Ο Τίμιος Σταυρός και οι Ιεχωβάδες


Αναγνώσεις: |


Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.

Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
«... καθὼς Μωυσῆς ὕψωσε τὸν ὄφιν ἐν τῆ ἐρήμω, οὕτως ὑψωθῆναι δεῖ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου. (Ἰωάν.3,14)
Μετὰ ἀπὸ λίγες ἡμέρες, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, θὰ ἑορτάσουμε οἱ Ὀρθόδοξοι χριστιανοί, Θεοῦ θέλοντος, τὴν παγκόσμια Ὕψωση τοῦ τιμίου καὶ ζωοποιοῦ σταυροῦ. Γι’ αὐτὸ καὶ τὸ σημερινὸ γραπτό μας κήρυγμα θὰ ἔχει ὡς κύριο, κεντρικό του θέμα τὴν τιμὴ τοῦ σταυροῦ μὲ ἀναφορὰ στοὺς αἱρετικοὺς τῶν ἡμερῶν μας, τοὺς χιλιαστές. Θὰ γνωρίζετε βέβαια, ἀπὸ τὰ κηρύγματά μας ἢ καὶ ἀπὸ προσωπικὴ ἐμπειρία, ὅτι οἱ ψευδομάρτυρες τοῦ ἰεχωβᾶ δείχνουν ἀποστροφή, ἔκδηλη περιφρόνηση στὸ πιὸ ἱερὸ σύμβολο τῆς πίστεώς μας. Ὄχι μόνο δὲν τὸ τιμοῦν, ἀλλὰ καὶ τὸ ἀτιμάζουν. Καὶ γιὰ ποιὸ λόγο δὲν δείχνουν τὸν ἀπαιτούμενο σεβασμὸ ἀπέναντι στὸν σταυρό; Διότι, ἀπαντοῦν οἱ ἀσεβεῖς, ὁ σταυρὸς ὑπῆρξε μέσον ἐσχάτης τιμωρίας αἱμοσταγῶν ἐγκληματιῶν, διότι ἐπάνω στὸ σταυρὸ καθήλωσαν τὸν Κύριό της δόξης οἱ παράνομοι Ἑβραῖοι.


Σὲ ὅλους αὐτούς, ποὺ ἀτιμάζουν τὸ πανσεβάσμιο Ξύλο, καὶ μάλιστα τοὺς χιλιαστὲς, πρέπει νὰ ποῦμε τὴν ἀλήθεια τῆς ὀρθῆς μας πίστεως καὶ μὲ ἐπιχειρήματα νὰ καταδικάσουμε τὴν αἱρετικὴ καὶ ἐσφαλμένη δοξασία τῶν ἐχθρῶν τοῦ σταυροῦ. Καὶ κατ’ ἀρχὰς νὰ θυμηθοῦμε ἕνα λόγο τοῦ σημερινοῦ σύντομου Εὐαγγελικοῦ μας ἀναγνώσματος. Τὸν ἑξῆς: «καὶ καθὼς Μωυσῆς ὕψωσε τὸν ὄφιν ἐν τῆ ἐρήμω, οὕτως ὑψωθῆναι δεῖ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου». Σύμφωνα μὲ αὐτὸν τὸν λόγον τοῦ Χριστοῦ μας, ὅπως ὁ Μωυσῆς μέσα στὴν ἔρημο κατασκεύασε φίδι χάλκινο καὶ τὸ ἔβαλε ψηλὰ σὲ ἕνα στύλο, ὥστε ὅσοι Ἰουδαῖοι εἶχαν δαγκωθεῖ ἀπὸ τὰ θανατηφόρα φίδια, πού σέρνονταν ἐλεύθερα στὸ μέρος ἐκεῖνο τῆς ἐρήμου, μόλις τὸ ἀντίκριζαν ἀμέσως τὸ δηλητήριο τοῦ φιδιοῦ δὲν τοὺς σκότωνε, ἔτσι εἶπε ὁ Κύριος θὰ συμβεῖ καὶ μὲ μένα. Ἔτσι καὶ Ἐγὼ σὰν τὸ χάλκινο φίδι θὰ κρεμαστῶ στὸ ξύλο, ὥστε ὅσοι μὲ πιστεύουν νὰ σώζονται ἀπὸ τὸ δηλητήριο τῆς ἁμαρτίας.

Ποῦ εἶναι, λοιπόν, οἱ αἱρετικοὶ χιλιαστές, οἱ ὁποῖοι θεωροῦν ἀνάρμοστη τὴν τιμὴ τοῦ σταυροῦ; Ὁ Κύριός μας δὲν δίστασε ὁ Ἴδιος νὰ παρομοιάσει τὸν Ἑαυτό του μὲ τὸ φίδι πού κατασκεύασε ὁ Μωυσῆς ἀπὸ χαλκό. Ναὶ, μπορεῖ νὰ ἦταν πράγματι «ἐπικατάρατος» (Γαλ. 3,13), ἄνθρωπος καταραμένος ἀπὸ Θεὸ καὶ ἀνθρώπους ὅποιος πέθαινε κρεμασμένος στὸ σταυρό. Μετὰ Χριστὸν ὅμως αὐτὸ τὸ Ξύλο τὸ αἱματοβαμμένο ἀπὸ τὸ Αἷμα τοῦ Θεανθρώπου ἔγινε ξύλο εὐλογίας. Ἔγινε τίμιο Ξύλο τὸ ὁποῖο ἐπιτελεῖ πράγματα θαυμαστὰ καὶ παράδοξα.

Ἰδού, λοιπόν, γιατί οἱ Ὀρθόδοξοι χριστιανοὶ ἀπὸ τὰ πρῶτα ἀκόμη χρόνια τῆς Ἐκκλησίας, τιμοῦν μὲ πολὺ σεβασμὸ τὸ σταυρὸ τοῦ Κυρίου. Δὲν τιμοῦν ἀκριβῶς αὐτὸ κὰθ’ ἑαυτὸ τὸ ξύλο, ἀλλὰ πάντοτε μὲ ἀναφορὰ στὸν Χριστό, ὁ Ὁποῖος θυσιάσθηκε ἐπάνω του γιὰ τὴ δική μας σωτηρία. Δὲν κινδυνεύομε νὰ χαρακτηρισθοῦμε εἰδωλολάτρες, ὅπως διατείνονται οἱ χιλιαστές. Ὁ σταυρὸς δὲν εἶναι εἴδωλο, ἀλλὰ τρόπον τινὰ ὁ ἱερότατος βωμός, τὸ θυσιαστήριο, ὅπου ἐπάνω προσέφερε ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ κατ’ εὐδοκίαν τοῦ Ἀνάρχου Πατρὸς Του τὴν ὑπέρτατη καὶ ἁγία Θυσία Του.

Σὰν ἱερότατο θρησκευτικὸ σύμβολο τιμοῦμε οἱ Ὀρθόδοξοι χριστιανοὶ τὸ σταυρὸ τοῦ Χριστοῦ. Ἡ ἱερὴ θέα του θυμίζει σὲ ὅλους μας τὸ καθῆκον τῆς θυσίας. Πρωτίστως γεννᾶ στὴ ψυχὴ μας αἰσθήματα βαθειᾶς εὐγνωμοσύνης πρὸς τὸν Σωτήρα Χριστό, ὁ Ὁποῖος μὲ τὰ καρφιὰ του ξέσχισε τὸ «χειρόγραφο τῶν ἁμαρτιῶν μας» (Κολασ. 2,14) καὶ κατὰ κάποιον τρόπον θανάτωσε τὴν ἔχθρα, πού ὑπῆρχε σὰν τεῖχος ἀνάμεσα στὸ Θεὸ καὶ τοὺς ἀνθρώπους. (Ἐφεσ. 2,16)

Ἂς θυμίζουμε στοὺς ψευδομάρτυρες τοῦ ἰεχωβᾶ ὅτι τὸ κάθε νόμισμα ἔχει δύο ὄψεις. Καὶ αὐτὸ τὸ μαχαίρι εἶναι πολλὲς φορὲς ὄργανο ἐγκλήματος στὰ χέρια τῶν αἱμοσταγῶν δολοφόνων. Ὅμως πόσο διαφορετικὴ σημασία ἔχει τὸ μαχαίρι στὰ χέρια μας, ὅταν τὸ χρησιμοποιοῦμε γιὰ νὰ κόβουμε ψωμί. Ὅσοι ἑπομένως μᾶς κατηγοροῦν ὅτι τιμοῦμε ἕνα ὄργανο ἐγκλήματος τιμώντας τὸ σταυρὸ τοῦ Κυρίου, θὰ πρέπει γιὰ νὰ εἶναι ἀπόλυτα συνεπεῖς σὲ ὅσα φρονοῦν περὶ σταυροῦ, ὅτι δὲν θά πιάνουν τὸ μαχαίρι, οὔτε ὅταν χρειασθεῖ νὰ τὸ χρησιμοποιήσουν στὸ τραπέζι ἢ σὲ κάποια ἄλλη ἐργασία τῆς κουζίνας.

Δύστυχοι ἀρνητὲς τῆς πίστεως! Ἐδῶ ὁ Κύριός μας, πρὶν ἀκόμη ἀνέβη στὸ σταυρὸ μίλησε περὶ σταυροῦ δίνοντας του ὑψηλὴ συμβολικὴ ἔννοια. «Εἴ τις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθείτω μοι». (Μάρκ.16,24). Ἔτσι προτοῦ τὸν ἁγιάσει τὸν σταυρὸ μὲ τὸ τίμιο Αἷμα Του τὸν ἁγίασε ἤδη μὲ τὸν λόγο Του. Ὅσοι δὲ ἀρνοῦνται ἀκόμη νὰ προσκυνήσουν τὸν τίμιο σταυρό, διότι τάχα κάποτε ὑπῆρξε μέσον τιμωρίας τῶν μεγάλων ἐγκληματιῶν, δὲν ἀκοῦν τὸν Ἀπόστολο Παῦλο, πῶς καυχᾶται γιὰ τὸν Σταυρὸ τοῦ Κυρίου, ὅταν γράφει στοὺς Γαλάτες: «ἐμοὶ δὲ μὴ γένοιτο καυχᾶσθαι εἰ μὴ ἐν τῷ σταυρῶ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ...» (6,14). Ἥ μήπως θέλουν νὰ τοὺς κατατάξει ὁ Ἀπόστολος στοὺς ἐχθρούς τοῦ σταυροῦ, ὅπως ἐπιστέλλοντας στοὺς χριστιανοὺς τῶν Φιλίππων ἔγραφε τά ἑξῆς: «Πολλοὶ γὰρ περιπατοῦσιν, οὕς πολλάκις ἔλεγον ὑμῖν, νῦν δὲ καὶ κλαίων λέγω, τοὺς ἐχθρούς τοῦ σταυροῦ τοῦ Χριστοῦ…». (Φιλιπ.3,18).

Μὲ δάκρυα στὰ μάτια, ὅπως ὁ ἅγιος Παῦλος, ἂς παρακαλοῦμε τὸν Κύριο γιὰ τοὺς σύγχρονους ἐχθρούς τοῦ σταυροῦ. Τοὺς ἀγνώμονες καὶ ἀχαρίστους. Ἀμὴν

+ Ο Ελευθερουπόλεως Χρυσόστομος

Γίνετε συμμέτοχοι στην προσπάθειά μας!

Αποστείλετε προτεινόμενο υλικό στο ptheoxaris@yahoo.gr προς ωφέλεια των ψυχών όλων μας!