Βίντεο: Η απάντηση στην 'θεωρία' των έμφυλων ταυτοτήτων


Ανάγνωση σε 0.3 λεπτά
Αναγνώσεις: |


Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.

Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
Στο σύντομο βίντεο (12 λεπτών) που ακολουθεί, ο επίκουρος καθηγητής Φιλοσοφίας του Πολυτεχνείου Κρήτης Δημήτρης Πατέλης δίνει μια τεκμηριωμένη και πολύ σοβαρή απάντηση, κατά την διάρκεια μιας ομιλίας του στο ΕΜΠ, σε όλα αυτά, αποδομώντας την θεωρία του κοινωνικού φύλου. Αποκαλύπτει, επίσης, “ανατριχιαστικές” λεπτομέρειες για την προπαγάνδα και τα αποτελέσματα χειραγώγησης της ιδεολογίας της LGBTQ κοινότητας και των οργανώσεών της, καθώς και τι σκοπούς εξυπηρετούν.


            • Συνέχεια Άρθρου ▼
              Μονή Σινά : Η Πίστη δεν δημεύεται





              Η Μονή Σινά δεν είναι απλώς ένα μοναστήρι. Είναι φάρος Ορθοδοξίας, κιβωτός μνήμης και πίστης, ρίζα του Ελληνισμού στην έρημο. Όσοι απλώνουν χέρι στο Σινά, απλώνουν χέρι στην Ιστορία και στην ψυχή μας. Είναι ώρα ευθύνης, όχι σιωπής. Ο Περικλής Γκιόλιας γραφει για το Σινά που μας καλεί...

              Συντάκτης: Περικλής Γκιόλιας

              Μπορούν να δημεύσουν κτίρια. Όχι όμως το φως, την προσευχή, την Ιστορία. Το Σινά είναι άβατο της ψυχής μας. Όποιος απλώνει χέρι εκεί, απλώνει χέρι στην καρδιά μας..

              Το Σινά τώρα μας καλεί.

              Στην έρημο εκείνη υψώθηκε ο Λόγος. Χτίστηκε η πίστη. Φυλάχτηκε η παράδοση.
              Αν σήμερα δεν σταθούμε δίπλα του, ποιοι είμαστε;

              Είναι ώρα ευθύνης. Όχι σιωπής.

              Οι ρίζες δεν ξεριζώνονται…

              Η Μονή Σινά είναι ρίζα. Ελληνική, ορθόδοξη, πανανθρώπινη. Δεν ξεριζώνεται από διατάγματα. Δεν σβήνεται από χάρτες. Αν το ξεχάσουμε, ας ξεχάσουμε και εμάς.

              Το Σινά είναι φάρος.

              Η Μονή του Θεού δεν είναι “ιδιοκτησία”. Είναι αποστολή. Είναι φάρος της Ορθοδοξία και του Ανθρώπου. Κι όποιος πάει να σβήσει τον φάρο… απλώς δεν ξέρει τι φωτιά θα ανάψει…

              Το Σινά δεν είναι ένα «ακίνητο». Δεν είναι οικόπεδο, δεν είναι γραφείο διαχείρισης περιουσίας. Είναι έρημος ιερή, φλόγα πίστης, τόπος αποστολής. Είναι εκεί όπου η προσευχή δεν σίγησε για πάνω από 17 αιώνες. Εκεί που σώθηκαν χειρόγραφα, ψυχές, άνθρωποι και αξίες. Και σήμερα, αυτή η κιβωτός της Ορθοδοξίας, του Ελληνισμού, της ανθρωπιάς, αντιμετωπίζεται σαν να είναι απλώς μια ιδιοκτησία προς διαχείριση.

              Η δήμευση της περιουσίας της Ιεράς Μονής Σινά από την αιγυπτιακή κυβέρνηση δεν είναι απλώς μια κρατική πράξη. Είναι πλήγμα. Πλήγμα στη μνήμη, στην πίστη, στον πολιτισμό. Είναι πλήγμα στην καρδιά της Ρωμιοσύνης.

              Όταν δεν υπερασπιζόμαστε τα Ιερά μας, γινόμαστε συνεργοί στην απώλειά τους. Όταν σιωπούμε μπροστά στην αποκαθήλωση της Ιστορίας, την αποδεχόμαστε.

              Το Σινά μας καλεί. Όχι για διαμαρτυρία μόνο. Αλλά για μαρτυρία. Για να θυμηθούμε ποιοι είμαστε, τι κρατάμε, και τι είμαστε έτοιμοι να υπερασπιστούμε.

              Η πίστη μας δεν δημεύεται. Η μνήμη μας δεν εκχωρείται. Η παράδοσή μας δε διαπραγματεύεται.

              Ό,τι συμβαίνει στη Μονή Σινά δεν είναι μακριά. Είναι μέσα μας. Και είναι η ώρα να το φωνάξουμε.

              sportime.gr 29 Μάι 2025 

              makkavaios.blogspot 


              Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/06/blog-post.html
              Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
              Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
              Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
            • Συνέχεια Άρθρου ▼
              Τά παιδιά μας δεν μας ακούν…! Τι να κάνουμε; Πως να μιλάμε και να συμβουλεύουμε τα παιδιά μας…! Ιωάννης Γ. Θαλασσινός, Πρόεδρος Π.Ε.ΦΙ.Π.



               Υπάρχουν πολλές παιδαγωγικές μέθοδοι και θεωρίες, για το πώς πρέπει να μιλάμε, να φερόμαστε καί να συμβουλεύουμε τα παιδιά μας γενικά, αλλά ιδιαιτέρως όταν περνούν τις δύσκολες ηλικίες τής αμφισβήτησης και της αντίδρασης έναντι των γονέων τους (πολλές φορές έναντι και του Θεού). Οι περισσότερες εξ αυτών αναφέρουν ότι όλη η ενήλικη ζωή ενός παιδιού στην ουσία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη βρεφική και παιδική του ηλικία1 και από την οικογενειακή του ζωή, χωρίς βέβαια να αναιρείται και να μηδενίζεται η προσωπική ελευθερία, το αυτεξούσιο, η προσωπικότητα και οι μετέπειτα επιλογές του κάθε παιδιού. Στούς «Αδελφούς Καραμαζώφ» του Ντοστογιέφσκι, ο Στάρετς Ζωσιμάς αναφέρει το εξής σημαντικό: «Απ’ το πατρικό μου απεκόμισα μονάχα τις πολυτιμότερες αναμνήσεις, γιατί δεν υπάρχουν πολυτιμότερες αναμνήσεις για τον άνθρωπο απ’ τις αναμνήσεις της παιδικής του ηλικίας στο πατρικό του σπίτι, κι αυτό γίνεται πάντα, αρκεί να ....βασιλεύει στήν οικογένεια έστω κι ελάχιστη ομόνοια κι αγάπη».2 Πρίν χρόνια, όταν τα παιδιά μου ήταν μικρά, κατά τη διάρκεια ενός προσκυνήματος στο Άγιον Όρος, επισκέφθηκα τον Άγιο Παΐσιο τόν Αγιορείτη († 12 Ιουλίου). Μεταξύ των άλλων τον ρώτησα, πως να μιλάμε καί να συμβουλεύουμε τα παιδιά μας, και ο Γέροντας μου είπε τα εξής: «Οι σύγχρονοι άνθρωποι, παιδί μου, από τότε που βγήκαν τα ηλεκτρονικά ρολόγια, έχουν ξεχάσει πως να κουρδίζουν. Όταν τα παλαιά ρολόγια τα κούρδιζες παραπάνω, έσπαγε το ελατήριό τους. Θέλει τέχνη καί διάκριση πότε και πόσο θα μιλήσεις στο κάθε παιδί. Άλλο είναι δεκτικό και αντέχει περισσότερα, άλλο λιγότερα. Να μιλάς, λοιπόν, στό κάθε παιδί σου όσο αντέχει!». 1. Κάποιες σύγχρονες θεωρίες υπογραμμίζουν τη μεγάλη σημασία που διαδραματίζει η ζωή του εμβρύου στη μήτρα της μητέρας του, από τη σύλληψή του έως τη γέννηση. Αυτό ακριβώς επεσήμαινε πρίν πολλά χρόνια ο θεοφόρος Άγιος Πορφύριος. «Η αγωγή των παιδιών αρχίζει απ’τήν ώρα της συλλήψεώς τους. Τό έμβρυο ακούει κι αισθάνεται μέσα στην κοιλιά της μητέρας του. Ναί, ακούει καί βλέπει με τα (αυτιά και τά) μάτια της μητέρας…». (Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης, «Βίος και Λόγοι», εκδ. Ιεράς Μονής Χρυσοπηγής, Χανιά 22003, σελ. 415). 2. www.lingq.com/el/learn-greek-online/courses/1076841/6-ii-b-oliga-peri-tes-epi draseos-13814497/ 10 Αυτή η φωτισμένη παιδαγωγική του Αγίου έχει συνήθως εφαρμογή όσο τα παιδιά μας είναι σχετικά μικρά ή όσο είναι σε κάποιο μεγάλο ή μικρότερο βαθμό δεκτικά. Όταν όμως μεγαλώσουν και δεν ακούν τίποτα και πολλές φορές ξεφεύγουν, τότε τι μπορούμε να κάνουμε; Δυστυχώς, οι περισσότεροι από εμάς αναλωνόμαστε σε κηρύγματα, φωνές, απειλές και εντάσεις χωρίς αποτέλεσμα. Με καλή πρόθεση, βέβαια, γιατί ανησυχούμε για τη λανθασμένη πορεία τους, μα σχεδόν πάντα μέ ακατάλληλο τρόπο. Καί πάλι θα προστρέξουμε στις αγιασμένες και χαριτωμένες συμβουλές του αγαπημένου μας Αγίου Παϊσίου, μεταφέροντας ένα περιστατικό που μας το εμπιστεύθηκε φιλικό μας πρόσωπο: «Ο μεγάλος γιός τής οικογένειας, στη δύσκολη ηλικία των 18–19 ετών, είχε αρχίσει νά βγαίνει τακτικά τα βράδια με διάφορες παρέες και να ξενυχτά. Έκανε, όπως χαρακτηριστικά λέγεται, την επανάστασή του. Όπως ήταν φυσικό, αυτή του η συμπεριφορά προβλημάτιζε, ανησυχούσε και στενοχωρούσε τους γονείς του. Έτσι, κάθε φορά που επέστρεφε στο σπίτι περασμένα μεσάνυχτα διαπληκτίζονταν, ιδιαίτερα με τον πατέρα του, χωρίς βέβαια να βρίσκεται μιά λύση. Πήγε, λοιπόν, στενοχωρημένος ο πατέρας στην «Παναγούδα», στό κελλί του Αγίου στο Άγιον Όρος και του ανέφερε το πρόβλημα. Τότε ο Γέροντας του είπε: «Άκου να δείς. Όσο του μιλάς θα τσακώνεστε και δεν πρόκειται νά αλλάξει κάτι. Ίσα-ίσα, από τις ενοχές του, θα βρίσκει αφορμή να τσακώνεστε περισσότερο. Γι’ αυτό τις επόμενες φορές που θα βγεί βράδυ, εσύ θα κάθεσαι να τον περιμένεις, όσο αργά και εάν γυρίζει. Θα κάνεις τήν προσευχή σου, κανένα κομποσκοίνι και θα διαβάζεις κάποιο πνευματικό βιβλίο. Κι όταν μπαίνει στο σπίτι, θα του λές: “Γύρισες παιδί μου; Είσαι καλά;” και αφού τον καληνυχτίζεις θα πηγαίνεις να κοιμηθείς». Έτσι κι έκανε ο πατέρας. Το πρώτο βράδυ που γύρισε πολύ αργά ο γιός, βρήκε τον πατέρα του να τον περιμένει κάνοντας προσευχή. Μόλις τον είδε ετοιμάσθηκε για καβγά… Μα έμεινε έκπληκτος, όταν ο πατέρας του, αφού τον ρώτησε εάν είναι καλά, τον καληνύχτισε και πήγε γιά ύπνο, χωρίς να αρχίσει τις φωνές και τις παρατηρήσεις! Αυτό έγινε αρκετές φορές. Και κάθε φορά ο γιός ήταν έτοιμος για καβγά, όμως ο πατέρας δεν του έδινε την αφορμή. Ώσπου, σιγάσιγά σταμάτησε να ξενυχτά, περιόρισε τις πολλές εξόδους του και επέστρεφε στο σπίτι φυσιολογικές ώρες. Η παιδαγωγική των Αγίων Πατέρων μας, όπως του Αγίου Παϊσίου, βασίζεται στην προσευχή και στη βοήθεια του Θε­ 11 ού. Η προσευχή των γονέων και ιδιαίτερα της μητέρας στο Χριστό καί τήν Παναγία μας δρά σαν βάλσαμο στις ψυχές των παιδιών μας καί τίς μαλακώνει. Άλλωστε, αυτό συνιστούσε και ο Άγιος Πορφύριος († 2 Δεκεμβρίου) στους γονείς που τα παιδιά τους αντιδρούσαν και επαναστατούσαν έναντι του Θεού και των γονέων τους: «Νά τα λέτε στό Θεό. Να τους μιλάτε με την προσευχή. Να τα λέτε στο Θεό και ο Θεός θα τα λέει μέσα τους!».3 Τίς περισσότερες φορές τα πολλά λόγια, τα κηρύγματα και οι νουθεσίες είναι περιττά και μάλιστα όταν αυτά έρχονται σε αντίθεση μέ τίς πράξεις μας. Η παιδαγωγική είναι σε τελική ανάλυση η επιστήμη τής διάκρισης, αλλιώς κουράζει τους ανθρώπους και ιδιαίτερα τα παιδιά, τα οποία αισθάνονται ότι καταπιέζονται.4 Και μπορεί όντως, στίς περισσότερες τουλάχιστον περιπτώσεις, αυτό το αίσθημα της καταπίεσης να οφείλεται στον εγωισμό των ίδιων των παιδιών, αλλά και στήν επίδραση του περιβάλλοντος, όμως με την προσευχή, την ταπείνωση καί τη μετάνοια των γονέων έρχεται η χάρις του Αγίου Πνεύματος καί αγκαλιάζει τις μπερδεμένες και τραυματισμένες ψυχές των παιδιών, τίς δροσίζει «ως δρόσος Αερμών»,5 τις αλλοιώνει και τις θεραπεύει. Δέν θα πρέπει να λησμονούμε ότι τα παιδιά δεν είναι δικά μας, αλλά μοναδικά δώρα του Θεού, που μας τα εμπιστεύθηκε για να τα οδηγήσουμε κοντά Του, και θα δώσουμε λόγο στο Θεό γι’ αυτά. Πρέπει συνέχεια να έχουμε στο μυαλό μας ότι ο Δεσπότης Χριστός μας προτρέπει και μας προσκαλεί να Του τα εμπιστευτούμε: «Άφετε τα παιδία καί μή κωλύετε αυτά ελθείν πρός με…».6 «Αλλά για να μπορέσουμε να κατηχήσουμε καλά τα παιδιά μας πρέπει και εμείς να κάνουμε αυτό που θέλει ο Χριστός. Πως θέλουμε τα δικά μας παιδιά να μας υπακούουν, όταν εμείς δεν κάνουμε υπακοή στό θέλημα του Ουρανίου Πατέρα μας; Και όταν λέμε να κάνουμε υπακοή, εννοούμε ότι πρέπει και εμείς να γίνουμε καλοί χριστιανοί και να τηρούμε τις εντολές Του και είναι σίγουρο ότι τα παιδιά μας θα τα προσέχει και θα τα καθοδηγεί ο Ίδιος ο Θεός...».7 Κλείνοντας, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η διαπαιδαγώγηση τών παιδιών μας έχει αφετηρία και τέλος στο δικό μας πνευματικό αγώνα να γίνουμε άγιοι και όλα τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει ο Θεός. Άλλωστε, αυτή είναι και η προτροπή Του σε καθένα από εμάς, που συνοψίζει το σκοπό της ζωής μας: «Άγιοι γίνεσθε, ότι εγώ άγιός ειμι».8 3. Άγιος Πορφύριος, «Βίος και Λόγοι», ό. α., σελ. 429. 4. «Άκου να σου πώ: να προσεύχεσαι και μετά να μιλάεις. Έτσι να κάνεις στα παιδιά σου. Άμα διαρκώς τους δίδεις συμβουλές, θα γίνεις βαρετή κι όταν θα μεγαλώσουν, θά αισθάνονται ένα είδος καταπιέσεως…». (Άγιος Πορφύριος, «Βίος και Λόγοι», ό. α.). 5. Ψαλμ. 132, 2. 6. Ματθ. 14, 2. 7. Μακαριστός μοναχός π. Ζωσιμάς (1937 – †2010)‧ https://apantaortodoxias. blogspot.com/2011/11/blog-post_1843.html 8. Α΄ Πέτρου 1, 16. https://pefip.gr/wp-content/uploads/2022/12/WEB-%CE%A4%CE%B5%CF%8D%CF%87%CE%BF%CF%82-176.pdf

              Πηγή: https://adontes.blogspot.com/2023/03/blog-post_15.html
              Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
              Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
              Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
            • Συνέχεια Άρθρου ▼
              Γέροντας Θαδδαίος: Και εσείς από μόνοι σας βλέπετε ότι βρισκόμαστε σε μία αποκαλυπτική κατάσταση…





              Και εσείς από μόνοι σας βλέπετε ότι βρισκόμαστε σε μία αποκαλυπτική κατάσταση… 

              Τώρα όλα μας είναι πιο ξεκάθαρα. Μας είναι απόλυτα ξεκάθαρο εκείνο, που ο απόστολος Ιωάννης λέει για μάς’ 



              «οι λοιποί των ανθρώπων, οι ουκ απεκτάνθησαν εν ταις πληγαίς ταύταις, ου μετενόησαν εκ των έργων των χειρών αυτών» (Άποκ. Ιωάννου 9, 20)… 

              «Και δεν μετάνιωσαν οι άνθρωποι για τα έργα των χεριών τους». 

              Τί σημαίνει αυτό; 

              Σημαίνει πως τα έργα των ανθρώπινων χεριών χάλασαν την ζωή με τα διάφορα δηλητήρια, που εξέπεμψαν στον αέρα που αναπνέουμε και στο νερό που πίνουμε… 

              Τα έργα των χεριών μας δημιούργησαν πολλά και διάφορα, αλλά το χειρότερο από όλα είναι, πως τα τελευταία εκατό χρόνια δηλητηρίασαν τα πάντα, δηλαδή τον αέρα, το νερό και την γη. Όλα! 

              Γέροντας Θαδδαίος της Βιτόβνιτσας 

              Πνευματικές Συζητήσεις, 

              Εκδόσεις ” Ορθόδοξος Κυψέλη ”, 2014


              Πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/2023/01/blog-post_29.html
              Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
              Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
              Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
            • Συνέχεια Άρθρου ▼
              Όσιος Ισαάκ ο Σύρος: Μάθε λοιπόν, ότι το να στέκεσαι όρθιος και να μην πέφτεις στα πάθη…





              Μάθε λοιπόν, ότι το να στέκεσαι όρθιος και να μην πέφτεις στα πάθη, δεν οφείλεται στη δική σου αρετή, αλλά στη χάρη του Θεού, που σε βαστάζει στα χέρια του, για να μη φοβηθείς.



              Αυτά να σκέφτεσαι τον καιρό της πνευματικής χαράς σου, και όταν αρχίζεις να υψηλοφρονείς, είπε ο άγιος …αυτός πατέρας μας, κλάψε και δάκρυσε …και να θυμάσαι συνεχώς τα πρότερα παραπτώματα σου, στα όποια έπεσες με την παραχώρηση του Θεού.

              Κάνε έτσι, για να αποκτήσεις ταπείνωση και να γλιτώσεις από την πτώση.

              Όμως και πάνω στις πτώσεις σου, μην απελπισθείς, αλλά με ταπεινούς λογισμούς εξιλέωσε το Θεό και άφησε τον να συγχωρήσει τα αμαρτήματα σου.

              Όσιος Ισαάκ ο Σύρος  

              psigmataorthodoxias3.wordpress , akrovolistishellas.blogspot.com


              Πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/2025/05/blog-post_376.html
              Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
              Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
              Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
            • Συνέχεια Άρθρου ▼
              Ασκητές μέσα στον κόσμο: Δημήτριος και Εύα Σαουλίδου
              Μία ξυνωρίδα εκλεκτή, ένα ζεύγος ενάρετο ήταν ο Δημήτριος Σαουλίδης και η σύζυγός του Εύα, Πόντιοι στην καταγωγή, από την Τραπεζούντα. Η Εύα, το γένος Λουκανίδου, γεννήθηκε στο Καρς της Ρωσσίας το 1900. Οι γονείς της ξερριζώθηκαν από τον Πόντο, γιατί δεν άντεχαν την τουρκική θηριωδία, και κατέφυγαν στο Καρς της Ρωσσίας μαζί με άλλους συμπατριώτες τους. Μεγάλωσε σε μία πολύτεκνη οικογένεια με αρχές παραδοσιακές και ευλάβεια στα θεία.

              Όταν ήταν δώδεκα χρονών περίπου, φιλοξενήθηκε στο σπίτι τους ένας οδοιπόρος. Τόσο πολύ ευχαριστήθηκε, που θέλησε να ανταποδώση κάτι για την φιλοξενία, μαθαίνοντας στην Εύα την Σολωμονική. Αυτή δεν ήξερε τι είναι Σολωμονική. Της είπε: «Εγώ ό,τι λέω γίνεται». Και έκανε διάφορες επιδείξεις. Έκανε κάποια μικρά κοριτσάκια να κάνουν άσεμνες χειρονομίες και η Εύα του είπε: «Στάσου, είναι ντροπή». Ύστερα έκανε μία κατσίκα δεμένη να τρελλαθή, να αγριέψη, να κόψη το σχοινί της και να έρθη ήσυχη σαν γάτα στα πόδια του. Η Εύα που είδε όλα αυτά του είπε: «Τέτοια πράγματα δεν είναι καλά. Δεν τα θέλω». Και έτσι ο Θεός βλέποντας την αθωότητά της και την καλωσύνη της, την προφύλαξε από το να ασχοληθή με μαγείες.

              Πέθανε η γιαγιά της και η Εύα έκανε όλες τις δουλειές του σπιτιού. Ήταν δυνατή και θαρραλέα σαν άνδρας. Όταν έγινε δεκατριών ετών, ήρθε στο σπίτι τους ένας νέος φτωχός, ο Δημήτριος Σαουλίδης. Ήταν καλός μάστορας. Όλη την ημέρα γύριζα στα αγροκτήματα, έκανε διάφορες επιδιορθώσεις και εργασίες, και έτσι ζούσε. Κάθησε πολύν καιρό στο σπίτι τους. Ο πατέρας της Εύας εκτίμησε πολύ τον καλό χαρακτήρα, την τιμιότητά του και τον έκανε γαμπρό στην Εύα.

              Όταν έγινε ο ρωσσο-τουρκικός πόλεμος, η Εύα με τον πεθερό της και τα μωρά της Βέρα και Βασίλη ήταν στην Ρωσσία, και ο σύζυγός της Δημήτριος με την πεθερά της ήταν στην Τουρκία. Αρρώστησε τότε βαρειά ο πεθερός της και έμεινε κατάκοιτος. Αυτή τον περιποιείτο με πολλή αγάπη μέχρι που εκοιμήθη. Πήρε την ευχή του. «Εύα», της είπε πριν ξεψυχήση, «όπου πας και όπου σταθής να είσαι ευλογημένη».

              Στην Ρωσσία σε μία από τις μετακινήσεις της καθώς περιπλανιόταν από το μέρος σε μέρος, πέθανε το ένα βρέφος της αβάπτιστο. Το έθαψε στα χιόνια και συνέχισε κλαίγοντας τον δρόμο της. Έμελλε λόγω περιστάσεων να αφήση το σπίτι της στο Καρς, να ξερριζωθή και να έρθη στην Ελλάδα. Διηγείτο στον εγγονό της Δημήτριο: «Τρεις φορές, παιδί μου, άφησα το σπίτι μου και έφυγα με την ψυχή μου, με τις εικόνες και τα ρούχα που κουβαλούσα στα χέρια μου. Μας έβαλαν στο βαπόρι. Τότε πέθαιναν πολλοί και τα πτώματά τους τα έρριχναν στη θάλασσα. Με τις λίρες που είχα ραμμένες στη ζώνη μου αγόραζα ψωμί και τάιζα τα μωρά. Ένα ψωμί μία λίρα έκανε. Ήρθαμε στην Ελλάδα. Μείναμε ένα διάστημα στις λάσπες, στην Καλαμαριά της Θεσσαλονίκης, και από κει καταλήξαμε στην Βέροια». Επέτρεψε ο Θεός και έζησε δύσκολες και σκληρές καταστάσεις. Άντεξε όμως με την υπομονή και την πίστη στον Θεό. Αυτά ήταν προοίμια και προετοιμασία για τα πιο δύσκολα επερχόμενα που έμελλε να περάση.

              Με τον σύζυγό της εγκαταστάθηκαν στην Βέροια και εργάσθηκαν σκληρά για να ζήσουν και να αναθρέψουν τα παιδιά τους. Μαζί με όλες τις δυσκολίες ήρθε αργότερα και ο θάνατος του Δημήτρη. Η ζωή της Εύας έγινε πολύ δύσκολη. Έμεινε χήρα με τέσσερα παιδιά σε ηλικία 38 ετών, αλλά πάλεψε και τα κατάφερε. Δεν θέλησε να ξαναπαντρευτή και αφιερώθηκε στα παιδιά της. Ήταν απλή και αγράμματη, αλλά αυθόρμητη και δυναμική. Η πίστη της στον Θεό και η εμπιστοσύνη στην Παναγία ήταν βαθειά και πηγαία. Στην Κατοχή πέθανε και η κόρη της Ευμορφία. Έπαθε δηλητηρίαση από μπακιρένιο αγάνωτο σκεύος.

              Κάποια χρονιά, παραμονές Χριστουγέννων, ο κόσμος κατέβαινε στον κάμπο και μάζευε όσα σπυριά από αραβόσιτο εύρισκε στα θερισμένα χωράφια. Ήταν χρόνια δύσκολα και παντού υπήρχε πείνα και δυστυχία. Η Εύα πήγε κι αυτή να μαζέψη για να ταΐση τα πεινασμένα παιδάκια της. Το σούρουπο γύρισε με μισή οκά καλαμπόκι. Βράδιασε όταν έφτασε στην ανηφοριά της Βέροιας. Την έπιασε το παράπονο. Κοίταξε τον ουρανό και είπε στην Παναγία: «Είσαι και συ μητέρα. Για πες μου, τι θα ταΐσω τα παιδιά μου;». Κλαίγοντας συνέχισε τον δρόμο της και βλέπει στα πόδια της ένα αρνί σφαγμένο δέκα με δώδεκα κιλά. Πριν από την Εύα πέρασαν πολλοί άνθρωποι, αλλά κανείς δεν το είδε. Φαίνεται πέρασε το κάρο της Νομαρχίας και έπεσε το σφαγμένο αρνί. Αλλά το θαυμαστό είναι ότι κανείς άλλος δεν το είδε. Η Παναγία έτσι οικονόμησε για να παρηγορήση την θλιμμένη χήρα Εύα και να ταΐση τα ορφανά της.

              Είχαν φέρει μαζί τους από τον Πόντο μία θαυματουργή εικόνα της Παναγίας. Κάποια μέρα θύμωσε κάποιος στο σπίτι και έκλεισε την εικόνα στο ντουλάπι. Στο σπίτι ήταν η κόρη της Βέρα που ήταν μικρή, και η θεία της Δέσποινα. Άκουγε η Βέρα χτυπήματα, έβλεπε την ντουλάπα να κουνιέται και να πέφτουν πιάτα, και την φωνή της Παναγίας να λέη «άνοιξέ με». Η Βέρα από τον φόβο της έμεινε άλαλη. Όταν γύρισαν οι δικοί της και βρήκαν την μικρή άλαλη, δεν ήξεραν τι να κάνουν. Ο πατέρας της Δημήτριος ρώτησε τον Δεσπότη και του είπε να κάνουν Παρακλήσεις για ημέρες. Την τεσσαρακοστή ημέρα η Βέρα μίλησε.

              Όταν ο γυιός της Γεώργιος σε ηλικία 50 χρονών έπαθε οξύ έμφραγμα και εισήχθη στο Νοσοκομείο, ενημερώθηκε η Εύα και κατανοώντας την κρισιμότητα της καταστάσεως του γυιού της πήγε στην εικόνα της Παναγίας και με πόνο της είπε: «Αν δεν φέρης το παιδί μου υγιές, άλλη φορά δε θα σε προσκυνήσω». Δύσκολη κουβέντα. Μίλησε η μητρική της πονεμένη καρδιά με απλότητα και η Παναγία την άκουσε. Ο γυιός της γύρισε υγιέστατος.

              Άλλη φορά που αρρώστησε ο ίδιος από καρκίνο στον πνεύμονα, η Εύα προσευχήθηκε λέγοντας στην Παναγία: «Ό,τι ξέρεις, κάνε». Φαινόταν αλλοιωμένη. Ο γυιός της εγχειρίστηκε στο εξωτερικό, πήγε καλά η εγχείριση , αλλά σε μία εβδομάδα πέθανε από πνευμονικό οίδημα στο άλλο πνευμόνι. Δεν είπε τίποτε. Υπέμεινε αγόγγυστα, όπως είχε μάθει να υπομένη. Αλλά από τότε δεν ήθελε να ζήση άλλο για να μη δη τον θάνατο και άλλων παιδιών της.

              Είχε μεγάλη εμπιστοσύνη στον Θεό. Της είπε ο εγγονός της κάποτε ότι μπορεί να γίνει πόλεμος, και απάντησε: «Ας γίνη». Εκείνος απόρησε για την απάντησή της. «Θα μας πάρουν τα σπίτια», της είπε. «Ας τα πάρουν», απάντησε. «Βρε γιαγιά, θα μας σκοτώσουν». «Ας μας σκοτώσουν. Την ψυχή μας δεν μπορούν να μας την πάρουν, παιδί μου», απάντησε. Άλλη φιλοσοφία, άλλος τρόπος αντιμετωπίσεως από την γιαγιά Εύα.

              Με τις νύφες και τα εγγόνια της, με όλους ήταν αγαπημένη. Πάντα συμβίβαζε και ειρήνευε τους παρεξηγημένους. Έγινε κάποτε ένας μεγάλος πειρασμός και κάποιος συγγενής της θύμωσε, φώναζε και ήθελε να σκοτώση αυτούς που τον αδίκησαν. Πήρε το όπλο στα χέρια του και τότε εμφανίστηκε η γιαγιά Εύα. Έπεσε στα πόδια του, τα φιλούσε κλαίγοντας και με λόγια στοργικά τον ηρέμησε και του πήρε το όπλο.

              Εφέρετο ταπεινά σε όλους. Όταν την επισκέπτετο ο εγγονός της αυτή καθόταν στα πόδια του και τον νουθετούσε. Οι πρακτικές συμβουλές της έγιναν κανόνας ζωής και πολύ τον βοήθησαν. Έβγαιναν από την πείρα και τα παθήματά της και έχουν βάθος πνευματικό. Έλεγε:

              «Τον γέρο και το ανήμπορο μωρό να λυπάσαι».
              «Κι αν έχης νερό όσο η θάλασσα, να το χρησιμοποιής, όχι να το σπαταλάς».
              «Θάρθη μια μέρα που θα μαζεύετε τα ψίχουλα από το τραπέζι και δεν θα αρκούν για να χορτάσετε». Γι’ αυτό, συμβούλευε, όταν τρώνε, να σκουπίζουν με το ψωμί το πιάτο. «Κύριε Ιησού Χριστέ μου, στο όνομά Σου να μη ζω και βλέπω αυτήν την ημέρα. Και σεις να μη βλέπετε αυτή την ημέρα», έλεγε στα εγγόνια της.
              «Έναν κουβά αλάτι, ένα δοχείο λάδι και ένα τσουβάλι αλεύρι πάντα να έχετε στην άκρη».
              «Μη γεμίζης πολύ το πιάτο και ύστερα πετάς το φαγητό. Φάε λίγο και άμα πεινάς ακόμη, φάε ξανά».
              «Η πολυφαγία είναι κοπροφαγία».
              «Πρόσεξε, παιδί μου, τι θα σου πω, βάλ’ το καλά στο μυαλό σου και θα θυμάσαι την γιαγιά σου: “Τα χρήματα και η ομορφιά είναι μουσαφίρηδες”(παροδικά).
              «Μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλη κουβέντα μην ξεστομίσης».
              «Μην περιγελάς κανέναν γιατί θάρθη στο κεφάλι σου, θα το πάθης».
              «Δεν είναι καλό να αναστενάζη ο άνθρωπος». (Ο γογγυσμός είναι αμαρτία.)
              «Όπου πας να χτίζης σπίτια». (Να κάνης δηλαδή καλές σχέσεις με τους ανθρώπους.)
              «Κακόν λόγον να μη λες σε άνθρωπο, ούτε μυστικό. Και τα δύο άνοιξε μία τρύπα στο χώμα, πες τα εκεί και θάψε τα».
              «Παιδί μου», έλεγε σε μία εγγονή της, «Θα παντρευτής. Από τον πρόστυχον άντρα κάτι περισσεύει, απ’ τον χαρτοπαίκτη και τον μεθύστακα κάνεις υπομονή, από τον τεμπέλη δεν θα μείνη τίποτε για το σπίτι»
              «Να είσαι πάντα συγγενόπιστος» (δηλαδή να αγαπάς και να τιμάς τους συγγενείς) .
              Μέχρι την κοίμησή της βοηθούσε τα παιδιά και τα εγγόνια της. Όλη την ημέρα ήταν στο σπίτι του εγγονού της Δημητρίου. Μεγάλωσε τα παιδιά του. Αγαπούσε πολύ την γυναίκα του Σοφία και την συμβούλευε. Ταίριαζαν πολύ και μιλούσαν επί ώρες. Αλλά τη νύχτα πήγαινε στο δωμάτιό της, λέγοντας: «Ο γέρος και η γριά θέλουν τον τόπο τους, την ησυχία τους». Επειδή πέρασε στερήσεις ήταν πολύ οικονόμα. Παλαιά ρούχα δεν πετούσε. Αν δεν τα θεωρούσε κατάλληλα για να τα δώση για να φορεθούν, τα έκοβε λωρίδες και τα έκανε πατάκια-κουρελούδες. Τίποτα δεν πήγαινε χαμένο.

              Μια φορά ήρθε ο εγγονός της πεινασμένος και αυτή του έβαλε να φάη φακές. Δεν του άρεσε το φαγητό και η γιαγιά τα έβαλε στο φανάρι. Ζήτησε αργότερα πάλι φαγητό και του έβγαλε πάλι το πιάτο με τις φακές, αλλά δεν θέλησε και πάλι να τις φάη. Την Τρίτη φορά που ζήτησε, το έφαγε και η γιαγιά είπε την παροιμία: «Ο λύκος, παιδί μου, απ’ την πείνα του κρεμμύδια τρώει».

              Η γιαγιά Εύα παρακαλούσε να πεθάνη χωρίς να κουράση κανέναν. Φοβόταν μην χάση τα λογικά της. Ρωτούσε τη νύφη της αν τα έχασε κι εκείνη την διαβεβαίωνε ότι είναι καλά. Εκοιμήθη ήσυχα και ειρηνικά το έτος 1988 χωρίς να ταλαιπωρήση κανέναν. Ο Θεός κατά την δικαιοσύνη Του ας της ανταποδώση τον στέφανο της υπομονής και της καρτερίας για όσα υπέμεινε στην πολυβασανισμένη ζωή της. Αμήν.

              Ο Δημήτρης, ο σύζυγός της, ήταν διαφορετικός χαρακτήρας και σε ανώτερη πνευματική κατάσταση από την Εύα. Όταν ήρθαν στην Ελλάδα καταπιάστηκε με τα πάντα. Ήταν εργατικός και επιτήδειος σε όλα, «χρυσοχέρης». Έκανε μεταλλικές σόμπες χτιστές με πυρότουβλα. Επιδιώρθωνε διάφορες μηχανές. Απέκτησε επτά δικές του θεριζοαλωνιστικές. Έβγαζε πολλά χρήματα, αλλά το βράδυ που γύριζε στο σπίτι γύριζε με άδεια χέρια. Αμειβόταν πλουσιοπάροχα αλλά πλούσιος δεν έγινε ποτέ, λόγω των πολλών ελεημοσυνών που έκανε. Έλεγε με κάποιο παράπονο η Εύα ότι οι τσέπες του ήταν τρύπιες. Έδινε ελεημοσύνη σε όποιον του ζητούσε βοήθεια και όπου μάθαινε ότι υπήρχε ανάγκη. Πήγαινε τη νύχτα σε οικογένειες που είχαν χρέη , άφηνε έξω από την πόρτα τους τα χρήματα και έφευγε χωρίς να γίνεται αντιληπτός. Έκανε πολλές δωρεές σε Εκκλησίες, πάντα κρυφά και αθόρυβα. Η καμπάνα στο Κωστοχώρι Βεροίας είναι δική του δωρεά. Έγραψαν επάνω της το όνομα του. Και η παλαιά Μητρόπολη Βεροίας είναι δικό του έργο. Ως εργολάβος προτιμούσε να παίρνη φτωχούς, ανέργους, πολύτεκνους, στις θεριζοαλωνιστικές μηχανές, που ήταν πολλοί τέτοιοι την εποχή εκείνη.

              Ο Δημήτρης ήταν πολύ ευλαβής και αγαπούσε την προσευχή. Μαρτυρεί η Εύα: «Το βράδυ που γύριζε σπίτι, όταν οι άλλοι ξάπλωναν να κοιμηθούν, αυτός πήγαινε στο εικονοστάσι και μιλούσε με τις εικόνες. Τα μεσάνυχτα ξυπνούσε και προσευχόταν. Το πρωί πάλι προσευχόταν, πριν πάη στη δουλειά του». Έκανε φαίνεται τις ακολουθίες Εσπερινού, Αποδείπνου, Μεσονυκτικού και Όρθρου, γιατί ήξερε γράμματα. Μάλιστα του είχε δώσει ευλογία ο οικείος Επίσκοπος να εξηγή το Ευαγγέλιο και τον Απόστολο της Κυριακής σε αρρώστους και κατάκοιτους που τους επισκέπτετο αμέσως μετά την Θεία Λειτουργία.

              Κάποτε αρρώστησε. Δεν φυλάχθηκε και έπαθε υποτροπή. Το κρυολόγημα έφερε πνευμονία, χειροτέρεψε και έμεινε στο κρεββάτι. Απεφάσισε τότε να παντρέψη την κόρη του Βέρα, γιατί κατάλαβε ότι μάλλον θα πεθάνει. Για να παρευρίσκεται και αυτός στην χαρά της κόρης του πήρε ευλογία και έγινε ο γάμος στο σπίτι.

              Κατάκοιτος όπως ήταν, πήρε τα στέφανα, τα ασπάστηκε, έστρεψε το βλέμμα του στον ουρανό και είπε: «Θεέ μου, όπως μου είπες, έδινα σε όλους τους ανθρώπους. Σήμερα παντρεύω το παιδί μου και δεν έχω τίποτε να του δώσω». Αλλά αμέσως μετανόησε για αυτό που είπε, ζήτησε συγχώρεση από τον Θεό και έκλαψε. Ύστερα είπε στην κόρη του: «Δεν έχω να σου δώσω τίποτε. Όμως ευχή σου δίνω, όπου και να πας, το σπίτι σου να ξεχειλίζη από τα αγαθά του Θεού». Και πράγματι, όπως βεβαιώνει η κόρη του, «ενώ περάσαμε Κατοχή, πείνα, εμφύλιο πόλεμο, εμάς δεν μας άγγιξε τίποτε. Η ευχή του πατέρα μου μας προστάτεψε. Ξεχείλιζε το σπίτι μου από τρόφιμα. Έδινα και πάλι περίσσευαν, ακόμη μέχρι και σήμερα».

              Ο Δημήτρης με καθαρή, αναπαυμένη συνείδηση και προετοιμασμένος εκοιμήθη ειρηνικά το έτος 1938 σε ηλικία 43 ετών. Ύστερα από χρόνια όταν έγινε η ανακομιδή, τα οστά του είχαν το χρώμα του καθαρού κεριού και ευωδίαζαν, περισσότερο το δεξί του χέρι. Ακόμη και το χώμα του τάφου ευωδίαζε. Η ευωδία των λειψάνων του είναι σημείον ότι όχι μόνο σώθηκε, αλλά ότι είναι κοντά στην αγιότητα.

              Είχαν ευωδιάσει και τα οστά της μητέρας του Δημήτρη, της Ελένης. Ήταν μικρόσωμη, ταπεινή, ευλαβέστατη, αγράμματη τελείως, αλλά ποτέ δεν αντιμίλησε και δεν ψυχράνθηκε με τη νύφη της. Ό,τι της έλεγαν έκανε υπακοή. Αιωνία τους η μνήμη. Αμήν.

              Πηγή: «Ασκητές μέσα στον κόσμο» Β΄ Τόμος. Εκδ.: Ιερόν Ησυχαστήριον Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος. Μεταμόρφωση Χαλκιδικής (eisdoxantheou-gk.blogspot.gr)
            • Συνέχεια Άρθρου ▼
              Πως γίνεται να μεγαλώσω τα παιδιά μου Χριστιανικά;
              Η ανατροφή των παιδιών ίσως είναι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα που ο γονέας καλείται να αντιμετωπίσει στην ζωή του. Η δε ανατροφή σύμφωνα με τα χριστιανικά πρότυπα είναι ακόμη πιο δύσκολη στην τύρβη της σύγχρονης κοινωνίας που ζούμε. Τα ερεθίσματα που αποπροσανατολίζουν τα παιδιά μας είναι ποικίλα και δύσκολα μπορούμε να τα προστατέψουμε από αυτά. Παρά ταύτα η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει επιμεληθεί την ιστοσελίδα της «Ορθοδοξία & Παιδί» όπου υπάρχει άφθονο υλικό για την ενασχόληση των παιδιών μας, εάν είναι σε ηλικία που ενδείκνυται.
              Συγκεκριμένα, έχουμε συλλέξει τραγούδια, κινούμενα σχέδια, διαδραστικά παιχνίδια, υλικό για κατήχηση και άλλα. Αλλά πιο σημαντικό είναι ότι έχουμε αναρτήσει άρθρα που αφορούν στην διαπαιδαγώγηση και που δίνουν λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας. Εάν λοιπόν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα ή απορία για το πώς να μεγαλώσετε τα παιδιά σας, μπορείτε να βρείτε λύσεις ΕΔΩ !
            • Συνέχεια Άρθρου ▼
              Αν η ζωή σου δεν πάει καλά...
              Πολλές φορές νιώθουμε πράγματα που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε. Που μας απασχολούν και φοβόμαστε να τα συζητήσουμε και να τα εξωτερικεύσουμε.
              Η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει φτιάξει ειδικά για σένα την "Πλατφόρμα Συναισθημάτων" όπου γράφεις μονολεκτικά ότι νιώθεις και μπορείς να διαβάσεις τί έχουν να σου πουν οι πατέρες της εκκλησίας, και πώς μπορείς να βρεις λύση στο πρόβλημά σου!

              Δεν χάνεις τίποτε να δοκιμάσεις εδώ…
            • Συνέχεια Άρθρου ▼
              Ταράζει τα νεύρα

              Η υπερηφάνεια ταράζει τα νεύρα, θερμαίνει το αίμα, διεγείρει τη φαντασία, συντηρεί τη ζωή της πτώσεως. 
              Η ταπείνωση γαληνεύει τα νεύρα, κατευνάζει την κυκλοφορία του αίματος, καταπαύει την ονειροπόληση, τερματίζει τη ζωή της πτώσεως, δίνει τη ζωή που έφερε ο Ιησούς Χριστός.

              Άγιος Ιγνάτιος Μπριαντσανίνωφ πηγή

              Πηγή: https://inpantanassis.blogspot.com/2016/04/blog-post_75.html
              Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
              Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
              Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!

              Δεν υπάρχει δυνατότητα να διαβάσετε παλαιότερες αναρτήσεις - Αλλά δείτε ένα "τυχαίο" άρθρο ΕΔΩ!