ειμί ικανός ίνα μου υπό την στέγην εισέλθης· αλλά μόνον ειπέ λόγω, και ιαθήσεται ο παίς μου. Και γάρ εγώ άνθρωπός ειμι υπό εξουσίαν, έχων υπ᾿ εμαυτόν στρατιώτας, και λέγω τούτω, Πορεύθητι, και πορεύεται· και άλλω, Έρχου, και έρχεται· και τώ δούλω μου, Ποίησον τούτο, και ποιεί. Ακούσας δέ ο ᾿Ιησούς, εθαύμασε, και είπε τοίς ακολουθούσιν· Αμήν λέγω υμίν, ουδέ εν τώ ᾿Ισραήλ τοσαύτην πίστιν εύρον. Λέγω δε υμίν, ότι πολλοί από ανατολών και δυσμών ήξουσι, και ανακλιθήσονται μετά ᾿Αβραάμ και ᾿Ισαάκ καί ᾿Ιακώβ εν τη βασιλεία των ουρανών· οι δε υιοί της βασιλείας εκβληθήσονται εις το σκότος το εξώτερον· εκεί έσται ο κλαυθμός και ο βρυγμός των οδόντων. Και είπεν ο ᾿Ιησούς τώ Εκατοντάρχω· Ύπαγε, και ως επίστευσας γενηθήτω σοι. Και ιάθη ο παίς αυτού εν τη ώρα εκείνη. Νεοελληνική Απόδοση Μόλις μπήκε ο Ιησούς στην Καπερναούμ, τον πλησίασε ένας εκατόνταρχος, που τον παρακάλεσε λέγοντας: «Κύριε, ο δούλος μου είναι κατάκοιτος στο σπίτι, παράλυτος, και υποφέρει φοβερά». Και ο Ιησούς του λέει: «Εγώ θα έρθω και θα τον θεραπεύσω». Ο εκατόνταρχος του αποκρίθηκε: «Κύριε, δεν είμαι άξιος να σε δεχτώ στο σπίτι μου∙ πες όμως μόνο ένα λόγο, και θα γιατρευτεί ο δούλος μου. Κι εγώ είμαι άνθρωπος κάτω από εξουσία κι έχω στρατιώτες στη διοίκησή μου λέω στον ένα “πήγαινε” και πηγαίνει, και στον άλλο “έλα” και έρχεται, και στο δούλο μου “κάνε αυτό” και το κάνει». Όταν τον άκουσε ο Ιησούς, θαύμασε κι είπε σ’ όσους τον ακολουθούσαν: «Σας βεβαιώνω πως τόση πίστη ούτε ανάμεσα στους Ισραηλίτες δε βρήκα. Και σας λέω πως θα ‘ρθουν πολλοί από ανατολή και δύση και θα καθίσουν μαζί με τον Αβραάμ και τον Ισαάκ και τον Ιακώβ στο τραπέζι της βασιλείας των ουρανών, ενώ οι κληρονόμοι της βασιλείας θα πεταχτούν έξω στο σκοτάδι∙  εκεί θα κλαίνε, και θα τρίζουν τα δόντια τους». Ύστερα είπε στον εκατόνταρχο ο Ιησούς: «Πήγαινε, κι ας γίνει αυτό που πίστεψες». Και γιατρεύτηκε ο δούλος εκείνη την ώρα.

                    Πηγή: https://zpigikam.blogspot.com/2025/07/060725-5-13.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Κίνηση δοξολογίας

                    Η Λατρεία δεν περιορίζεται σε λίγες ευχαριστήριες προσευχές που απευθύνει ο άνθρωπος στον Θεό για τις δωρεές του και σε ορισμένα αιτήματα για την σωτηρία του, την υγεία του, την ασφάλειά του, αλλά γίνεται μία συνεχής ψυχική διάθεση και κίνηση δοξολογίας και ευχαριστίας του Θεού για τα δώρα της αγάπης Του και κυρίως το δώρο του σαρκωθέντος Υιού Του και μία πλήρης εμπιστοσύνη και ανάθεση της ζωής του στον Πλάστη του.

                    Αρχιμ. Γεώργιος, Καθηγούμενος Ι.Μ. Γρηγορίου πηγή

                    Πηγή: https://inpantanassis.blogspot.com/2019/06/blog-post_55.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Πλανώνται και αδυνατούν

                    Οι άνθρωποι δεν κατανοούν τις Γραφές, τις βρίσκουν σχεδόν ακατανόητες. Μόνο όταν τους διδάξει το Άγιο Πνεύμα, τότε όλα γίνονται κατανοητά και η ψυχή αισθάνεται σαν να είναι στους ουρανούς. Γιατί το ίδιο Άγιο Πνεύμα είναι και στους ουρανούς και στη γη και στην Αγία Γραφή και στις ψυχές όσων αγαπούν τον Θεό. 
                    Χωρίς Πνεύμα Άγιο οι άνθρωποι πλανώνται και αδυνατούν να γνωρίσουν αληθινά τον Θεό και την ανάπαυση κοντά Του, έστω κι αν μελετούν συνεχώς. Πιστεύετε στο Ευαγγέλιο και στη μαρτυρία της Αγίας Εκκλησίας, και τότε θα γευθείτε, ήδη απ’ αυτή τη γη, τη μακαριότητα του παραδείσου. 
                    Αληθινά, η βασιλεία του Θεού είναι μέσα μας: Η αγάπη του Θεού χαρίζει στην ψυχή τον παράδεισο. Πολλοί πρίγκιπες και άρχοντες εγκατέλειψαν τους θρόνους τους, όταν γνώρισαν την αγάπη του Θεού. 
                    Κι αυτό είναι ευνόητο, γιατί η αγάπη του Θεού είναι φλογερή. Με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος η χαρά της ψυχής φτάνει ως τα δάκρυα, και τίποτα επίγειο δεν μπορεί να συγκριθεί μαζί της.

                    Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης πηγή

                    Πηγή: https://inpantanassis.blogspot.com/2017/06/blog-post_13.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Υπάρχει τρόπος να αντιμετωπίσω την δύσκολη εφηβεία;
                    Η ανατροφή των παιδιών ίσως είναι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα που ο γονέας καλείται να αντιμετωπίσει στην ζωή του. Η δε ανατροφή σύμφωνα με τα χριστιανικά πρότυπα είναι ακόμη πιο δύσκολη στην τύρβη της σύγχρονης κοινωνίας που ζούμε. Τα ερεθίσματα που αποπροσανατολίζουν τα παιδιά μας είναι ποικίλα και δύσκολα μπορούμε να τα προστατέψουμε από αυτά. Παρά ταύτα η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει επιμεληθεί την ιστοσελίδα της «Ορθοδοξία & Παιδί» όπου υπάρχει άφθονο υλικό για την ενασχόληση των παιδιών μας, εάν είναι σε ηλικία που ενδείκνυται.
                    Συγκεκριμένα, έχουμε συλλέξει τραγούδια, κινούμενα σχέδια, διαδραστικά παιχνίδια, υλικό για κατήχηση και άλλα. Αλλά πιο σημαντικό είναι ότι έχουμε αναρτήσει άρθρα που αφορούν στην διαπαιδαγώγηση και που δίνουν λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας. Εάν λοιπόν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα ή απορία για το πώς να μεγαλώσετε τα παιδιά σας, μπορείτε να βρείτε λύσεις ΕΔΩ !
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Έχεις άγχος;
                    Πολλές φορές νιώθουμε πράγματα που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε. Που μας απασχολούν και φοβόμαστε να τα συζητήσουμε και να τα εξωτερικεύσουμε.
                    Η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει φτιάξει ειδικά για σένα την "Πλατφόρμα Συναισθημάτων" όπου γράφεις μονολεκτικά ότι νιώθεις και μπορείς να διαβάσεις τί έχουν να σου πουν οι πατέρες της εκκλησίας, και πώς μπορείς να βρεις λύση στο πρόβλημά σου!

                    Δεν χάνεις τίποτε να δοκιμάσεις εδώ…
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Κάθε φορά που με αποκαλούν παιδι του γέροντος Πορφυρίου



                    Κάθε φορά που με αποκαλούν «πνευματικό παιδί του γέροντος Πορφυρίου» – διηγείται η Σοφία Ορφανίδου – μου έρχεται στην μνήμη ο λόγος σεβαστού Γέροντος, ο οποίος είπε κάποτε

                    «αυτό το οποίο καθιστά κάποιον πνευματικό παιδί κάποιου Γέροντος είναι το κατά πόσο τον αισθάνθηκε και όχι πόσες φορές τον συνάντησε στην ζωή του».
                    Έχω συναντήσει ανθρώπους οι οποίοι δεν τον εγνώρισαν και όμως τόσο πολύ τον αισθάνθηκαν, τον αγάπησαν, ακολούθησαν το παράδειγμά του.
                    Κάποια σεβαστή Γερόντισσα μου είπε πως, όταν διάβασε για πρώτη φορά τον βίο του αγίου Πορφυρίου, έννοιωσε ότι ο Άγιος μπήκε ολόκληρος στην καρδιά της και στο κάθε κύτταρο του είναι της.
                    Ο άγιος Πορφύριος είναι δώρο του αγίου Σεραφείμ του Σάρωφ και η μεγαλύτερη ευεργεσία του Θεού και στην δική μου ζωή
                    . Ήταν αρχές της δεκαετίας του ’70 όταν διάβασα το βιβλίο «Ο Άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ» της Ειρήνης Γκοραΐνωφ. Τόσο άγγιξε την ψυχή μου ο άγιος Σεραφείμ που του ζήτησα να φέρη στον δρόμο μου έναν σύγχρονο Άγιο.
                    Δεν πέρασαν δύο εβδομάδες και η αγάπη και πρόνοια του Χριστού οδήγησαν τα βήματά μου στα Καλλίσια, στον τόπο όπου εγκαταβιούσε τότε ο άγιος Γέροντας Πορφύριος.
                    Διατηρώ ακόμα στην μνήμη μου εκείνη την πρώτη επικοινωνία και γνωριμία μου με τον Άγιο του Θεού.
                    Όταν βρισκόμουν κοντά του, κάθε φορά που εγευόμουν την στοργική του φροντίδα, τις σοφές και σωτήριες συμβουλές, το απαλό χάδι της μέριμνάς του για μένα, πλημμύριζε η ψυχή μου από ευφορία, από χαρά, από ελπίδα, από ενθουσιασμό.
                    Ήταν ένα άγγιγμα του Θεού ο λόγος του, ήταν έκθαμβη αποκάλυψη ο τρόπος που ο Άγιος Γέροντας μας φανέρωνε το θέλημα του Θεού και μας ποδηγετούσε και μας εδίδασκε πως να πορευώμεθα προς τον Χριστό, πως να αγαπήσουμε τον «Χριστό που είναι το παν».
                    Αδυνατώ να περιγράψω με πόση άνεση, με πόση ευκολία λυνόταν η γλώσσα μου και μπορούσα να του εμπιστευθώ και να ομολογήσω όσα δεν τολμούσα να πω ούτε στον ίδιο τον εαυτό μου.
                    Στην εξομολόγηση δεν δίσταζα να αποθέσω στο ιερό του επιτραχήλι ακόμη και την πιο βαθειά πτώση, την πιο βαρειά αμαρτία. Ποτέ δεν με πλήγωσε, ποτέ δεν με ντρόπιασε, ποτέ δεν με απογοήτευσε.
                    Πόσο με καταλάβαινε, και πόσο βαθειά εισέδυε στα άδυτα του είναι μου, για να φέρη στην επιφάνεια ό,τι μου ήταν λησμονημένο ή ακόμα και άγνωστο.
                    Είχε τρόπο απαλό και ελεήμονα για να σε οδηγή στην αυτογνωσία και την μετάνοια. Ποτέ δεν ένοιωσα κοντΑά του την παραμικρή καταπίεση, τον παραμικρό εκβιασμό, ή τα ψυχαναγκαστικά «πρέπει τούτο, πρέπει εκείνο».
                    Ερευνούσε και ανίχνευε την ψυχή μου και μου μιλούσε για τις πληγές της, χωρίς όμως να με πληγώνη.
                    Με την καλωσύνη και την απέραντη αγάπη και κατανόηση που μας έδειχνε μας άνοιγε τους ορίζοντες της αγάπης του Χριστού και της εκούσιας, ελεύθερης και αδιάκριτης υπακοής.
                    Η αγάπη του πέλαγος όπου μπορούσες να πλέης άφοβα, γιατί κοντά του ένοιωθες απέραντη σιγουριά και ασφάλεια.
                    Από το βιβλίο: «Ο Όσιος Πορφύριος (Μαρτυρίες – Διηγήσεις – Νουθεσίες)». Α’. Μαρτυρίες. Έκδοση «Ενωμένη Ρωμηοσύνη», σελ. 71.
                    πηγή

                    Πηγή: https://proskynitis.blogspot.com/2025/07/blog-post_26.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς. Ο δεκάλογος του χριστιανικού νόμου: «Ου λήψει το όνομα Κυρίου του Θεού σου επί ματαίω»





                    3. «Ου λήψει το όνομα Κυρίου τού Θεού σου επί ματαίω».

                    Δεν θα χρησιμοποιήσεις μάταια το όνομα του Κυρίου και Θεού σου (Εξ. 20:7), κάνοντας ψεύτικο όρκο για οποιοδήποτε γήινο πράγμα, από φόβο ανθρώπου, ή από ντροπή, ή για δικό σου κέρδος. Γιατί η επιορκία είναι άρνηση του Θεού.

                    Να μην ορκίζεσαι, λοιπόν, καθόλου. Ν΄ αποφεύγεις τελείως τον όρκο, γιατί από τον όρκο έρχεται η επιορκία, που αποξενώνει τον άνθρωπο από τον Θεό και κατατάσσει τον επίορκο με τους παρανόμους. Αν λες παντοτινά την αλήθεια, θα σε πιστεύουν όπως αν έπαιρνες όρκο.

                    Κι αν ποτέ συμβεί να ορκιστείς – πράγμα που πρέπει να απεύχεσαι –, εφόσον μεν πρόκειται για κάτι σύμφωνο με τον θείο νόμο, θα το εκτελέσεις ως νόμιμο, αλλά θα θεωρήσεις φταίχτη τον εαυτό σου για την ορκοδοσία, και με ελεημοσύνη, ικεσία, πένθος και κακοπάθεια του σώματος θα ζητήσεις το έλεος του Χριστού, που είπε να μην ορκίζεσαι διόλου (Ματθ. 5:34)· αν πάλι ορκίστηκες για κάτι παράνομο, πρόσεξε μην τυχόν το εκτελέσεις, επειδή πήρες όρκο, για να μη σε κατατάξει ο Θεός με τον προφητοκτόνο Ηρώδη, που, για να μην αθετήσει τον όρκο του, αποκεφάλισε τον Τίμιο Πρόδρομο (Ματθ. 14:7-12). Αθέτησε καλύτερα τον παράνομο εκείνο όρκο, βάλε νόμο στον εαυτό σου να μην ορκιστείς ποτέ πια και ζήτα το έλεος του Θεού, χρησιμοποιώντας πιο επίπονα τα παραπάνω φάρμακα μαζί με δάκρυα.

                    Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς

                    greekdownloads.wordpress


                    Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/07/blog-post_92.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Ο χρόνος της ζωής είναι σπορά, η αιωνιότητα είναι θερισμός. “Ο άφρων πλούσιος” του γέροντα Εφραίμ (Φιλοθεϊτη) της Αριζόνας





                    «Καθελώ μου τάς αποθήκας καί μείζονας οικοδομήσω, … , και ερώ τη ψυχή μου· ψυχή, έχεις πολλά αγαθά κείμενα εις έτη πολλά· αναπαύου, φάγε, πίε, ευφραίνου.

                    Αυτά σκεφτόταν και μελετούσε να πράξει μια νύχτα, ο άφρων πλούσιος του σημερινού ευαγγελίου με το αρρωστημένο μυαλό του. Δε σκέφτηκε καθόλου ότι ήταν θνητός. Ο θάνατος δεν τον απασχολούσε, μελετούσε με πάθος, πως να απολαύσει τα όσα του έδωσε ο Θεός με τη σκέψη ότι θα ζήσει πολλά χρόνια.

                    Δυστυχώς απρόσμενα ακούει τη δικαστική φωνή του Θεού να του λέει: “ άφρον, ταύτη τη νυκτί την ψυχήν σου απαιτούσιν από σού· ά δέ ητοίμασας τίνι έσται;”. Άνθρωπε μου μάταιε και θνητέ, του λέγει ο Θεός, αυτή τη νύχτα κόβεται το νήμα της ζωής σου και απέρχεσαι στην αιωνιότητα, τι απολογία θα δώσεις δια την αδιαφορία της ψυχής σου, και τη σπατάλη του πολυτίμου χρόνου μεριμνώντας μόνο περί των γήινων; Αυτά βέβαια ισχύουν για κάθε άνθρωπο, όχι μόνο για τον πλούσιο του σημερινού ευαγγελίου.

                    Αδελφοί μου ο πιστός χριστιανός βλέπει όχι την παροδικότητα της παρούσης ζωής, αλλά την αιωνιότητα της άλλης ζωής.

                    Βλέπει έναν ήλιο που δεν θα δύσει ποτέ.

                    Βλέπει μια ημέρα που δεν θα βραδιάσει ποτέ.

                    Βλέπει μια ζωή χωρίς νύχτα. Ο θάνατος για τους πιστούς δεν προκαλεί ζημιά, αντίθετα είναι πρόξενος χαράς και ευφροσύνης. Είναι ο αγωγιάτης που μας οδηγεί από τα ρέοντα στα μένοντα.

                    Η διάρκεια λοιπόν της παρούσης ζωής είναι ελάχιστη συγκριτική με την διάρκεια της αιωνιότητας.

                    Τι είναι μια σταγόνα στον ωκεανό;

                    Τι είναι ένας κόκκος άμμου στην απέραντη αμμουδιά;

                    Τι είναι ένα φυλλαράκι μέσα στο δάσος;

                    Τι είναι μια νιφάδα μέσα στην απέραντη χιονισμένη βουνοκορφή;

                    Αυτό είναι ο χρόνος μπροστά στην αιωνιότητα, επειδή δε οι άνθρωποι ζητάνε την χαρά, συγκρίνατε τις χαρές τις πρόσκαιρης επίγειας ζωής μπροστά στη χαρά της αιωνιότητας[…]

                    […]Ο χρόνος της ζωής είναι σπορά, η αιωνιότητα είναι θερισμός. Πες μου τι σπέρνεις να σου πω τι θα θερίσεις. Σπέρνεις πίστη; Σπέρνεις αγάπη; Σπέρνεις δάκρυα πόνου και μετανοίας; Θα θερίσεις χαρά παραδείσου αιωνίου.

                    Το λέγει ο Κύριος, “εκατονταπλασίονα λήψεται καί ζωήν αιώνιον κληρονομήσει.” (Ματθ. ιθ’ 29).

                    Το τονίζει ο απ. Παύλος, “τό γάρ παραυτίκα ελαφρόν τής θλίψεως ημών καθ᾿ υπερβολήν εις υπερβολήν αιώνιον βάρος δόξης κατεργάζεται ημίν, μή σκοπούντων ημών τα βλεπόμενα, αλλά τα μη βλεπόμενα. τα γάρ βλεπόμενα πρόσκαιρα, τα δε μη βλεπόμενα αιώνια.” (Β Κορ. 4,17-18)

                    Το προείπε ο ψαλμωδός, “Οι σπείροντες εν δάκρυσιν, εν αγαλλιάσει θεριούσι.” (Ψαλμός ΡΚΕ΄. 125).

                    +Γέροντα Εφραίμ (Φιλοθεΐτης) τής Αριζόνας

                    ΠΗΓΗ

                    https://proskynitis.blogspot.com/2022/11/blog-post_34.html

                    hristospanagia.gr 


                    Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/07/blog-post_4.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!

                    Δεν υπάρχει δυνατότητα να διαβάσετε παλαιότερες αναρτήσεις - Αλλά δείτε ένα "τυχαίο" άρθρο ΕΔΩ!