Οι στιγμές που αισθανόμαστε τον Θεό ολοζώντανο στη ζωή μας


Ανάγνωση σε 3.4 λεπτά
Αναγνώσεις: |


Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.

Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
Η θαυμαστή αλιεία
Ο Κύριος περιδιαβαίνει την ακρογιαλιά της Γαλιλαίας και τα πλήθη τρέχουν με πόθο κοντά του. Και καθώς βλέπει δυο μικρά πλοία αραγμένα στη λίμνη, μπαίνει σ’ ένα από αυτά· είναι το πλοίο του Σίμωνα. Και τον παρακαλεί να το σύρει λίγο πιο μέσα στη λίμνη για να διδάξει τα πλήθη μέσα από το πλοίο αυτό. Όταν τελείωσε τη διδασκαλία του ο Κύριος, λέει στον Σίμωνα: Φέρε πάλι το πλοίο στα βαθιά νερά της λίμνης και ρίξτε τα δίχτυα σας. Ο Σίμων όμως με έκπληξη του αποκρίνεται: Διδάσκαλε, όλη τη νύχτα κοπιάσαμε ρίχνοντας τα δίχτυα και δεν πιάσαμε τίποτε. Αφού όμως το λες εσύ, θα ρίξω το δίχτυ. Και το θαύμα που ακολούθησε ήταν εντυπωσιακό. Το δίχτυ τους γέμισε τόσο πολλά ψάρια, ώστε άρχισε να σχίζεται. Οι ψαράδες τότε φώναξαν αμέσως τους συνεταίρους τους που ήταν στο άλλο πλοίο, να βοηθήσουν να σύρουν το δίχτυ επάνω. Αλλά τα ψάρια ήταν τόσο πολλά, ώστε τα δυο πλοία κινδύνευαν να βυθισθούν.


Τι νόημα όμως είχε αυτό το τόσο εντυπωσιακό θαύμα; Και γιατί ο Κύριος πριν το επιτελέσει ζήτησε από τους ψαράδες να ρίξουν τα δίχτυα τους και μάλιστα σε ακατάλληλη ώρα; Διότι ο Κύριος μέσα από το θαύμα αυτό ήθελε να διδάξει πολύ μεγάλες αλήθειες στους ψαράδες της Γαλιλαίας, τους οποίους σε λίγο θα καλούσε να γίνουν αλιείς ανθρώπων και να σαγηνεύουν στα πνευματικά τους δίχτυα όλη την οικουμένη. Αυτό το θαύμα ήταν τύπος της πνευματικής αλιείας τους. Και έπρεπε να χαραχθεί βαθιά στην ψυχή τους. Έπρεπε να το θυμούνται πολύ καλά οι Απόστολοι του Κυρίου όταν αργότερα στο τιτάνιο έργο τους θα συναντούσαν δυσκολίες και απογοητεύσεις. Να θυμούνται και να συναισθάνονται ότι στην πνευματική τους διακονία χωρίς τον Κύριο δεν θα μπορούσαν τίποτε να επιτύχουν, ενώ με τη δική του δύναμη θα μπορούσαν να κάνουν τα πάντα. Άδεια τα δίχτυα χωρίς την ευλογία του. Γεμάτα όταν τα ευλογούσε ο Χριστός.

Έπρεπε ακόμη να καταλάβουν οι μαθητές μέσα από το θαύμα αυτό ότι για να έχουν καρποφορία στο έργο τους θα έπρεπε να έχουν τυφλή υπακοή στα προστάγματα του Κυρίου. Ακόμη και σ’ αυτά που δεν κατανοούσε η περιορισμένη τους λογική. Και να μην υπολογίζουν κόπο και θυσίες. Αυτοί να δίνουν το χρόνο τους, τον κόπο τους και τη ζωή τους στην υπηρεσία του Κυρίου, για να τα μεταχειρισθεί όπως Αυτός ήθελε· έχοντας τη βεβαιότητα ότι ο Κύριος θα επιβραβεύει τη θυσία τους, την πρόθυμη υπακοή τους, την αδιάσειστη πίστη τους στη δύναμή του.

Συναίσθηση αμαρτωλότητος
Όταν είδε ο Πέτρος το πρωτοφανές αυτό και ανέλπιστο πλήθος των ψαριών, έπεσε στα γόνατα του Χριστού και είπε: Βγες από το πλοίο μου και φύγε από μένα, Κύριε, διότι είμαι άνθρωπος αμαρτωλός και δεν είμαι άξιος να Σ’ έχω στο πλοίο μου. Ο Κύριος όμως τον καθησύχασε και του είπε: Μη φοβάσαι. Από τώρα θα σαγηνεύεις ανθρώπους, τους οποίους με το κήρυγμά σου θα οδηγείς στη σωτηρία. Κατόπιν αφού όλοι μαζί οι ψαράδες επανέφεραν τα πλοία στη στεριά, άφησαν τα πάντα και Τον ακολούθησαν.

Η στάση όμως του αποστόλου Πέτρου μας δημιουργεί κάποιον προβληματισμό. Γιατί αντί να πανηγυρίσει για το μεγαλειώδες θαύμα, παρακάλεσε τον Κύριο να φύγει από το πλοίο του; Αυτός που από τα παιδικά του χρόνια περίμενε τον Μεσσία, τώρα Του ζητά να φύγει από τη ζωή του; Ασφαλώς το αίτημα του Πέτρου δεν εκφράζει μια διάθεση αρνήσεως και αποδιώξεως του Χριστού. Αντίθετα. Ο άδολος αυτός ψαράς της Γαλιλαίας ένιωσε την ώρα εκείνη ένα φοβερό συγκλονισμό στην ψυχή του. Κατάλαβε μέσα στην ευλογία του θαύματος ότι δεν έχει μπροστά του έναν απλό άνθρωπο, αλλά ένα μοναδικό διδάσκαλο που έχει θεία δύναμη. Και αισθανόμενος το μεγαλείο του δεν αντέχει να ατενίσει το θεϊκό του πρόσωπο, αλλά πέφτει συντετριμμένος και Τον προσκυνά. Διότι αισθάνεται τον εαυτό του ανάξιο της παρουσίας του. Αισθάνεται του Χριστού την αγιότητα και τη δική του μικρότητα και αμαρτωλότητα.

Αυτό ακριβώς συμβαίνει σε κάθε πνευματικό άνθρωπο κάθε φορά που αισθάνεται ιδιαιτέρως έκδηλη την ευλογία του Θεού στη ζωή του. Είναι ένα βίωμα που το νιώθουμε οι πιστοί καθώς βρισκόμαστε σε μία ιερή ώρα της λατρείας ή σε στιγμές που αισθανόμαστε τον Θεό ολοζώντανο στη ζωή μας, και αφυπνίζεται η συναίσθηση της αμαρτωλότητός μας. Μας συνέχει τότε ο φόβος του Θεού. Τρέμουμε, φοβόμαστε την παρουσία του Θεού, αλλά ταυτόχρονα και την ποθούμε και τη λαχταρούμε. Πως να πλησιάσουμε τον πάναγνο Κύριο οι ρυπαροί και ανάξιοι; Αισθανόμαστε πόσο αμαρτωλοί είμαστε και ότι δεν αξίζουμε των ευλογιών του Κυρίου. Αυτό όμως που δεν καταλαβαίνουμε ίσως είναι ότι όσο περισσότερο αναγνωρίζουμε την αμαρτωλότητά μας, τόσο περισσότερο ελκύουμε το έλεος και την αγάπη του Κυρίου. Γι’ αυτό ας στεκόμαστε με δέος και φόβο ενώπιόν του και ας Τον παρακαλούμε ταπεινά και ολοκάρδια να μη φύγει ποτέ από κοντά μας λόγω της μεγάλης αμαρτωλότητός μας, αλλά να μένει πάντοτε στη ζωή μας και να την γεμίζει με τις ευλογίες του.

Πηγή: Ο Σωτήρ, 1985 xfd.gr

Γίνετε συμμέτοχοι στην προσπάθειά μας!

Αποστείλετε προτεινόμενο υλικό στο ptheoxaris@yahoo.gr προς ωφέλεια των ψυχών όλων μας!

                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    +Γέροντας Γεώργιος Καψάνης: Νομίζουν μερικοί..





                    Χριστιανός χωρίς σταυρό και αγώνα δεν νοείται. Χριστιανός που ακολουθεί ένα εύκολο δρόμο δεν νοείται.

                    Νόμισαν και νομίζουν μερικοί, ότι Χριστιανός είναι να τηρεί κανείς μερικές ηθικές εντολές και να καλοπερνάει στην ζωή του, να έχει ανέσεις, να έχει μία ευημερία ανθρώπινη και να έχει μία ζωή ανθρωπίνως εξασφαλισμένη.

                    Αλλά δεν είναι αυτός ο Χριστιανός. Χριστιανός είναι εκείνος ο οποίος κάθε ημέρα αγωνίζεται. Αγωνίζεται για να αγαπήσει τον Θεό. Αγωνίζεται για να αγαπήσει τον αδελφό του.

                    +Γέροντας Γεώργιος Καψάνης

                    https://epanosifi.blogspot.com/2019/12/blog-post_698.html

                    hristospanagia.gr 


                    Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/06/blog-post_14.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Γιατί οι Αμερικανοί εμπλέκονται σε ζητήματα της Ορθοδόξου Πίστεως: Έρχεται μεγάλη καταιγίδα στην Εκκλησία!

                    Στιγμιότυπο εκδήλωσης της ομογένειας στην Ουάσινγκτον (Ιανουάριος 2025)
                    Mε τρία διαδοχικά σημειώματά μας αναλύσαμε την κρυφή ατζέντα Τραμπ και την παρασκηνιακή εμπλοκή των Αμερικανών σε ζήτημα της Ορθοδόξου Πίστεως:
                    1. Ξεκινήσαμε από την παράδοξη και εξωθεσμική αναφορά του προέδρου των «Ελληνοαμερικανών για τον Τραμπ», περί εμπλοκής της νέας Αμερικανίδας πρέσβεως στην Αθήνα, της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, σε ζητήματα της Πίστεως, την οποία χαρακτήρισε μάλιστα ως «μια παγκόσμια υπέρμαχο των Ορθοδόξων Χριστιανών». Σχεδόν ταυτόχρονα ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δήλωνε στη φιλοτραμπική ιστοσελίδα Breitbart «ανυπομονούμε για την άφιξή της και θα την ενημερώσω για πολλά βασικά βήματα που πρέπει να γίνουν προς τη σωστή κατεύθυνση». Το ποιά κατεύθυνση εννοούσε και γιατί ο επικεφαλής του Breitbart έτρεξε να πάρει συνέντευξη από τον Αρχιεπίσκοπο πριν την έλευση της Γκίλφοϊλ -η οποία έχει ήδη καταρτίσει σχέδιο για τις δράσεις για τις πρώτες 100 ημέρες- το συμπεράναμε όταν...  
                    2. Εν συνεχεία, σχολιάσαμε την δήλωση του ισραηλινού πρωθυπουργού, Μπένιαμιν Νετανιάχου, ο οποίος ευχήθηκε με νόημα στον νέο Ποντίφικα αμερικανικής καταγωγής: «Εύχομαι στον πρώτο Πάπα από τις Ηνωμένες Πολιτείες να επιτύχει στην προώθηση της ελπίδας και της συμφιλίωσης μεταξύ όλων των πίστεων». Μια «ευχή» η οποία μπορεί να ακούγεται ωραία αλλά στην πραγματικότητα παροτρύνει τον Ποντίφικα να λειτουργήσει ως αρωγός στον Οικουμενισμό (ένωση Ορθοδόξων, Παπικών, Προτεσταντών κλπ) και μετέπειτα στην Πανθρησκεία η οποία θα ολοκληρώσει -σύμφωνα με τα σχέδιά τους- την «ελλιπή» σημερινή Παγκοσμιοποίηση. 
                    Η Πανθρησκεία αφορά στην ενοποίηση όλων των θρησκειών, υποτίθεται κάτω από τη σκέπη του ίδιου θεού (περισσότερα εδώ). Διευκρινίζεται εδώ ότι το πρώτο μεγάλο βήμα -το οποίο θα προηγηθεί-, είναι η Ένωση των Χριστιανικών Ομολογιών/«Εκκλησιών». Το Εκκλησιών μπαίνει σε εισαγωγικά διότι  «Μία» είναι η «Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία», η Ορθόδοξη. «Η Πανθρησκεία και η Παγκοσμιοποίηση έχουν από κοινού σαν στόχο την πολιτική, οικονομική, πολιτιστική και θρησκευτική ομοιοποίηση και καθυπόταξη ολόκληρης της υφηλίου. Το δόλωμα που προσφέρει -υποτίθεται- αυτή η ενοποίηση, είναι η παγκόσμια ειρήνη και η ευημερία στην οικουμένη. Η αλήθεια όμως πόρρω απέχει από αυτό», γράψαμε τότε, διασαφηνίζοντας περαιτέρω τους λόγους. Τότε καταλήξαμε επίσης στο συμπέρασμα ότι η νέα Πρέσβης έχει εντολή να προωθήσει την ψευδο-Ένωση των «Εκκλησιών» στην ελλαδική Εκκλησία.
                    Στιγμιότυπο επίσκεψης Τραμπ στο «σπίτι των αβρααμικών θρησκειών» 
                    3. Τέλος, εξηγήσαμε τι έκρυβε μια κίνηση υψηλού συμβολισμού με  την οποία επέλεξε ο Ντ. Τραμπ να ολοκληρώσει την περιοδεία του στη Μέση Ανατολή. Επισκέφτηκε λοιπόν το λεγόμενο «σπίτι των αβρααμικών θρησκειών», ένα διαθρησκειακό συγκρότημα, για την ακρίβεια ένα τρισύνθετο ναό, που εγκαινιάστηκε το 2023 στο Άμπου Ντάμπι και συστεγάζει μια παπική εκκλησία, μια συναγωγή (η πρώτη στα Εμιράτα) και ένα τζαμί. Σχολιάσαμε επίσης τον όρο «αβρααμικές θρησκείες», που παραπέμπει στις τρεις μεγάλες μονοθεϊστικές θρησκείες (Χριστιανισμό, Ιουδαϊσμό και Μωαμεθανισμό) αλλά και την στοχευμένη χρήση του, από αυτούς που προωθούν το θρησκευτικό συνονθύλευμα που λέγεται Πανθρησκεία.
                    Στο παρόν σημείωμά μας και υπό το πρίσμα των ανωτέρω, επιχειρούμε να ρίξουμε φως στο παρασκήνιο της αμετροεπούς τοποθέτησης του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Ελπιδοφόρου, ο οποίος παραλλήλισε τον Ντ. Τραμπ με τον Μέγα Κωνσταντίνο κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για την επανάσταση του '21 στο Λευκό Οίκο τον Μάρτιο του 2025. 
                    Είναι πρόδηλο ότι δεν πρόκειται απλώς για μία απλή φιλοφρόνηση, αφού έθιξε το θρησκευτικό αίσθημα πολλών, δεδομένου ότι ο Μέγας Κωνσταντίνος ως Άγιος και Ισαπόστολος, είναι γνωστός όχι μόνο για τις στρατηγικές και πολιτικές του ικανότητες, αλλά κυρίως για τη θεμελίωση της χριστιανικής πίστης στη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Πώς μπορεί λοιπόν ο Αμερικανός ηγέτης, να ομοιάζει με τον Μέγα Κωνσταντίνο; 

                    Επίσημη επίσκεψη Βανς-Ρούμπιο στο Βατικανό... Ποιό μήνυμα περνάει ο Βανς με το σακάκι ξεκούμπωτο και τα χέρια πίσω από την πλάτη;
                    Η απάντηση έχει σχέση με την Α' Οικουμενική Σύνοδο της Νίκαιας της Βιθυνίας, την οποία συνεκάλεσε ο Μέγας Κωνσταντίνος το 325, κατά την οποία καθορίστηκε ο τρόπος υπολογισμού της ημερομηνίας εορτασμού του Πάσχα. Το 2025 έχουμε την 1700η επέτειο της Α' Οικουμενικής Συνόδου και με αυτό το πρόσχημα, το Βατικανό και το Φανάρι προσπαθούν να συμφωνήσουν στον κοινό εορτασμό του Πάσχα των Παπικών και Ορθοδόξων. Μάλιστα, σχετική συμφωνία είχε επιτευχθεί μεταξύ του εκλιπόντος Φραγκίσκου και του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, αλλά η εκδημία του πρώτου ανέβαλε την ανακοίνωσή της το Πάσχα του 2025. 
                    Ο νέος Ποντίφικας, ο οποίος είναι αμερικανικής καταγωγής και φαίνεται να διατηρεί ανοικτή/κοινή γραμμή με τον Λευκό Οίκο, έχει ήδη ξεκαθαρίσει την πρόθεσή του για τον κοινό εορτασμό του Πάσχα. Όχι μόνο αυτό, αλλά πήγε και ένα βήμα παραπέρα, συνδέοντας το κοινό Πάσχα με την ψευδο-Ένωση των «Εκκλησιών». «Η Σύνοδος της Νίκαιας δεν είναι απλώς ένα γεγονός του παρελθόντος, αλλά μια πυξίδα που πρέπει να συνεχίσει να μας καθοδηγεί προς την πλήρη ορατή ενότητα όλων των χριστιανών», είπε με νόημα στις αρχές Ιουνίου.
                    Ανακεφαλαιώνοντας, αφενός έχουμε την Αμερικανίδα Πρέσβη Κίμπερλι Γκίλφοϊλ η οποία φαίνεται να έχει στην ατζέντα της την ψευδο-Ένωση των «Εκκλησιών» και αφετέρου τον Αμερικανό Λέοντα τον 14ο να μιλά ανοικτά γι' αυτό το ενδεχόμενο με όχημα τον κοινό εορτασμό του Πάσχα. 
                    Σε αυτό το πλαίσιο γίνεται αντιληπτό γιατί ο Αρχιεπ. Ελπιδοφόρος παραλλήλισε τον Ντ. Τραμπ -ο οποίος παρασκηνιακά συνεπικουρεί στην όλη διαδικασία- με τον Μέγα Κωνσταντίνο που στην Α' Οικουμενική διευθέτησε το ημερολογιακό ζήτημα του Πάσχα... Επιπλέον, από την δήλωση του Αρχιεπ. Ελπιδοφόρου, συνάγεται ότι του είχε ήδη γνωστοποιηθεί η ατζέντα Τραμπ πριν την εκδήλωση του Λευκού Οίκου για τον εορτασμό του '21 στις 24 Μαρτίου 2025. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο Ελπιδοφόρος επιλέχθηκε με απόφαση του Ντ. Τραμπ (στις 16 Μαΐου του 2025) ως μέλος στην Επιτροπή Θρησκευτικής Ελευθερίας των ΗΠΑ.
                    Για όσους εύλογα αναρωτιούνται για τους λόγους που οι Αμερικάνοι και οι Ισραηλινοί (βλ. ως άνω δήλωση Νετανιάχου) κόπτονται για την ψευδο-Ένωση με απώτερο σκοπό την Πανθρησκεία, θα επανέλθουμε σύντομα... Αυτό που είναι σχεδόν βέβαιο, και όπως γράψαμε ήδη, «σύντομα η Ορθόδοξη Εκκλησία και δη η Εκκλησία της Ελλάδας και της Κύπρου, θα δεχτούν αφόρητες πιέσεις με σκοπό την ψευδο-ένωση των «Εκκλησιών»».
                    Τα γεγονότα με την αυθαίρετη εκθρόνιση του Μητροπολίτη Πάφου Τυχικού, αποτελούν το προοίμιο για την Εκκλησία της Κύπρου. Η καρατόμησή του ήταν μια ευθεία απειλή σε όσους σκέφτονται να αντιδράσουν στις φιλενωτικές τάσεις του Αρχιεπισκόπου Γεωργίου και την επίσκεψη του Ποντίφικα στη Μεγαλόνησο που ήδη προετοιμάζεται. Βέβαια, το τι θα συμβεί τελικά, άλλος το ορίζει. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Εκκλησία εισέρχεται σε περίοδο αναβρασμού και επικίνδυνων αποσχιστικών τάσεων... 
                    ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ.-
                    Έχεις παιδιά..; Βρες Οδηγίες ΕΔΩ για Χριστιανική Ανατροφή!
                    Χαλάρωσε με... Ένα Βίντεο ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Διδακτική ιστορία: Ο Μοναχός που έβλεπε τους δαίμονες
                    ~ Κάποτε με είχε επισκεφθεί ένας μεγαλόσχημος μοναχός από το Άγιον Όρος. Ήταν 7 το απόγευμα. Έδειχνε άνθρωπο τρομοκρατημένο. Λες και είχε ιδεί φάντασμα. Πράγματι, δεν είχα πέσει και πολύ έξω.
                    Όπως προχωρούσε ή συζήτηση, ίσχυρίζετο πως οι δαίμονες έχουν την ικανότητα να παρουσιάζονται στους ανθρώπους ακόμη και αισθητά.
                    – Και τους έχετε δει; Τον ρώτησα.
                    – Ναι. Ναι. Τους είδα με τα ίδια μου τα μάτια, όπως βλέπω τώρα εσένα. Μετά την θεία λειτουργία γύρισα στον κελί μου. Είπα να ξαπλώσω για λίγο, μέχρι να σημάνει ή ώρα για φαγητό. Ή πόρτα του κελιού μου ήταν κλειστή και κλειδωμένη. Και, να σου, ξαφνικά, βλέπω δύο μαύρες φιγούρες να στέκονται μέσα στον κελί μου. Από που τάχα μπήκαν; σκέφτηκα. Και άκουσα τον ένα να λέγει στον άλλο:
                    «Έλα, έλα γρήγορα, να τον σκοτώσουμε, τώρα που είναι μόνος του!» Κατατρομαγμένος ανοίγω διάπλατα τα μάτια, μήπως και ονειρεύομαι. «Μα είναι ξύπνιος», είπε ό άλλος. «Και τι πειράζει; Φέρε το γρήγορα εδώ». Τους είδα να μεταφέρουν ένα τεράστιο σεντόνι. «Γρήγορα ρε, ρίξε το επάνω του. Θα νομίσουν ότι πέθανε από ασφυξία». Στα λόγια αυτά ανασηκώθηκα. Έκαμα τον σταυρό μου και φώναξα, όσο άντεχαν τα πνευμόνια μου:
                    «Κύριε, Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησε με!»
                    Την ίδια στιγμή, λες και τους χτύπησε ηλεκτρικό ρεύμα, τα δαιμόνια εκτινάχτηκαν στην άλλη άκρη του κελιού. Αφού επήρα θάρρος, τους ερωτάω:
                    – Τι θέλετε από εμένα, ταλαίπωροι; Γιατί τόσο μίσος εναντίον των χριστιανών;
                    – Σας φθονούμε, γιατί ό Θεός είναι άδικος. Γιατί θέλετε να μας πάρετε την θέση!
                    – Τί; Την θέση; Ποιά θέση;
                    – Βέβαια, τώρα μας κάνεις και τον ανίδεο! Από την μια διαπράττετε ένα σωρό αμαρτίες και από την άλλη τρέχετε κάτω από το «βρωμοπετραχήλι» του παπά. Σας μουρμουρίζει κάτι λόγια ακαταλαβίστικα και όλα συγχωρούνται και σβήνουν!
                    – Και εσείς, άμα το θελήσετε, έχετε την δυνατότητα να σας συγχωρεθούν οι αμαρτίες σας. Αυτό αρκεί, για να καταλάβετε την προηγούμενη θέση σας, από την όποια ξεπέσατε.
                    – Και πώς;
                    – Ταπεινωθείτε! Πηγαίνετε, ακόμη και τώρα, μπροστά στην εικόνα του Χριστού και ζητήστε Του συγγνώμη και άφεση.
                    – Αυτό δεν πρόκειται να γίνει ποτέ! Ακούς, τι λέω; Με κανένα τρόπο! Ποτέ! Ποτέ! Ουδέποτε!!!
                    – Έ, τότε είστε άξιοι της τύχης σας.
                    Ω! πόσο αληθινά είναι τα λόγια της αγίας Γραφής: «ό Θεός υπερηφάνοις αντιτάσσεται, ταπεινοίς δεν δίδωσι χάριν».
                    Ό υπερήφανος βλέπει τον Θεό σαν αντίπαλο του. Μα και για τον Θεό ό υπερήφανος είναι εχθρός Του. Δηλαδή, ξένος και αποξενωμένος από το έλεος και την αγάπη του Θεού.
                    Αντίθετα, ό ταπεινός είναι άξιος της χάρης και του ελέους του Θεού. Άξιος να αποκατασταθεί στην προηγούμενη δόξα του.
                    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΟΣΙΟΣ ΣΤΑΡΕΤΣ ΒΑΡΣΑΝΟΥΦΙΟΣ ΤΕΥΧΟΣ Γ ΕΚΔΟΣΗ Ι.Μ. ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ ΠΡΕΒΕΖΗΣ simeiakairwn.gr
                    Έχεις παιδιά..; Βρες Οδηγίες ΕΔΩ για Χριστιανική Ανατροφή!
                    Χαλάρωσε με... Ένα Βίντεο ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Να αποφεύγετε τα άκρα


                    Σας συνιστώ να έχετε σε όλα διάκριση και φρόνηση. Να αποφεύγετε τα άκρα. 
                    Οι αυστηρότητες συμβαδίζουν με τα μέτρα της αρετής. Αυτός που δεν έχει μεγάλες αρετές και συναγωνίζεται με τους τέλειους, θέλοντας να ζει με αυστηρότητα, όπως οι άγιοι ασκητές, αυτός κινδυνεύει να υπερηφανευθεί και να πέσει. 
                    Γι’ αυτό να πορεύεσθε με διάκριση και να μην εξαντλείτε το σώμα με υπέρμετρους κόπους. 
                    Να θυμάστε ότι η άσκηση του σώματος απλώς βοηθάει την ψυχή να φτάσει στην τελειότητα• η τελειότητα κατορθώνεται κυρίως με τον αγώνα της ψυχής. 

                    Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως

                    Πηγή: https://inpantanassis.blogspot.com/2014/06/blog-post_3252.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Η δαιμονική αυτοεκτίμηση βλάπτει την ψυχή

                    Άγιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος
                    Προσέχετε τον εαυτό σας. Η πρόοδος στην πνευματική ζωή διακρίνεται με την ολοένα και περισσότερη συναίσθησι της μηδαμινότητός μας. Ενώ όσο αυξάνει η εκτίμησις του εαυτού μας σε κάτι, τόσο βαδίζουμε στην καταστροφή. Ο εχθρός θα το εκμεταλλευθή αυτό. Θα πλησιάση και θα επιχειρήση να πετάξη κανένα πετραδάκι στον δρόμο μας για να σκοντάψουμε. Μία ψυχή που δίνει στον εαυτό της αξία, μοιάζει με τον κόρακα του Αισώπου που ακούγοντας τις κολακείες της αλεπούς για την «ωραία» του φωνή, άνοιξε το στόμα και του έπεσε το τυρί…
                    Πόσο χρήσιμο θα ʼταν να βρισκόταν κάποιος να σας κατηγορή. Να χαίρεσθε, αν ποτέ συμβή αυτό. Είναι πολύ επικίνδυνο να σας επαινούν όλοι και κανείς να μην σας λέει την αλήθεια. Είναι νομίζετε δύσκολο να πλανηθή ή να σκοντάψη κανείς; Απέχετε πολύ από το να θεωρήτε τον εαυτό σας άγιο και άξιο να συμβουλεύη τους άλλους;.
                    Στό Κίεβο ασκήτευε κάποτε κάποιος με πολλή νηστεία και μόνωσι. Τον πολέμησε όμως ο εγωισμός και άλλα πάθη. Πήγε λοίπόν και εξωμολογήθηκε τους λογισμούς του στον μακαριστό Στάρετς Παρθένιο. Εκείνος του έδωσε χρήματα και τον έστειλε στην αγορά λέγοντας: «Αγόρασε κρέας και φάγε το μπροστά στους άλλους». Ο ασκητής ακολούθησε την συμβουλή του Στάρετς και όλοι οι πειρασμοί του... φύγανε. Να πως οι Πατέρες πολεμούσαν την υπερηφάνεια. Σύχνά να ελέγχετε και σείς τον εαυτό σας στο σημείο αυτό. Γιατί δεν είναι μικρή συμφορά… Λένε ότι η υπερηφάνεια είναι κλέφτης που βρίσκεται μέσα στο σπίτι. Έρχεται συχνά σε συνεννόησι με τους εξωτερικούς κλέφτες, τους ανοίγει πόρτες και παράθυρα, κι εκείνοι μπαίνουν και αρπάζουν κάθε θησαυρό.
                    Αγωνισθήτε, ενώ συναναστρέφεσθε με άλλους και φροντίζετε για τις βιοτικές υποθέσεις, συγχρόνως να σκέπτεσθε τον Θεό και να έχετε την συναίσθησι ότι βρίσκεται κοντά σας και σας κατευθύνει σύμφωνα με το άγιό Του θέλημα. Έτσι δεν θα διασπάσθε στην εσωτερική σας εργασία. Η διάσπασις είναι η πρώτη επιτυχία του διαβόλου.Η δεύτερη επιτυχία του είναι η προσκόλλησις της καρδιάς σε κάτι το γήινο και η αιχμαλωσία των αισθημάτων και των σκέψεων σ’ αυτό. Αυτή είναι χειρότερη επιτυχία του εχθρού. Προσπαθήστε ν’ αποδεσμεύεσθε από κάθε αιχμαλωσία της καρδιάς και από κάθε διάσπασι της εσωτερικής σας εργασίας. Ο τρόπος είναι ένας: Να μην απομακρύνεται η προσοχή από τον Κύριο και την συναίσθησι της παρουσίας Του. Οι υπερβολές δεν οδηγούν ποτέ σε καλό. Το πρώτο βήμα για την υπερηφάνεια είναι η κενοδοξία, η πεποίθησις δηλαδή ότι είμαι κάτι. Το δεύτερο είναι η οίησις, η συναίσθησις δηλαδή του ότι όχι απλώς είμαι κάτι, αλλά κάτι σπουδαίο ενώπιον Θεού και ανθρώπων. Από την κενοδοξία και την οίησι γεννιέται πλήθος υπερήφανων λογισμών, βδελυκτών στον Θεό. Η αυτογνωσία και η βίωσι της μηδαμινότητός μας μπορεί εδώ να βοηθήση. Συχνά ας φέρνουμε στην μνήμη μας σφάλματα του παρελθόντος και ας κατακρίνουμε τον εαυτό μας γιʼ αυτά.
                    Τιμιώτατε πρωτοπρεσβύτερε. Σας ευχαριστώ πόλύ για την πολύτιμη διδασκαλία σας. Απλή και βαθειά, σύντομη και ολοκληρωμένη, μεστή και απέρριτη. Άς ευλογήση ο Κύριος τους ποιμαντικούς σας κόπους σ’ όλο το πλάτος τους. Σας δόθηκε η χάρις όχι μόνο να διδάσκετε, αλλά και να πράττετε. Άς σας ενισχύη ο Κύριος να υπηρετήτε καρποφόρα τους αδελφούς χριστιανούς.Εσείς βρίσκεσθε σε δράσι. Για μένα ήλθε ο καιρός να παραδώσω τα όπλα. Εσείς είσθε ο ποιμένας ο καλός, εγώ ο αρχιποιμένας ο άχρηστος. Για τις αμαρτίες μου αδυνάτισα σωματικά και ακόμη περισσότερο πνευματικά. Πίσω μου τίποτε καλό δεν φαίνεται, μπροστά μου τίποτε αξιόλογο δεν ελπίζεται. Μένει μόνο: «ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ». Είθε να ευδοκήση ο Κύριος, έστω κι αυτή η κραυγή να βγαίνη μέσ’ απ’ την καρδιά.
                    Νά καλλιεργήτε μέσα σας τον φόβο του Θεού και την ευλάβεια ενώπιον του απερίγραπτου μεγαλείου Του. Να έχετε καρδιά συντετριμμένη και τεταπεινωμένη . Να θεωρήτε όλους ανώτερούς σας. Ν’ αγαπάτε την σιωπή, την μόνωσι, την συνομιλία με τον Κύριο, που θα γίνη χειραγωγός και διδάσκαλός σας. Τα άγια δάκρυα αποτελούν εκδήλωση θείου ελέους και ασφάλεια στην πνευματική ξηρασία και στην σκλήρυνσι των αισθημάτων. Μην τα περιφρονήτε και μην τα διώχνετε. Τα αμαρτωλά δάκρυα προκαλούν οίησι, αγαπούν την επίδειξι και παρέρχονται σύντομα. Όταν σας πλησιάζη η υπερηφάνεια διώξτε την και τοποθετήστε στην θέσι της το ταπεινό φρόνημα και την συντριβή.
                    Δέν υπάρχει λόγος να επαναλαμβάνω ότι το απόρθητο φρούριό μας είναι η ταπείνωσις. Δύσκολα την αποκτά κανείς. Μπορεί να θεωρή ταπεινό τον εαυτό του και να μην έχη ίχνος απ’ αυτή. Ο σωστότερος ή ο μοναδικός δρόμος για την ταπείνωσι είναι η υπακοή και η απάρνησις του ιδίου θελήματος. Χώρίς αυτά είναι δυνατόν ν’ αναπτύξη κανείς εσωτερικά εωσφορικό εγωισμό, παρά την εξωτερική ταπεινή συμπεριφορά και τις ταπεινολογίες. Σταθήτε λοίπόν και αναρωτηθήτε, αν έχετε υπακοή και απάρνησι του ιδίου θελήματος.
                    Αγωνισθήτε ν’ αποκτήσετε ταπείνωσι. Η ταπείνωσις είναι ευωδία Χριστού και ένδυμα Χριστού. Για χάρι της όλα θα τα συγχωρήση ο Θεός. Δεν θα εξετάση τις ελλείψεις που είχε ο αγώνας μας. Ενώ χωρίς ταπείνωσι καμιά άσκησι δεν μπορεί να μας βοηθήση. Με το ταπεινό φρόνημα μπορεί ο άνθρωπος να σωθή. Χωρίς όμως αυτό το εισιτήριο δεν θα του επιτρέψουν να μπή στον παράδεισο που είναι γεμάτος από ταπεινούς.
                    Η ταπείνωσις πρέπει ν’ αποτελή το φόντο της ζωής σας, όπως και του καθενός που ζή ειλικρινά την εν Χριστώ ζωή.
                    Αγωνισθήτε στον εαυτό σας με όλες σας τις δυνάμεις και ο Θέός θα σας βοηθήση. Έχετε σαν σκόπό ν’ αποκτήσετε «πνεύμα συντετριμμένον», «καρδίαν συντετριμμένην και τεταπεινωμένην» (Ψάλμ. 50, 19 ) . Όταν υπάρχουν αυτά, σημαίνει ότι βρίσκεσθε σε καλή κατάστασι. Τότε έχετε την σκέπη και την βοήθεια του Θεού. Τότε η προσήλωσις στον Θέό είναι σταθερή και η ενθύμησίς Του αδιάλειπτη.
                    Προσπαθήστε να παλέψετε με το ευέξαπτο του χαρακτήρος σας. Το πάθος αυτό εκδηλώνεται όταν κάποιος ενεργήση αντίθετα με την δική σας θέλησι, επιθυμία ή εντολή. Όσό όμως ζή μέσα σας η υπερηφάνεια τίποτε δεν θα κατορθώσετε. Αυτή όλα τα κυβερνά. Αν μπορήτε πετάξτε την πέρα από την εξώπορτα του σπιτιού σας και απαγορέψτε της να ξαναπαρουσιασθή. Να σκέπτεσθε την πανταχού παρουσία του Θεού, καθώς και την ώρα του θανάτου. Η μνήμη του Θεού και του θανάτου είναι οι καλύτεροι διδάσκαλοι για την θεραπεία των παθών.
                    Είθε να σας διατηρήση ο Κύριος το χάρισμα των δακρύων για πάντα. Αυτά μαλακώνουν την καρδιά και χαρίζουν την κατάνυξι. Πρέπει όμως να τα κρύβετε. Διότι η υπερηφάνεια ολόγυρά τους περιφέρεται , όπως ο σκύλος γύρω από την τροφή.
                    Πηγή: agiazoni.gr
                    Έχεις παιδιά..; Βρες Οδηγίες ΕΔΩ για Χριστιανική Ανατροφή!
                    Χαλάρωσε με... Ένα Βίντεο ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    ΤΑ ΓΟΝΑΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ...


                    «Μπορεί το διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα να σου δίνει το λόγο κάθε τέσσερα χρόνια, αλλά κάθε μέρα δεν έχουμε γόνατα;Ποίοι είναι πιό ισχυροί;
                    Οί λίγοι που κυβερνούν ή οί πολλοί με τα γόνατα;
                    Αυτό γιατί το ξεχάσαμε;
                    …Άν δεν πιστεύουμε πως τα γόνατα των πολλών θα αλλάξουν αυτόν τον τόπο, έ, τότε δεν μπορούμε να ανήκουμε σ’ αυτόν τον τόπο …” »
                    + π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος(10/9/18)πηγή

                    Πηγή: https://proskynitis.blogspot.com/2025/06/blog-post_32.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Αν πας με το σταυρό στο χέρι, θα σε φάνε οι άλλοι;



                    Αν πας με το σταυρό στο χέρι, θα σε φάνε οι άλλοι;

                    Αυτό εξαρτάται από το ποιοι  θα είναι οι άλλοι.  Αν  αυτοί οι άλλοι είναι διώκτες του Χριστού, θα είναι και δικοί σου διώκτες σύμφωνα με τα λόγια του Κυρίου, «ει εμέ εδίωξαν, και υμάς διώξουσιν »( Ιω. ιε’, 20). 



                    Αν όμως οι άλλοι αγαπούν το Χριστό, τότε δε θα σε  φάνε αλλά  θα σε βοηθήσουν να φέρεις το σταυρό σου όπως και αυτοί θα φέρουν το δικό τους. 

                    Το πολύ, πολύ,   λόγω όποιων  αδυναμιών δικών των και δικών σου, θα κληθείς να δείξεις υπομονή και αγάπη, αλλά αυτό θα είναι για το καλό σου. 

                    Πάντως  σε κάθε περίπτωση δε θα σε φάει κανείς, αν δεν το επιτρέψει ο Θεός.  

                    Αν όμως επιτρέψει ο Θεός να σε φάνε, αυτό θα είναι για σένα στέφανος δόξης, γιατί θα συμμετέχεις στο πάθος του Κυρίου και κατά συνέπεια και στην Ανάσταση Αυτού, « είπερ συμπάσχομεν ίνα και συνδοξασθώμεν » ( Ρω. η’, 17).  



                    Ιωάννης Χ. Δήμος  πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών.

                    apantaortodoxias



                    Πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/2024/07/blog-post_540.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Αγ. Παΐσιος: Ο πνευματικός άνθρωπος δεν έχει θλίψεις...
                    Στην πνευματική ζωή είναι ανάποδα τα πράγματα. Άμα κρατάς εσύ το άσχημο, τότε νιώθεις όμορφα.
                    Άμα το δίνεις στον άλλον, τότε νιώθεις άσχημα. Όταν δέχεσαι την αδικία και δικαιολογείς τον πλησίον σου, δέχεσαι τον πολυαδικημένο Χριστό στη καρδιά σου.
                    Τότε ο Χριστός μένει με το ενοικιοστάσιο μέσα σου και σε γεμίζει με ειρήνη και αγαλλίαση. Για δοκιμάστε, βρε παιδιά, να ζήσετε αυτήν τη χαρά! Να μάθετε να χαίρεστε με αυτήν την πνευματική χαρά, όχι με την κοσμική. Πάσχα θα έχετε τότε κάθε μέρα.

                    Δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά από τη χαρά που νιώθεις, όταν δέχεσαι την αδικία. Μακάρι να με αδικούσαν όλοι οι άνθρωποι! Ειλικρινά σας λέω, τη γλυκύτερη πνευματική χαρά την ένιωσα μέσα στην αδικία. Ξέρετε πόσο χαίρομαι, όταν κάποιος με πει πλανεμένο; «Δόξα Σοι ο Θεός, λέω, από αυτό έχω μισθό, ενώ, αν με πουν άγιο, χρωστάω». Γλυκύτερο πράγμα από την αδικία δεν υπάρχει!

                    Ένα πρωί στο Καλύβι χτύπησε κάποιος το σιδεράκι στη πόρτα. Κοίταξα από το παράθυρο να δω ποιός είναι, γιατί δεν ήταν ακόμη η ώρα να ανοίξω. Είδα έναν νέο με φωτεινό πρόσωπο και κατάλαβα ότι είχε βιώματα πνευματικά, αφού τον πρόδιδε η Χάρις του Θεού. Γι’ αυτό, αν και ήμουν απασχολημένος, διέκοψα αυτό που έκανα, άνοιξα τη πόρτα, τον πήρα μέσα, του πρόσφερα ένα νερό και με τρόπο άρχισα να τον ρωτάω για τη ζωή του, γιατί έβλεπα ότι είχε πνευματικό περιεχόμενο. «Τί δουλειά κάνεις, παλληκάρι;», τον ρώτησα. «Τί δουλειά, πάτερ; μου λέει. Εγώ στη φυλακή μεγάλωσα. Τα περισσότερα χρόνια της ζωής μου εκεί τα πέρασα. Τώρα είμαι είκοσι έξι χρόνων». «Καλά, βρε παλληκάρι, τι έκανες, και σε έκλειναν φυλακή;», τον ρώτησα. Κι εκείνος μου άνοιξε τη καρδιά του: «Από μικρός, μου είπε, πονούσα πολύ, όταν έβλεπα δυστυχισμένους ανθρώπους.

                    Ήξερα όλους τους πονεμένους, όχι μόνον από την ενορία μου, άλλα και από άλλες ενορίες. Επειδή ο παπάς της ενορίας μας με τους επιτρόπους μάζευαν συνέχεια χρήματα και έφτιαχναν κτίρια, αίθουσες κ.λπ. ή έκαναν διάφορους εξωραϊσμούς, είχαν παραμεληθεί τελείως οι φτωχές οικογένειες. Εγώ δεν κρίνω εάν ήταν απαραίτητα αυτά που έφτιαχναν, αλλά έβλεπα να υπάρχουν πολλοί δυστυχισμένοι άνθρωποι.Πήγαινα λοιπόν κρυφά και έκλεβα από τα χρήματα που μάζευαν από τους εράνους. Έπαιρνα αρκετά· δεν τα έπαιρνα όλα. Ύστερα αγόραζα τρόφιμα, διάφορα πράγματα, τα άφηνα κρυφά έξω από τα σπίτια των φτωχών και αμέσως, για να μην πιάσουν άλλον άδικα, πήγαινα στην αστυνομία και έλεγα: «εγώ έκλεψα τα χρήματα από την εκκλησία και τα ξόδεψα», χωρίς να πω τίποτε άλλο. Με άρχιζαν στο ξύλο και στο βρισίδι, «αλήτη, κλέφτη»· εγώ σιωπούσα.

                    Με έκλειναν μετά στη φυλακή. Αυτή η δουλειά γινόταν για χρόνια. Όλη η πόλη όπου έμενα – τριάντα χιλιάδες κάτοικοι – και άλλες πόλεις με είχαν μάθει, και «αλήτη» με ανέβαζαν, «κλέφτη» με κατέβαζαν. Εγώ σιωπούσα και ένιωθα χαρά. Κάποτε μάλιστα με είχαν κλείσει στη φυλακή τρία ολόκληρα χρόνια. Μερικές φορές με έκλειναν άδικα στη φυλακή και, όταν έπιαναν τον ένοχο, με άφηναν. Αν δεν τον έπιαναν, καθόμουν μέσα, όσο έπρεπε να καθίσει εκείνος. Γι’ αυτό σου είπα, πάτερ μου, ότι τα περισσότερα χρόνια της ζωής μου τα πέρασα στις φυλακές». Αφού τον άκουσα με προσοχή, του είπα: «Βρε παλληκάρι, όσο καλό και αν φαίνεται αυτό, δεν είναι καλό και να μην το ξανακάνεις. Άκου τι θα σου πω. Θα με ακούσεις;». «Θα σε ακούσω, πάτερ», μου λέει. 

                    «Να απομακρυνθείς από αυτήν την πόλη, του λέω, να πας σε άγνωστο περιβάλλον, στην τάδε πόλη, και εγώ θα φροντίσω να συνδεθείς με καλούς ανθρώπους. Να εργάζεσαι και να βοηθάς, όσο μπορείς, τους πονεμένους από το υστέρημά σου, επειδή αυτό έχει μεγαλύτερη αξία. Αλλά, και όταν κανείς δεν έχει τίποτε να δώσει σε ένα φτωχό και πονάει η καρδιά του, τότε κάνει ανώτερη ελεημοσύνη, διότι κάνει ελεημοσύνη με το αίμα της καρδιάς του. Γιατί, εάν είχε κάτι και το έδινε, θα αισθανόταν και χαρά, ενώ, όταν δεν έχει να δώσει, αισθάνεται πόνο στη καρδιά». Μου υποσχέθηκε ότι θα ακούσει τη συμβουλή μου και έφυγε χαρούμενος.

                    Έπειτα από επτά μήνες παίρνω ένα γράμμα του από τις φυλακές του Κορυδαλλού, στο οποίο έγραφε τα έξης: «Ασφαλώς, πάτερ μου, θα απορήσεις, που σου γράφω πάλι από τη φυλακή μετά από τόσες συμβουλές που μου έδωσες και μετά τις υποσχέσεις που σου έδωσα. Μάθε ότι αυτή τη φορά υπηρετώ μια φυλάκιση την οποία είχα υπηρετήσει· κάποιο λάθος έγινε. Ευτυχώς που δεν υπάρχει ανθρώπινη δικαιοσύνη, γιατί θα αδικούνταν οι πνευματικοί άνθρωποι, επειδή θα έχαναν τον ουράνιο μισθό». Όταν διάβασα αυτά τα τελευταία λόγια, θαύμασα αυτόν τον νέο, που είχε πάρει τόσο ζεστά τη πνευματική ζωή και είχε συλλάβει τόσο βαθιά το βαθύτερο νόημα της ζωής! Διά Χριστόν κλέφτης! Μέσα του είχε Χριστό. Δεν μπορούσε να φρενάρει τον εαυτό του από τη χαρά που ένιωθε. Θεία παλαβομάρα, πανηγύρι είχε!

                    - Γέροντα, από το ρεζίλι ερχόταν η χαρά;

                    - Από την αδικία ερχόταν η χαρά. Κοσμικός άνθρωπος ήταν, ούτε Συναξάρια ούτε Πατερικά είχε διαβάσει και, ενώ έτρωγε άδικα ξύλο, τον έκλειναν στη φυλακή, τον είχαν μέσα στη πόλη για αλήτη, για παλιόπαιδο, για κλέφτη, γινόταν ρεζίλι, αυτός δεν μιλούσε και τα αντιμετώπιζε όλα τόσο πνευματικά! Νέος άνθρωπος, και δεν φρόντιζε να αποκατασταθεί, αλλά πως να βοηθήσει τους άλλους! Τους μεγάλους κλέφτες πολλές φορές δεν τους κλείνουν ούτε μια φορά στη φυλακή, ενώ αυτόν τον δόλιο τον φυλάκισαν για την ίδια κλοπή δυο φορές και για άλλες κλοπές τον φυλάκισαν άδικα, μέχρι να βρουν τον πραγματικό κλέφτη! Τη χαρά όμως που είχε αυτός δεν την είχαν όλοι οι κάτοικοι της πόλης. Τριάντα χιλιάδες χαρές δεν συμπλήρωναν τη δική του χαρά.

                    Γι’ αυτό λέω ότι ένας πνευματικός άνθρωπος δεν έχει θλίψεις. Όταν η αγάπη αυξηθεί και καεί η καρδιά από τον θείο έρωτα, δεν μπορεί να σταθεί πλέον θλίψη. Η μεγάλη αγάπη προς το Χριστό υπερνικά τους πόνους και τις ταλαιπωρίες που του προξενούν οι άνθρωποι.

                    Πηγή: Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, "Πνευματική Αγφύπνιση - Λόγοι Γ΄". Εκδ.: Ι. Ησ. Ευαγγελιστή Ιωάννη του Θεολόγου. Σουρωτή Θεσ/νίκης
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Πως γίνεται να μεγαλώσω τα παιδιά μου Χριστιανικά;
                    Η ανατροφή των παιδιών ίσως είναι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα που ο γονέας καλείται να αντιμετωπίσει στην ζωή του. Η δε ανατροφή σύμφωνα με τα χριστιανικά πρότυπα είναι ακόμη πιο δύσκολη στην τύρβη της σύγχρονης κοινωνίας που ζούμε. Τα ερεθίσματα που αποπροσανατολίζουν τα παιδιά μας είναι ποικίλα και δύσκολα μπορούμε να τα προστατέψουμε από αυτά. Παρά ταύτα η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει επιμεληθεί την ιστοσελίδα της «Ορθοδοξία & Παιδί» όπου υπάρχει άφθονο υλικό για την ενασχόληση των παιδιών μας, εάν είναι σε ηλικία που ενδείκνυται.
                    Συγκεκριμένα, έχουμε συλλέξει τραγούδια, κινούμενα σχέδια, διαδραστικά παιχνίδια, υλικό για κατήχηση και άλλα. Αλλά πιο σημαντικό είναι ότι έχουμε αναρτήσει άρθρα που αφορούν στην διαπαιδαγώγηση και που δίνουν λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας. Εάν λοιπόν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα ή απορία για το πώς να μεγαλώσετε τα παιδιά σας, μπορείτε να βρείτε λύσεις ΕΔΩ !
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Έχεις άγχος;
                    Πολλές φορές νιώθουμε πράγματα που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε. Που μας απασχολούν και φοβόμαστε να τα συζητήσουμε και να τα εξωτερικεύσουμε.
                    Η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει φτιάξει ειδικά για σένα την "Πλατφόρμα Συναισθημάτων" όπου γράφεις μονολεκτικά ότι νιώθεις και μπορείς να διαβάσεις τί έχουν να σου πουν οι πατέρες της εκκλησίας, και πώς μπορείς να βρεις λύση στο πρόβλημά σου!

                    Δεν χάνεις τίποτε να δοκιμάσεις εδώ…
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Γέροντας Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης: Τι είναι η μοναξιά;



                    Η κλειστή καρδιά δεν έχει πληρωθή ακόμη υπό του Πνεύματος του Αγίου. Είναι βουτηγμένη στην μοναξιά της, στην θλίψι της, στην αγωνία της, στον προβληματισμό της, στην ερημιά της. Είναι άδεια. Όπως, όταν το στομάχι μας μείνη άδειο, διαμαρτύρεται και συρικνούται, κάτι ανάλογο συμβαίνει και με την κλειστή καρδιά.

                    Όλος ο άνθρωπος κλείνεται εν εαυτώ, αντί να ανοιχθή πρός τον Θεόν, αντί να χωρέση ο Θεός και να τα σκεπάση όλα. Τότε αυτός ο άνθρωπος τρώγεται με τα νύχια του, βγάζει τα μάτια του μόνος του, τσακώνεται με τον εαυτό του. Οι λογισμοί του, οι περιπέτειές του, τα πάθη του, οι νόμοι συγκρούονται μέσα του. Και τι γίνεται ο άνθρωπος; Όπως κάποιος που κρατάει ένα μαχαίρι κόβει τα πάντα και τα πετάει, έτσι και η ψυχή του ανθρώπου διασπάται, κατακρεουργείται. Και αφού η ψυχή είναι κλειστή, σκοτεινή, ακυριάρχητη, διότι έκανε αυτοκράτορά της κάποιον που δεν μπορεί να της δώση ειρήνη και ηρεμία, μέσα της βασιλεύει η παγωνιά, οι φόβοι, η μοναξιά. Τί σημαίνει μοναξιά; ότι δεν έχω καθόλου το βίωμα της εγγύτητος του άλλου. Τον καθένα τον ζώ σαν "ο άλλος". Όλοι είναι "ο άλλος": εσύ και εγώ, το θέλημά σου και το θέλημά μου, η αγάπη σου και η αγάπη μου. Γι΄ αυτό και πάντα διερωτώμεθα: "Άραγε με αγαπάει ο άλλος; Άραγε με σκέπτεται; Άραγε με θυμάται;". Αυτό δείχνει ότι ζώ τον άλλον ως έναν ξένο. Βλέπετε την παγωνιά της υπάρξεώς μας, την απομόνωσί μας, την αποξένωσί μας από την ζωή. Κανένας δεν μπορεί να ζεστάνη πλέον την καρδιά μας, να λειώση και να εξαφανίση τους πάγους οι οποίοι την κατακλύζουν, πρίν μπή αυτό το φώς και αυτό το πύρ, το οποίο ζεσταίνει και φωτίζει τα πάντα εις τα ενδότερα της υπάρξεώς μας.
                    Η μοναξιά είναι ένα γενικό σμπαράλιασμα, είναι το ...αλληλοφάγωμα του είναι μας. Αλληλοσυγκρούονται οι ορμές μας, τα πάθη μας, οι πόθοι μας, τα άγχη μας, χωρίς να το καταλαβαίνωμε και χωρίς να υπάρχη λόγος. Διαπληκτίζονται οι δυνάμεις του ανθρώπου εν εαυτώ, γδέρνεται μόνος του ο άνθρωπος, γράφει την ιστορία της σκλαβιάς του και της δυστυχίας του. Κανείς δεν μπορεί να ζήση μόνος του...
                    Έρχομαι, παραδείγματος χάριν, και σου ανοίγω την καρδιά μου. Σου λέγω, σου λέγω, εσύ μου χαμογελάς, κουνάς το κεφάλι σου, επιβεβαιώνοντας όσα σου λέγω, χωρίς να πής λέξι. Όταν τελειώσωμε, θα σου πώ: "Σέ ευχαριστώ· πόσα μου έμαθες σήμερα! πόσα μου είπες!". Στην πραγματικότητα τίποτε δεν μου είπες. Αλλά τα πάντα μου είπες, γιατί εγώ έτσι έζησα. Ένοιωσα ότι σε μετέλαβα. Σε έβαλα μέσα στην καρδιά μου, καθώς σου ανοιγόμουν. Μόλις ανοίξης κάτι, αμέσως μπαίνει το φώς. Η κρούσις λοιπόν υποδηλοί το άνοιγμα της καρδιάς, που κάνει ο άνθρωπος, όταν παύση να συζητά με τον εαυτό του. Δεν είναι δυνατόν να συζητάω και μέσα μου και με τον άλλον. Πρέπει κάποιον να προτιμήσω: ή το εγώ μου ή τον έτερον. Είναι δηλαδή το άνοιγμα της καρδιάς μία ανθρώπινη βουληφόρα ενέργεια.
                    Εάν ζούμε τον πόνο την αγωνία, την πτώσι και την κατάρα του Αδάμ, είναι διότι το θέλουμε· μας αρέσει, μας ικανοποιεί· νοιώθουμε αυτάρκεια· είναι κάποιος δρόμος που τον έχομε συνηθίσει. Οι άνθρωποι γενικώς ζουν μέσα στην μοναξιά τους. Νομίζεις πως όλοι είναι χιονάνθρωποι. Έχουμε συνηθίσει να βλέπωμε γύρω μας ανθρώπους πονεμένους, δυστυχισμένους.
                    Δεν υπάρχει καμία ασθένεια η οποία δεν είναι απομόνωσις, και δεν υπάρχει καμία απομόνωσις η οποία δεν είναι ασθένεια. Τι σημαίνει ασθένεια, "ασθενής ειμι"; Όπως, όταν έχωμε πυρετό, γίνεται μέσα μας αγών αιμοσφαιρίων, μικροβίων, ιών και όλα αυτά παλεύουν ποιο θα νικήση, έτσι έχομε και αγώνα μέσα στο είναι μας, μια πάλη, για να μπορέσωμε να ζήσωμε. Αλλά συνηθίζομε στην μοναξιά και δεν μπορουμε κατόπιν να κάνωμε τίποτε. Όπως συνηθίζει κανείς το κουβεντολόι, την κατάκριση, την αγάπη, το μίσος, έτσι ακριβώς "δοκιμάζεται" ο άνθρωπος και γίνεται έμπειρος στο να ζη την μοναξιά του.
                    Συνθηκολογεί με την μοναξιά του και κουράζεται να σηκωθή από την θέσι του πόνου, να πηδήση και να βρη την λύτρωσί του. Όπως αγαπάμε την νωθρότητά μας και δεν μπορούμε να σηκωθούμε για να αγρυπνήσωμε, όπως αγαπάμε την μαλθακότητά μας και δεν μπορούμε να σκεπασθούμε με ένα ελαφρό κάλυμμα, όπως αγαπάμε την ραθυμία μας και δεν μπορούμε να επιτείνωμε την προσευχή μας ή να καθίσωμε να διαβάσωμε, έτσι ακριβώς έχομε συνηθίσει την δραματικότητα της κλεισμένης καρδιά μας, την κόλασί μας. Και τι γίνεται τότε; Χρειάζεται κανείς να μισήση την κατάστασί του αυτή, να καταλάβη ότι είναι ο θάνατός του και ότι στο χέρι του είναι να ανοίξη την θύρα.
                    "Ιδού έστηκα και κρούω" λέγει ο Χριστός, που σημαίνει ότι διαρκώς κρούει, αλλά εγώ δεν θέλω να ανοίξω, γιατί έχω μάθει να μην ζω μαζί Του. αρχιμ. Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης "Ζωή εν Πνεύματι" εκδ.: Εν Πλώ http://trelogiannis.blogspot.com/

                    Πηγή: https://adontes.blogspot.com/2020/06/blog-post_21.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!

                    Δεν υπάρχει δυνατότητα να διαβάσετε παλαιότερες αναρτήσεις - Αλλά δείτε ένα "τυχαίο" άρθρο ΕΔΩ!