Επέτειος δολοφονίας του Ιωάννη Καποδίστρια - Όταν οι ηγέτες έδιναν την ζωή τους για να πάνε στην εκκλησία!


Ανάγνωση σε 8 λεπτά
Αναγνώσεις: |


Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.

Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.

Σχόλιο Σ.Ν.Π.: "Tο αίμα του Ρωμιού κυλά ήσυχο μέσα στις φλέβες μας αδέλφια μου, μέχρι να χρειαστεί να ζωντανέψει πάλι· να γίνει ανδρείο, ομολογιακό, μαρτυρικό, όμοιο με των προγόνων! Να σταθεί ορθό, στεντόρειο στις καθημερινές επάλξεις, ενάντια στην λήθη και την απάθεια τις εποχής μας τούτης. Να γίνει φωτιά και λάβρα ενάντια αρχόντων και δη, αυτών που κυνηγούν τα ιερά και τ’ όσια. Να γίνει Κολοκοτρωναίϊκο, να γίνει Καποδιστριακό! Κι αν κάποτε κοντοστέκεσαι απορώντας αν πράγματι το έχεις, θάρσει αδελφέ! Θυμήσου τα κατορθώματα, πατέρα και παππού σου, εκεί στα όρη τ’ αψηλά ενάντια σε Ιταλό και Βούργαρο, σε Γερμανό δυνάστη.

Ουαί στους αθεόφοβους και τους λιγουροφράγκους, αυτούς που χρόνια τώρα λυμαίνονται, μες στα καθάρια γαλανόλευκα νερά της πονεμένης μας πατρίδας. Ακούστε εσείς που δεν το θέλετε και ξεροκέφαλα τ' αρνείστε… Εδώ που πατάτε είναι χώματα ιερά, ηρωικά, μαρτυρικά, με δάκρυ κι αίμα ζυμωμένα. Και αν μ’ αυτό νιώθετε άβολα, πάρτε μαζί σας το ψευτορωμαίϊκο και πάτε στο καλό σας! Εμάς μάνες Ελληνίδες μας εγέννησαν, με το θυμιάμα και τον σταυρό μας θρέψαν· τούτο δεν το λησμονούμε! Εσείς πάτε να βρείτε τις μάνες σας κι αφήστε μας μονάχους. Παρέα να κάνουμε με τους χριστοτερπείς τους ήρωες, τους μπαρουτοκαπνισμένους, αυτούς που σήκωσαν τα λάβαρα και μας κατέστησαν δεδοξασμένους. Είθε ο Πανάγαθος Τριαδικός Θεός να ακούσει τις προσευχές μας, τον Ιωάννη τον Καποδίστρια σε σκηνές δικαίων να τάξει, και όμοιούς του σύντομα η χώρα τούτη να παράξει...!"

Σύντομος Βίος του Ι. Καποδίστρια
Ο Ιωάννης Καποδίστριας γεννήθηκε στην Κέρκυρα στις 11 Φεβρουαρίου 1776 την περίοδο της Ενετοκρατίας. Ο πατέρας του Αντώνιος - Μαρία καταγόταν από οικογένεια ευγενών, καθώς ένας από τους πρόγονούς του είχε λάβει τον τίτλο του Κόμη από τον Δούκα της Σαβοΐας Κάρολο Εμμανουήλ τον Β'.

Ο τίτλος εισήχθη στη «Χρυσή Βίβλο» (Libro d' Oro) των ευγενών της Κέρκυρας το 1679 και έλκει την καταγωγή του από το ακρωτήριο Ίστρια της Αδριατικής, το σημερινό Κόπερ της Σλοβενίας. Η οικογένεια της μητέρας του Διαμαντίνας (Αδαμαντίας) Γονέμη, ήταν επίσης εγγεγραμμένη στη «Χρυσή Βίβλο» από το 1606.

Ο νεαρός Ιωάννης σπούδασε ιατρική, φιλοσοφία και νομικά στο Πανεπιστήμιο της Παταβίας (Πάντοβα) της Ιταλίας. Το 1797 εγκαταστάθηκε στη γενέτειρά του Κέρκυρα και άσκησε το επάγγελμα του ιατρού - χειρούργου. Δύο χρόνια αργότερα, όταν η Ρωσία και η Τουρκία κατέλαβαν για λίγο τα Επτάνησα, του ανατέθηκε η διοίκηση του στρατιωτικού νοσοκομείου.

Το 1801 τα Επτάνησα αυτονομούνται και ο Ιωάννης Καποδίστριας γίνεται ένας από τους δύο διοικητές της Ιονίου Πολιτείας, σε ηλικία 25 ετών. Χάρη στην πολιτική του οξυδέρκεια και πειθώ απέτρεψε την εξέγερση της Κεφαλονιάς, που θα είχε απρόβλεπτες συνέπειες στη συνοχή του νεότευκτης πολιτείας. Έδειξε ευαισθησία και προσοχή στις ανησυχίες των Επτανησίων και πήρε πρωτοβουλίες για τη αναθεώρηση επί το δημοκρατικότερο του επτανησιακού συντάγματος, που είχαν επιβάλει Ρώσοι και Τούρκοι υπό τον τίτλο «Βυζαντινό Σύνταγμα».

Αποτέλεσμα των προσπαθειών του Καποδίστρια ήταν η ψήφιση ενός πιο φιλελεύθερου και δημοκρατικού συντάγματος το 1803. Οι μεγάλες δυνάμεις θορυβήθηκαν κι έστειλαν τον Γεώργιο Μοτσενίγο, προκειμένου να τον επιπλήξει. Όταν, όμως, ο εκπρόσωπός τους συναντήθηκε μαζί του, εντυπωσιάστηκε από την πολιτική και ηθική συγκρότηση του ανδρός.

Ο Καποδίστριας διορίστηκε ομόφωνα από τη Γερουσία της Ιονίου Πολιτείας, Γραμματέας της Επικρατείας. Κατά τη διάρκεια της θητείας του αναδιοργάνωσε τη δημόσια διοίκηση, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση.

Τον Μάρτιο του 1807 εστάλη στη Λευκάδα, την οποία απειλούσε με κατάληψη ο Αλή Πασάς. Αναδιοργάνωσε την άμυνα του νησιού, αποτρέποντας την απειλή. Εκεί γνωρίστηκε με τους οπλαρχηγούς Κολοκοτρώνη, Νικηταρά, Ανδρούτσο και Μπότσαρη, που αργότερα θα πρωτοστατούσαν στην Επανάσταση του '21.

Τον Ιανουάριο 1809 ο Καποδίστριας εισήλθε στη διπλωματική υπηρεσία της Ρωσίας, κατόπιν προσκλήσεως του Τσάρου Αλέξανδρου Α'.

Το 1813, διορίστηκε εκπρόσωπος της Ρωσίας στην Ελβετία, στην πρώτη του μεγάλη αποστολή, με σκοπό να συνεισφέρει στην απαλλαγή της από την επιρροή του Ναπολέοντα. Έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ενότητα, ανεξαρτησία και την ουδετερότητα της Ελβετίας και συνεισέφερε τα μέγιστα στο ελβετικό σύνταγμα, που προέβλεπε 19 αυτόνομα κρατίδια (καντόνια) ως συστατικά μέλη της ελβετικής ομοσπονδίας.

Συμμετείχε στο Συνέδριο της Βιέννης, που έθεσε τις βάσεις της «Ιεράς Συμμαχίας», ως μέλος της ρωσικής αντιπροσωπίας, αποτελώντας το φιλελεύθερο αντίβαρο στην αντιδραστική πολιτική του Αυστριακού πρίγκιπα Μέτερνιχ. Πέτυχε την εξουδετέρωση της αυστριακής επιρροής, την ακεραιότητα της Γαλλίας υπό Βουρβόνο μονάρχη, μετά την πτώση του Ναπολέοντα, καθώς και τη διεθνή ουδετερότητα της Ελβετίας, υπό την εγγύηση των Μεγάλων Δυνάμεων.

Μετά τις μεγάλες του διπλωματικές επιτυχίες, ο Τσάρος τον έχρισε Υπουργό Εξωτερικών της Ρωσικής Αυτοκρατορίας από το 1816 έως το 1822. Ο Καποδίστριας, όμως, δεν ξέχασε τη γενέτειρά του και τα Επτάνησα, που είχαν περάσει κάτω από τον ασφυκτικό έλεγχο της Μεγάλης Βρετανίας.

Το 1819 μετέβη στο Λονδίνο και προσπάθησε ματαίως να πείσει τη βρετανική κυβέρνηση να μετριάσει το αυταρχικό καθεστώς που είχε επιβάλει στα Ιόνια Νησιά.

Με την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει το αξίωμά του, καθώς είχε διαφωνήσει ανοιχτά με τον τσάρο Αλέξανδρο, που καταδίκαζε κάθε επαναστατική κίνηση στην Ευρώπη, πιστός στις αποφάσεις της Ιεράς Συμμαχίας.

Το 1822 εγκαταστάθηκε στη Γενεύη της Ελβετίας, όπου έχαιρε υπόληψης για την προσφορά του στη δημιουργία της Ελβετικής Ομοσπονδίας, λαμβάνοντας τον τίτλο του επίτιμου πολίτη. Παρέμεινε εκεί έως το 1827, βοηθώντας ποικιλοτρόπως το επαναστατημένο έθνος.

Στις 30 Μαρτίου 1827 η Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας τον εξέλεξε Κυβερνήτη του νεοσύστατου Ελληνικού Κράτους, σε μία περίοδο που η Επανάσταση καρκινοβατούσε. Έπειτα από επίπονες διαβουλεύσεις στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες για την εξασφάλιση της απαραίτητης υποστήριξης για το ελληνικό κράτος, έφτασε στο Ναύπλιο στις 7 Ιανουαρίου 1828, γενόμενος δεκτός με ζητωκραυγές και ενθουσιώδεις εκδηλώσεις από τον λαό. Δύο ημέρες αργότερα μετέβη στην Αίγινα, η οποία είχε κριθεί καταλληλότερη από το Ναύπλιο ως προσωρινή έδρα της Κυβέρνησης.

Η πρώτη επαφή του με την ηπειρωτική Ελλάδα υπήρξε αποκαρδιωτική, λόγω της κατάστασης που επικρατούσε στο πολιτικό σκηνικό. Οι αντιπαλότητες που είχαν προκύψει μεταξύ των φατριών κατά τη διάρκεια της επανάστασης δεν είχαν κοπάσει, ενώ η χώρα είχε καταστραφεί και η οικονομία της τελούσε υπό πτώχευση.

Ο Καποδίστριας εκλήθη να κυβερνήσει με βάση το Δημοκρατικό Σύνταγμα της Τροιζήνας, αλλά ως οπαδός της πεφωτισμένης δεσποτείας πίστευε ότι τα Συντάγματα και τα Κοινοβουλευτικά Σώματα ήσαν πρόωρα για το ασύστατο ακόμα κράτος. Πρέσβευε εις την αρχή του ενός ανδρός, έστω και υπό προθεσμία.

Στις 18 Ιανουαρίου 1828 πέτυχε ψήφισμα της Βουλής περί αναστολής του Συντάγματος. Έτσι, κατέστη η μοναδική πηγή εξουσίας, συνεπικουρούμενος από το Πανελλήνιον, ένα συμβουλευτικό σώμα αποτελούμενο από 27 μέλη. Στη σύγκληση μιας νέας Εθνοσυνέλευσης στο άμεσο μέλλον παραπεμπόταν η ψήφιση του νέου Συντάγματος. Ο Καποδίστριας εγκαινίασε την περίοδο της απολυταρχίας, η οποία διατηρήθηκε μέχρι το Σύνταγμα του 1843.

Ο νέος Κυβερνήτης έθεσε ως στόχο να βάλει τέλος στις εμφύλιες διαμάχες και επιδόθηκε αμέσως στο έργο της δημιουργίας Κράτους εκ του μηδενός, επιδεικνύοντας αξιοζήλευτη δραστηριότητα.

Ίδρυσε την Εθνική Χρηματιστική Τράπεζα με τη βοήθεια του φίλου του Ελβετού τραπεζίτη Ευνάρδου, η οποία δεν ευδοκίμησε για πολύ. Ρύθμισε το νομισματικό σύστημα, καθότι ακόμη κυκλοφορούσαν τουρκικά και ξένα νομίσματα εντός της επικράτειας.

Στις 28 Ιουλίου 1828 καθιέρωσε ως εθνική νομισματική μονάδα τον Φοίνικα και ίδρυσε Εθνικό Νομισματοκοπείο. Στις 24 Σεπτεμβρίου του ίδιου χρόνου οργάνωσε και την πρώτη ταχυδρομική υπηρεσία.

Ερχόμενος στο Ναύπλιο, ο Καποδίστριας βρήκε την Ελλάδα χωρίς δικαστική οργάνωση. Γνωρίζοντας ότι η απονομή της δικαιοσύνης αποτελεί θεμέλιο για τη δημιουργία μιας ευνομούμενης πολιτείας, ενδιαφέρθηκε προσωπικά για τη δημιουργία δικαστηρίων και τη στελέχωσή τους με το κατάλληλο προσωπικό. Οργάνωσε, ακόμη, τη διοίκηση του κράτους και ίδρυσε Στατιστική Υπηρεσία, η οποία διενήργησε την πρώτη απογραφή.

Αναδιοργάνωσε τις ένοπλες δυνάμεις υπό ενιαία διοίκηση, πετυχαίνοντας αφενός να καταπολεμήσει το κατεστημένο των οπλαρχηγών και αφετέρου να παρεμποδίσει την Οθωμανική προέλαση, όπως έδειξε η Μάχη της Πέτρας, όπου ο ελληνικός στρατός εμφανίσθηκε πειθαρχημένος και συγκροτημένος στην τελευταία μάχη του Αγώνα.

Ο Καποδίστριας αντιμετώπισε επιτυχώς την πειρατεία, αναθέτοντας στον ναύαρχο Μιαούλη την καταστολή της. Εφάρμοσε την πρακτική της απομόνωσης (καραντίνας) των κοινοτήτων που πλήττονταν από τις επιδημίες του τύφου, της ελονοσίας και άλλων μολυσματικών ασθενειών. Προσπάθησε να ανοικοδομήσει το κατεστραμμένο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, ιδρύοντας πολλά αλληλοδιδακτικά σχολεία, καθώς και το Ορφανοτροφείο της Αίγινας.

Ο Καποδίστριας ενδιαφέρθηκε αποφασιστικά για τη γεωργία, που αποτελούσε τον ακρογωνιαίο λίθο της ελληνικής οικονομίας. Εισήγαγε πρώτος την καλλιέργεια της πατάτας, με ένα τρόπο που έδειχνε τη βαθειά του γνώση για τον ψυχισμό του Έλληνα εκείνης της εποχής. Διέταξε, λοιπόν, να αποθέσουν ένα φορτίο με πατάτες στο λιμάνι του Ναυπλίου και προέτρεψε τον καθένα να πάρει όσες θέλει. Συνάντησε, όμως, την παγερή αδιαφορία των πρωτευουσιάνων. Στη συνέχεια τοποθέτησε φρουρούς στο φορτίο και αμέσως σχεδόν στο Ναύπλιο κυκλοφόρησαν ψίθυροι ότι για να φυλάσσεται το φορτίο κάτι το πολύτιμο θα περιέχει. Οι άνθρωποι μαζεύτηκαν στο λιμάνι και λοξοκοίταζαν τις πατάτες. Άρχισαν σιγά-σιγά να τις κλέβουν κάτω από τη μύτη των φρουρών και στο τέλος έκαναν όλες φτερά. Δεν γνώριζαν, όμως, ότι ο Καποδίστριας είχε διατάξει τους φρουρούς να κάνουν τα στραβά μάτια. Με αυτή την ευφυή κίνηση, η πατάτα έγινε τότε μέρος της καθημερινής διατροφής του Έλληνα.

Οι πολιτικές κινήσεις του Καποδίστρια προκάλεσαν τη δυσαρέσκεια, τόσο των οπαδών του συνταγματικού πολιτεύματος, όσο και των προκρίτων και των ναυτικών. Η αίγλη που τον περιέβαλε άρχισε να διαλύεται. Η αδυναμία ικανοποιήσεως όλων των αιτημάτων, σε συνδυασμό με την καθυστέρηση διεξαγωγής των εκλογών, έδωσαν την αφορμή για το σχηματισμό ισχυρής αντιπολίτευσης κατά του Κυβερνήτη.

Ο Καποδίστριας κατηγορήθηκε ακόμη ότι αγνόησε τη μακρά κοινοτική παράδοση της χώρας και θέλησε να μεταφυτεύσει από την αλλοδαπή θεσμούς, μη προσιδιάζοντες στην τότε πραγματικότητα.

Η πρώτη δυναμική αντιπολιτευτική ενέργεια ήλθε με τα στασιαστικά κινήματα της Ύδρας το 1829, που επιδίωκαν την ανατροπή του Καποδίστρια. Ζήτησαν από τον Μιαούλη να καταλάβει τον ναύσταθμο του Πόρου, πριν προλάβει ο διοικητής του Κανάρης να έλθει εναντίον της Ύδρας. Ο Καποδίστριας παρακάλεσε τον ναύαρχο Ρίκορντ να επιτεθεί κατά των στασιαστών.

Πράγματι, ο Ρώσος ναύαρχος απέκλεισε το ναύσταθμο και προ του κινδύνου να συλληφθεί ο Μιαούλης ανατίναξε τη φρεγάτα Ελλάς και την κορβέτα Ύδρα (τα δύο πιο αξιόπλοα πλοία του ελληνικού στόλου) και διέφυγε στην Ύδρα. Η αντίδραση κατά του Κυβερνήτη διογκωνόταν. Οι Μανιάτες αρνούνταν να πληρώσουν τους φόρους προς την κεντρική εξουσία και στασίασαν με τη σειρά τους.

Μοιραία στάθηκε η αντιπαλότητα του Καποδίστρια με τους Μαυρομιχάληδες, την ισχυρότερη οικογένεια της Μάνης. Ο Καποδίστριας συν το χρόνω γινόταν όλο και πιο ευερέθιστος και δύσπιστος έναντι όλων. Δεν είχε την απαραίτητη αυτοσυγκράτηση και ψυχραιμία, με συνέπεια την αδικαιολόγητη όξυνση των προσωπικών παθών. Σε αυτή την κατάσταση θα πρέπει να αποδοθεί και ο σκληρός τρόπος συμπεριφοράς του κατά του γηραιού Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη.

Ο Καποδίστριας διέταξε τη σύλληψή του και τον εγκλεισμό του στη φυλακή. Τον αδελφό του Κωνσταντίνο και τον υιό του Γεώργιο τους κρατούσε στο Ναύπλιο, όπου είχε μεταφερθεί η πρωτεύουσα του νεοελληνικού κράτους. Το γεγονός αυτό εξέθρεψε το μίσος και την ανάγκη εκδίκηση από την πλευρά των Μαυρομιχαλαίων.

Στις 5:35 το πρωί της 27ης Σεπτεμβρίου 1831 ο Ιωάννης Καποδίστριας δέχθηκε δολοφονική επίθεση από τον Κωνσταντίνο και τον Γεώργιο Μαυρομιχάλη έξω από την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα, όπου μετέβαινε για να εκκλησιασθεί και έπεσε νεκρός. Ο μόνος που τον συνόδευε ήταν ο μονόχειρας σωματοφύλακάς του, ονόματι Κοκκώνης.

Ο Κωνσταντίνος Μαυρομιχάλης εφονεύθη επί τόπου από τους προστρέξαντες, οι οποίοι κυριολεκτικώς τον λυντσάρισαν. Ο Γεώργιος Μαυρομιχάλης ζήτησε προστασία στη Γαλλική Πρεσβεία. Κατόπιν επιμόνου απαιτήσεως του συγκεντρωμένου πλήθους, που απείλησε ότι θα κάψει την πρεσβεία, ο αντιπρεσβευτής βαρόνος Ρουάν τον παρέδωσε στις αρχές. Ο Γεώργιος Μαυρομιχάλης καταδικάσθηκε σε θάνατο από στρατοδικείο και εθανατώθη δια τυφεκισμού το πρωί της 10ης Οκτωβρίου 1831.

Στη θέση του δολοφονημένου Ιωάννη Καποδίστρια διορίστηκε για μικρό διάστημα ο αδερφός του Αυγουστίνος. Η χώρα είχε βυθιστεί στο χάος και την αναρχία και οι Προστάτιδες Δυνάμεις βρήκαν την ευκαιρία να εγκαθιδρύσουν βασιλεία, φοβούμενες την επικράτηση ενός φιλελεύθερου κινήματος. [...]

Πηγή: enikos.gr , sansimera.gr

Πηγή βίντεο: ioannis-kapodistrias.gr

                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Η προ­σευ­χή εί­ναι σαν ένα πε­ρι­στέ­ρι, που το αφή­νεις από το στό­μα σου και το στέλ­νεις να πε­τά­ξει στο θρό­νο του Θεού...


                       Η προ­σευ­χή εί­ναι σαν ένα πε­ρι­στέ­ρι, που το αφή­νεις από το στό­μα σου και το στέλ­νεις να πε­τά­ξει στο θρό­νο του Θεού, για να μας αν­τι­κα­τα­πέμ­ψει τη Χάρη Του.Της Πα­να­γί­ας και του Χρι­στού το όνο­μα, δεν μπο­ρεί να το ανε­χθεί ο σα­τα­νάς. Και αν δεν θέ­λε­τε να πεί­τε τί­πο­τα άλλο στη ζωή σας, καμ­μιά άλλη προ­σευ­χή, ποτέ σας, κρα­τεί­στε αυτά τα 2 ονό­μα­τα και πεί­τε:
                      "Πα­να­γία Ιη­σού Χρι­στέ μου, Πα­να­γία Ιη­σού Χρι­στέ μου, Πα­να­γία Ιη­σού Χρι­στέ μου.."!
                       Και δεν θα μπο­ρεί ο διά­βο­λος να σας πλη­σιά­σει και να σας πει­ρά­ξει. Μην πεί­τε ούτε το ''ε­λέη­σόν με ο Θε­ό­ς'', ούτε το ''Πά­τερ ημών'', ούτε το ''Πι­στεύ­ω''.
                      Κρα­τεί­στε μόνο αυτά τα 2 ονό­μα­τα, να περ­νούν από το μυα­λό σας, να κα­τε­βαί­νουν στην καρ­διά σας και να χρη­σι­μο­ποιούν­ται από την γλώσ­σα σας..Να βά­λε­τε στην προ­σευ­χή σας και να λέτε κάθε πρωί στο Χρι­στό: Τί μπο­ρώ Κύ­ριε να κάνω σή­με­ρα για την δόξα Σου;Τί μπο­ρώ να κάνω σή­με­ρα για το Αίμα που έχεις χύ­σει για εμάς; Εδώ ο Χρι­στός Σταυ­ρώ­θη­κε για εμάς, για να ζή­σου­με εμείς και έρ­χε­ται μετά ο άλ­λος και σου λέει:''Το πολύ το Κύ­ριε ελέη­σον, το βα­ριέ­ται και ο Θεός''!
                      Δημήτριος Παναγόπουλος ο ιεροκήρυκας

                      Πηγή: https://proskynitis.blogspot.com/2025/06/blog-post_17.html
                      Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                      Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                      Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Το Όνομα ενός Προσώπου είναι η Δύναμη αυτού
                      Με το να επικαλεσθείς το όνομα κάποιου προσώπου, είναι σαν να κάνεις αυτό το πρόσωπο ουσιαστικά παρόν.
                      Το Όνομα ενός Προσώπου είναι η Δύναμη αυτού.
                      (Ναι αυτά τα δύο που επιδιώκουν μεθοδικά να τα αντικαταστήσουν, το Όνομα με έναν αριθμό και το Πρόσωπο με μάζα.).
                      Πόση αφάνταστα μεγαλύτερη Δύναμη κρύβει το υπέρ παν Όνομα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού ''εις το οποίο παν γόνυ κάμψει επουρανίων, επιγείων και καταχθονίων δυνάμεων''.
                      'Εχει την ίδια Δύναμη με τότε, που μόνο στο άκουσμά Του ''νεκροί εγείρονται, τυφλοί αναβλέπουσι, χωλοί περιπατούσι και δαιμόνια φρίττουν''.
                      'Έχει την Δύναμη να καθαρίσει και να αγιάσει τον Χριστιανό και να τον κάνει έναν Ζωντανό Ναό Του.
                      Η επίκληση του Μονογενούς Υιού και Λόγου του Θεού, κινεί ολόκληρο το σύμπαν για να εκπληρωθεί το αίτημα που γίνεται στο Παντοδύναμο Όνομά Του διότι ''Δι´ Αυτού έγιναν τα πάντα τα ορατά και τα αόρατα''.
                      Ας γίνει αυτή η Αδιάλειπτη Προσευχή μας ένα με την αναπνοή μας και ο καθένας μας, ας ζήσει το θαύμα του.
                      ''Αδιαλείπτως προσεύχεσθε'' Απόστολος Παύλος
                      ''Αδελφοί, βοάτε από το πρωί έως εσπέρας, ει δυνατόν και όλην την νύκτα το Κύριε Ιησού Χριστέ Ελέησόν με, και βιάσασθε τον νουν υμών εις το έργον τούτο έως θανάτου''
                      .
                      (Αγ.Ιωάννης ο Χρυσόστομος)
                       Χρήστος Κλητσινάρης

                      Πηγή: https://proskynitis.blogspot.com/2025/06/blog-post_97.html
                      Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                      Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                      Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Πώς οι άγιοι ακούνε τις προσευχές μας

                      Πολύ χαίρομαι που σου άρεσαν όσα σου έγραψα για τον αιθέρα. Δέξου πως υπάρχει και κράτα τον αδιάλειπτα στο νου σου. Θα δεις πόσο θα σε βοηθήσει αυτό. Εξηγεί τόσα πράγματα, δίνει τόση παρηγοριά!


                      Ίσως έχεις ακούσει κάποιους να ρωτάνε: “Πώς ακούνε οι άγιοι τις προσευχές μας;”. Ίσως κι εσύ να έχεις αναρωτηθεί για το ίδιο πράγμα. Απαντήσεις και απαντήσεις έχουν δοθεί, μα το ερώτημα παραμένει ακόμη αναπάντητο.

                      Κατά τη γνώμη μου, αν δεχθούμε την ύπαρξη ενός στοιχείου, όπως ο αιθέρας, τότε δεν είναι δυνατό να μην ακούνε οι άγιοι τις προσευχές μας.

                      Ξέρεις πως λειτουργεί ο ηλεκτρικός τηλέγραφος; Στην Πετρούπολη, για παράδειγμα, ενεργοποιούν έναν ειδικό μηχανισμό. Την ίδια στιγμή η ενέργεια αυτή αντανακλάται σ’ έναν όμοιο μηχανισμό, που βρίσκεται, ας πούμε, στη Μόσχα. Τότε και ο δεύτερος μηχανισμός ενεργοποιείται όπως ο πρώτος. Γιατί; Επειδή οι δύο μηχανισμοί, πρώτον, είναι του ίδιου τύπου και, δεύτερον, συνδέονται με σύρμα.

                      Η επικοινωνία μας με τους αγίους γίνεται με όμοιο τρόπο. Εμείς και οι άγιοι είμαστε σαν τις τηλεγραφικές συσκευές, σαν δύο μηχανισμοί του ιδίου τύπου, και ο αιθέρας, το στοιχείο δηλαδή μέσα στο οποίο κινούνται οι άγιοι και το οποίο συνάμα περιβάλλει την ψυχή μας, είναι … το σύρμα!

                      Όταν μέσα στην ψυχή μας ενεργεί προσευχή αληθινή, προσευχή ειλικρινής και καθαρή, η προσευχή αυτή, διαμέσου του στοιχείου που περιβάλλει την ψυχή, πετάει σαν ακτίνα φωτός προς τους αγίους και τους μεταφέρει τα αιτήματά μας. Δεν μεσολαβεί κανένα χρονικό διάστημα ανάμεσα στη στιγμή που κάνουμε στην προσευχή μας και στη στιγμή που αυτή ακούγεται από τους αγίους. Αμέσως μας ακούνε οι άγιοι, φτάνει μόνο να προσευχόμαστε εγκάρδια. Η εγκάρδια προσευχή είναι η τηλεγραφική γραμμή μας με τους ουρανούς.

                      Η ίδια ακριβώς προσευχή, όταν δεν βγαίνει από την καρδιά μας αλλά μόνο από τον εγκέφαλο και το στόμα μας, δεν φτάνει στον ουρανό και δεν ακούγεται από τους αγίους. Αυτή, βλέπεις, δεν είναι καν προσευχή, είναι μόνο κάτι σαν προσευχή.

                      Νομίζω πως είχες ήδη κάποιαν εμπειρία αληθινής προσευχής, μολονότι όλα τούτα δεν τα γνώριζες. Περιγράφεις το πώς, ύστερ’ από θερμή προσευχή, γαλήνεψες, παίρνοντας την εσωτερική πληροφορία ότι θα λυτρωνόσουν από το πρόβλημα που σε βασάνιζε, όπως και πραγματικά έγινε.

                      Φαίνεται, λοιπόν, πως είναι σωστή η παρομοίωση της εγκάρδιας προσευχής, που ανεβαίνει αόρατα προς τα ουράνια μέσω του αιθέρα, με τον τηλέγραφο. Από την καρδιά σου βγήκε μία αστραπή, μια ακτίνα, και πήγε στον ουρανό. Από κει, πάλι, ήρθε μια άλλη ακτίνα σ’ εσένα. Ήταν η ανταπόκριση στο αίτημά σου. Αυτό συμβαίνει μόνο με την προσευχή που βγαίνει από την καρδιά. Τέτοια προσευχή δεν γίνεται πάντα μέσα σε μια στιγμή, εισακούεται όμως πάντα μέσα σε μια στιγμή .

                      Μη φουσκώσεις από κενοδοξία γι’ αυτή την επιτυχία σου. Μακάρι, με την χάρη του Κυρίου, να προσεύχεσαι με τον ίδιο τρόπο πιο συχνά. Θυμήσου πως προσευχήθηκες τότε και προσπάθησε να προσεύχεσαι πάντα έτσι, εγκάρδια, όχι μόνο με τη γλώσσα και το νου.

                      Αν το κάνεις, θα πάρεις μίαν ικανοποιητική απάντηση στο ερώτημα: Πως μπορεί να χει κανείς πνευματικά; Γιατί η εγκάρδια προσευχή είναι η αναπνοή και η ζωή του πνεύματος. Με την εγκάρδια προσευχή το πνεύμα μένει «εν τω Θεώ», ενώνεται μαζί Του. Και με την ένωση αυτή αποκτά την πλήρη ζωτικότητά του. Μάθε, λοιπόν, πως η ψυχή ζει μόνο όταν προσεύχεται με τον τρόπο που ήδη γνώρισες. Αλλιώς, βρίσκεται ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο, αν δεν έχει ολότελα νεκρωθεί.

                      Δεν θα σου κρύψω πως, αν και μπόρεσες να προσευχηθείς εγκάρδια μια φορά, πολύ δύσκολα θα μπορέσεις να το ξανακάνεις. Ο Θεός είναι που χαρίζει την αληθινή προσευχή και ο φύλακας άγγελος που την ενισχύει. Έρχεται και φεύγει.

                      Εμείς, όμως, δεν επιτρέπεται να παραιτούμαστε από τον προσευχητικό αγώνα. Η προσευχή επισκέπτεται πάντα τον άνθρωπο που αγωνίζεται για την απόκτησή της, ποτέ τον οκνηρό και ράθυμο. Οι άγιοι πατέρες κοπίασαν πολύ στην προσευχή και μ’ αυτούς ακριβώς τους κόπους άναψαν μέσα τους ένα προσευχητικό πνεύμα, που την εικόνα του μας άφησαν στα συγγράμματά τους. Όσα σχετικά έγραψαν, συνιστούν, μιαν ολόκληρη επιστήμη, την επιστήμη της προσευχής, που είναι η επιστήμη των επιστημών…

                      … Μου γράφεις ότι έχεις στο νου ταπεινούς λογισμούς και στην καρδιά ταπεινά συναισθήματα για τον εαυτό σου. Αυτά είναι, θα έλεγα, αγγελικά. Πόσο τέλειοι και φωτεινοί είναι οι άγγελοι!

                      Και όμως είναι συνάμα τόσο ταπεινοί, περισσότερο κι από τον πιο ταπεινό άνθρωπο. Μια ταπεινή ψυχή είναι πάντα φωτεινή. Σκοτεινή γίνεται όταν υψηλοφρονεί, γιατί η έπαρση προέρχεται από τα σκοτεινά πνεύματα. Ο Θεός να δώσει, ώστε, ποτέ να μη χάσεις αυτά τα ταπεινά συναισθήματα, κι έτσι να είσαι πάντα λουσμένος στο φως…

                      «Από το βιβλίο: «ΟΣΙΟΥ ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ ΤΟΥ ΕΓΚΛΕΙΣΤΟΥ

                      Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
                      γράμματα σε μια ψυχή»
                      ΕΚΔΟΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗ
                      ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ
                      ΩΡΩΠΟΣ ΑΤΙΙΚΗΣ

                      πηγη: agiooros.net

                      Πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/2016/05/blog-post_769.html
                      Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                      Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                      Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Ο Χριστός, το παν

                      Σταθήτε όλα τα σύμπαντα, όλοι οι υπάρχοντες κόσμοι, και όλα τα όντα! Κάτω όλαι αι καρδίαι, όλοι οι νόες, όλαι αι ζωαί, όλα αι αθανασίαι, όλαι αι αιωνιότητες! Διότι, όλα αυτά άνευ του Χριστού είναι δι’ έμε κόλασις. Η μία κόλασις δίπλα εις την άλλην κόλασιν. Όλα είναι αναρίθμητοι και ατελεύτητοι κολάσεις και εις ύψος και εις το βάθος και εις το πλάτος.
                      Η ζωή άνευ του Χριστού, ο θάνατος άνευ του Χριστού, η αλήθεια άνευ του Χριστού, ο ήλιος άνευ του Χριστού και τα σύμπαντα χωρίς Αυτόν, όλα είναι τρομερά ανοησία, ανυπόφορον μαρτυρίον, σισύφειον βάσανον, κόλασις!
                      Δεν θέλω ούτε τη ζωήν, ούτε τον θάνατο άνευ Σου, Γλυκύτατε Κύριε! Δεν θέλω ούτε την αλήθειαν, ούτε την δικαιοσύνην, ούτε τον παράδεισον, ούτε την αιωνιότητα. Όχι, όχι! Εσένα μόνον θέλω, Εσύ μόνο να είσαι εις όλα, εν πάσι και υπεράνω όλων!… Η αλήθεια, εάν δεν είναι ο Χριστός, δεν μου χρειάζεται, είναι μόνο μια κόλασις.
                      Το ίδιον είναι κόλασις και η δικαιοσύνη, και η αγάπη, και το αγαθόν, και η ευτυχία και αυτός ο Θεός, εάν δεν είναι ο Χριστός, είναι κόλασις. 
                      Δεν θέλω ούτε την αλήθεια άνευ του Χριστού, ούτε την δικαιοσύνην άνευ του Χριστού, ούτε την αγάπην άνευ του Χριστού, ούτε τον Θεό άνευ του Χριστού. 
                      Δεν τα θέλω όλα αυτά κατ’ ουδένα τρόπον! Θα δεχθώ κάθε είδους θάνατον. Ας με θανατώσετε με όποιον τρόπον θέλετε, αλλά χωρίς τον Χριστόν δεν θέλω τίποτε. Ούτε τον εαυτόν μου, ούτε και αυτόν τον ίδιον τον Θεόν, ούτε κάτι άλλο μεταξύ των δύο τούτων δεν θέλω, δεν θέλω, δεν θέλω!
                      Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς

                      Πηγή: https://inpantanassis.blogspot.com/2014/05/blog-post_1012.html
                      Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                      Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                      Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Λόγοι του Αγίου Ευμενίου Σαριδάκη
                      Λόγοι του Αγίου Ευμενίου Σαριδάκη

                      Να αγαπούμε τον άνθρωπο, μα πιο πολύ να αγαπούμε το Θεό.
                      Ο Θεός δεν θέλει να αγαπούμε τον εαυτό μας.
                      Εμείς έχουμε ανάγκη τον Θεό. Εκείνος δεν έχει την ανάγκη μας, για μας θα είναι η ωφέλεια.
                      Όταν προσευχόμαστε και ο Θεός δεν μας ακούει, υπάρχει λόγος· εμείς είμαστε οι αίτιοι, εμείς τον εμποδίζουμε να μας ακούσει.
                      Η προσευχή είναι πολύ μεγάλη υπόθεση· ανεβάζει τον άνθρωπο ψηλά, αν προσεύχεται με ταπείνωση και συντριβή καρδίας.
                      Οι θλίψεις και ο πόνος μας φέρνουν πιο κοντά στον Θεό. Όλα τα ξεπερνά κανείς με την πίστη στο Θεό.
                      Δεν μπορούμε να καταλάβουμε το θέλημα του Θεού γιατί δεν μας αφήνει το θέλημά μας και γιατί βλέπουμε τα λάθη των άλλων και όχι τα δικά μας.


                      Αν συγχωρείς τους εχθρούς σου και υπομένεις τις θλίψεις, είσαι στο δρόμο του Θεού.


                      Ο Θεός τα θέλει όλα και όχι ό,τι μας περισσεύει.


                      Ο Θεός μας σώζει δωρεάν και όχι γιατί το αξίζουμε.


                      Να αγαπούμε τον Θεό τόσο πολύ, που να μην χορταίνουμε να τον αγαπούμε και να μην φοβούμαστε τίποτα.


                      Μόνο καλό να σκέφτεσαι και μόνο καλό να κάνεις.


                      Να δίνεις χωρίς να έχεις απαίτηση να πάρεις.


                      Να μην βάνεις ποτέ κακούς λογισμούς στο νου σου.


                      Οι άνθρωποι ενεργούν περισσότερο με τη λογική και λιγότερο με την πίστη. Γι’ αυτό και πελαγώνουν πολλές φορές.


                      Από την μια μεριά η χαρά και από την άλλη η λύπη. Και λέει ο άνθρωπος: Τι συμβαίνει; Και γιατί; Με την πίστη στον Θεό όλα ξεπερνιούνται, γιατί τα αφήνεις όλα σ’ Εκείνον και αναπαύεσαι.


                      Μετά την καταιγίδα έρχεται η γαλήνη. Μετά τη λύπη η χαρά, και πρέπει να λέμε: «Ει ο Θεός μεθ’ ημών, τις καθ’ ημών;».


                      Αν θέλεις το κακό των εχθρών σου, όσα καλά κι αν κάμεις δε σε ωφελούν.


                      Να σκεφτόμαστε που είμαστε και που θα πάμε μετά το θάνατο μας.


                      Όποιος αγαπά ειλικρινά δεν κατακρίνει, δε σιχαίνεται, δε μισεί ούτε πιστό ούτε άπιστο ούτε μαύρο ούτε λευκό ούτε δίκαιο ούτε άδικο, και έχει τον εαυτό του χειρότερο απ’ όλους.


                      Οι κακουχίες και τα βάσανα καθαρίζουν την ψυχή αν κάνουμε υπομονή.


                      Για να καθαρίσει η ψυχή από τις αμαρτίες χρειάζεται μετάνοια, δάκρυα και υπομονή στους πειρασμούς.


                      Η ψυχή που δεν είναι με το Θεό είναι με το διάβολο.


                      Μη λες τι κάνουν οι άλλοι, μόνο τι κάνεις εσύ.


                      Αν κάτι σε στενοχωρεί, να λες: Καλά να πάθω, για τις αμαρτίες μου.


                      Δε γεννηθήκαμε να κατακτήσουμε τον κόσμο. Μόνο για να καθαρίσουμε την ψυχή μας.


                      Όποιος προσεύχεται και ο νους του είναι αλλού, ο Θεός δεν τον ακούει.


                      Τα πάντα κάποτε θα διαλύσουν, μα η ψυχή θα μένει αιωνίως.


                      Άμα έχει κανείς καλή προαίρεση, τον βοηθά και ο Θεός.


                      Αν χάσουμε τη ψυχή μας θα φταίμε εμείς, δε θα μας φταίνε οι άλλοι.


                      Όποιος δεν μετανοεί, δεν είναι δούλος του Θεού αλλά δούλος της αμαρτίας.


                      Όποιος πενθεί για τις αμαρτίες του αδιαφορεί για τις χαρές του κόσμου.


                      Αν δεν προφυλάσσεις το νου σου, δεν καθαρίζεις την καρδιά σου.




                      Από το περιοδικό «Όσιος Φιλόθεος της Πάρου» 4, έκδ. Ορθόδοξος Κυψέλη, σελ. 196 (αποσπάσματα).
                      https://www.koinoniaorthodoxias.org/gerontes/logoi-tou-agiou-eymeniou-saridaki/

                      Πηγή: https://paterikos.blogspot.com/2025/06/blog-post_424.html
                      Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                      Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                      Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Γέλιο και αργολογία (Αγ. Δημήτριος του Ροστώφ)





                      Μην παρασύρεσαι σε άκαιρο και αδιάκριτο γέλιο και σε αργολογία, για να μη σκορπίσης ό,τι μάζεψες με κόπο και δάκρυ. Το αδιάκριτο γέλιο διασκορπίζει όλα τα καλά που μαζεύτηκαν στην ψυχή. Απομακρύνει τη χάρι του Κυρίου, φονεύει τη μνήμη του θανάτου, φέρνει τη λησμοσύνη της φοβερής κρίσεως, ψυχραίνει τον αγωνιστικό ζήλο, σκοτίζει τη συνείδησι, θλίβει τους αγγέλους, χαροποιεί τους δαίμονες. Το γέλιο είναι αίτιο της αυθάδειας, παραγωγός της αμαρτίας, χειραγωγός στην ασωτία, πρόδρομος κάθε πτώσεως. Το γέλιο είναι γνώρισμα φιλήδονης καρδίας, φανέρωσις ψυχής δειλής και απόδειξις πνευματικής ανανδρίας.

                      Φυλάξου από το άκαιρο γέλιο, για να μη σου κλέψη τα δάκρυα, που προξενούν κάθε πνευματικό καλό. Φυλάξου από το γέλιο, για να μην αδειάση η ψυχή σου από την αρετή, για να μη σε κυριεύση πνευματική αδιαφορία, για να μην πέσης στα δίχτυα του διαβόλου. Ο Χριστός μακαρίζει όχι αυτούς που γελούν, αλλά αυτούς που με επίγνωσι κλαίνε και πενθούν: «Μακάριοι οι πενθούντες, ότι αυτοί παρακληθήσονται» (Ματθ. 5. 4). «Μακάριοι οι κλαίοντες νυν, ότι γελάσετε» (Λουκ. 6. 21). Μακάριοι είναι όσοι κλαίνε σ’ αυτή τη ζωή για τις αμαρτίες τους και τις παιδαγωγικές δοκιμασίες του Θεού, που με ευγνωμοσύνη και υπομονή αποδέχονται. Αυτοί θα γελάσουν και θα χαρούν στη μέλλουσα ζωή.

                      Φυλάξου όμως και από την πολυλογία και αργολογία. Αν δεν είναι ανάγκη να μιλήσης, μη λες τίποτα, έστω κι αν θες να πης κάτι καλό. Γιατί από τα περίσσια λόγια συνήθως προέρχονται πολλά κακά. «Το περισσόν εκ του πονηρού». Συχνά αρχίζοντας από θεαρέστους λόγους καταλήγουμε σε αισχρολογίες, όρκους, συκοφαντίες, ψεύδη και κάθε πονηρό. Η πολυλογία τρέφει την κενοδοξία όπως το λάδι τη φωτιά. Η πολυλογία καλλιεργεί τη λήθη του Θεού και των αμαρτιών μας και σκορπίζει την κατάνυξι. Η πολυλογία ψυχραίνει την πνευματική θέρμη και γεννά την πνευματική οκνηρία και την ακηδία. Η πολυλογία χαλαρώνει την προσοχή και αδυνατίζει την προσευχή.
                      Πρόσεξε λοιπόν να μη γίνεις εχθρός του εαυτού σου, γιατί «θάνατος και ζωή εν χειρί γλώσσης, οι δε κρατούντες αυτής έδονται τους καρπούς αυτής» (Παροιμ. 18. 21).

                      Η σιωπή είναι η αρχή της καθάρσεως της ψυχής από τα πάθη. Άκοπα διδάσκει όλες τις εντολές. Ο απόστολος Ιάκωβος λέει: «Η γλώσσα μικρόν μέλος εστί και μεγαλαυχεί… ακατάσχετον κακόν, μεστή ιού θανατηφόρου. Εν αυτή ευλογούμεν τον Θεόν και πατέρα, και εν αυτή καταρώμεθα τους ανθρώπους τους καθ’ ομοίωσιν Θεού γεγονότας… Ει τις εν λόγω ου πταίει, ούτος τέλειος ανήρ, δυνατός χαλιναγωγήσαι και όλον το σώμα» (Ιακ. 3. 5, 8-9, 2).
                      Ο λόγος θέλει πολλή προσοχή. Πρέπει να σκεφθής σε ποιο χώρο και χρόνο μιλάς, για ποιο σκοπό, σε ποιους απευθύνεσαι, ποιο είναι το κίνητρο και ποια τα αποτελέσματα του λόγου σου. Πριν μιλήσης να τα σκέπτεσαι όλα αυτά. Ο σιωπηλός τα σκέφθηκε. Και γι’ αυτό σιώπησε.
                      Την ημέρα της Κρίσεως θα δώσης λόγο έστω και για έναν ασήμαντο άσκοπο λόγο. Μας διαβεβαίωσε ο ίδιος ο Κύριος γι’ αυτό: «Λέγω δε υμίν ότι παν ρήμα αργόν ό εάν λαλήσωσιν οι άνθρωποι, αποδώσουσι περί αυτού λόγον εν ημέρα κρίσεως» (Ματθ. 12. 36). Γι΄ αυτό, ήδη πολλούς αιώνες πριν, ο προφήτης Δαβίδ παρακαλούσε τον Θεό: «Θου, Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου και θύραν περιοχής περί τα χείλη μου. Μη εκκλίνης την καρδίαν μου εις λόγους πονηρίας» (Ψαλμ. 140. 3 - 4). Και αλλού: «Φυλάξω τας οδούς μου του μη αμαρτάνειν με εν γλώσση μου· εθέμην τω στόματί μου φυλακήν εν τω συστήναι τον αμαρτωλόν εναντίον μου. Εκωφώθην και εταπεινώθην και εσίγησα» (Ψαλμ. 38. 2 - 3).

                      «Επί των ποταμών Βαβυλώνος εκεί εκαθίσαμεν και εκλαύσαμεν εν τω μνησθήναι ημάς την Σιών… Πως άσωμεν την ωδήν Κυρίου επί γης αλλοτρίας;» (Ψαλμ. 136. 1, 4). Όπως οι Εβραίοι στη Βαβυλώνα, έτσι κι εμείς είμαστε αιχμάλωτοι, πάροικοι και παρεπίδημοι σ’ αυτή τη γη. Πατρίδα μας δεν είναι η πρόσκαιρη γη, αλλά η αιώνια νέα Σιών του ουρανού. Τώρα ζούμε στην κοιλάδα του κλαυθμώνος· αύριο ελπίζουμε να βρεθούμε στη χώρα της αιωνίας παρηγοριάς και της χαράς. Τώρα ζούμε στην εξορία· αύριο θα είμαστε στην αληθινή μας πατρίδα. «Ου γαρ έχομεν ώδε μένουσαν πόλιν, αλλά την μέλλουσαν επιζητούμεν» (Εβρ. 13. 14).
                      Πώς λοιπόν γελάς ενώ είσαι αιχμάλωτος και εξόριστος «επί γης αλλοτρίας»; Κλάψε και θρήνησε που είσαι μακρυά από την αιώνια πατρίδα σου και ζήτησε με δάκρυα από τον Κύριο να μη σου τη στερήση όταν θα έρθη η μεγάλη ώρα της επιστροφής…
                      «Ταλαιπωρήσατε και πενθήσατε και κλαύσατε· ο γέλως υμών εις πένθος μεταστραφήτω και η χαρά εις κατήφειαν» (Ιακ. 4. 9). Έχε βαθιά συναίσθησι της αμαρτωλότητός σου, πένθησε, κλάψε. Το γέλιο σου κάνε το πένθος μετανοίας. Τη χαρά σου κάνε την θλίψι συντριβής. Δύο είναι οι πηγές, αλλά και οι θυγατέρες, του γέλιου και της ευτραπελίας: η υπερηφάνεια και η φιληδονία, τα δυο πιο θανάσιμα πάθη. Φυλάξου λοιπόν απ’ αυτά, για να μη διαπιστώσης την πνευματική σου φτώχεια κατά την έξοδο της ψυχής σου. Τότε που θα είναι πολύ αργά πια για να βοηθήσης τον εαυτό σου.

                      (Από το βιβλίο “Πνευματικό Αλφάβητο” του Αγίου Δημητρίου Ροστώφ, ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ, 1996)

                      Διαβάστε περισσότερα από τις εκδόσεις της Ιεράς Μονής Παρακλήτου πατώντας εδώ

                      “Η Άλλη Όψις θα ήθελε θερμά να ευχαριστήσει τον Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής, για την ευλογία δημοσίευσης των αποσπασμάτων”

                      alopsis.gr 


                      Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/06/blog-post_45.html
                      Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                      Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                      Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Π. Αθανάσιος Λεμεσού: Υπάρχουν άνθρωποι που ταλαιπωρούνται από τα όνειρά τους..
                        Υπάρχουν άνθρωποι που ταλαιπωρούνται από τα όνειρά τους. «Το είδα στον ύπνο μου», λέει. Άλλο πράγμα αυτό! Οι ονειροπαρμένοι είμαστε πάρα πολλοί, πάρα πολλοί… Όλα τα βλέπουμε στον ύπνο μας! Και όλα τα εξηγούμε! Και όλα τα καταλαβαίνουμε! Και όλα βγαίνουν!! Μα, άμα σε δει ο σατανάς ότι παρακολουθάς τα όνειρά σου, θα σου δείχνει κάθε λίγο διάφορα τέτοια πράγματα και θα σε κάνει άνω-κάτω! Έλεγε και ο Άγιος Παΐσιος, «θα σου αγοράσει (ο σατανάς) μία έγχρωμη τηλεόραση και θα την ανοίγει κάθε νύχτα και θα σου δείχνει κι ένα σινεμά. Και ξύπνα εσύ το πρωί και βγάλε άκρη τι είδες και τι δεν είδες!» Αυτά είναι αστεία πράγματα μεν -ανόητα πράγματα- αλλά που φανερώνουν άρρωστη ψυχή η οποία δεν έχει εμπιστοσύνη στην πρόνοια και την παρουσία του Θεού.

                      Πηγή: https://zpigikam.blogspot.com/2025/06/blog-post_610.html
                      Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                      Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                      Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Πώς να πείσω το παιδί να έρθει στην εκκλησία;
                      Η ανατροφή των παιδιών ίσως είναι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα που ο γονέας καλείται να αντιμετωπίσει στην ζωή του. Η δε ανατροφή σύμφωνα με τα χριστιανικά πρότυπα είναι ακόμη πιο δύσκολη στην τύρβη της σύγχρονης κοινωνίας που ζούμε. Τα ερεθίσματα που αποπροσανατολίζουν τα παιδιά μας είναι ποικίλα και δύσκολα μπορούμε να τα προστατέψουμε από αυτά. Παρά ταύτα η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει επιμεληθεί την ιστοσελίδα της «Ορθοδοξία & Παιδί» όπου υπάρχει άφθονο υλικό για την ενασχόληση των παιδιών μας, εάν είναι σε ηλικία που ενδείκνυται.
                      Συγκεκριμένα, έχουμε συλλέξει τραγούδια, κινούμενα σχέδια, διαδραστικά παιχνίδια, υλικό για κατήχηση και άλλα. Αλλά πιο σημαντικό είναι ότι έχουμε αναρτήσει άρθρα που αφορούν στην διαπαιδαγώγηση και που δίνουν λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας. Εάν λοιπόν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα ή απορία για το πώς να μεγαλώσετε τα παιδιά σας, μπορείτε να βρείτε λύσεις ΕΔΩ !
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Αν νιώθεις ότι δεν ξέρεις τι σου συμβαίνει…
                      Πολλές φορές νιώθουμε πράγματα που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε. Που μας απασχολούν και φοβόμαστε να τα συζητήσουμε και να τα εξωτερικεύσουμε.
                      Η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει φτιάξει ειδικά για σένα την "Πλατφόρμα Συναισθημάτων" όπου γράφεις μονολεκτικά ότι νιώθεις και μπορείς να διαβάσεις τί έχουν να σου πουν οι πατέρες της εκκλησίας, και πώς μπορείς να βρεις λύση στο πρόβλημά σου!

                      Δεν χάνεις τίποτε να δοκιμάσεις εδώ…
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Όταν ο γέροντας μου είπε ότι θα ακολουθήσω τον Μοναχισμό...

                      Το 1994, ήρθα στο Μοναστήρι Σαμτάβρο [της Γεωργίας]. Η φίλη μου έμενε εκεί. Με πήγε στον πύργο και μου είπε ήσυχα: «Ένας διορατικός γέροντας ζει εδώ». Νόμιζα ότι πιθανότατα βρισκόταν σε παραίσθηση.
                      Λίγες μέρες αργότερα, η μοναχή Παρασκευή με πήγε στον γέροντα (εκείνη την εποχή δεν έβγαινε από το κελί του λόγω σπασμένου ποδιού). Ανησύχησα πολύ. Όταν τον είδα, κατάλαβα αμέσως ότι ήξερε τα πάντα για μένα και δεν είχα τίποτα να εξηγήσω. Όλοι κάθισαν σιωπηλοί για λίγο. Η μοναχή Παρασκευή έσπασε τη σιωπή ρωτώντας με αν θα έμενα στο μοναστήρι. Ο γέροντας με διέταξε αυστηρά να ανέβω και να γονατίσω. Υπάκουσα, τον κοίταξα στο πρόσωπο - και πάγωσα από το σοκ: μια λάμψη προερχόταν από τον γέροντα. Με ρώτησε: «Θέλεις να γίνεις μοναχή;» Απάντησα με δυσκολία: «Όχι».
                      μ. Παρασκευή

                      Ποτέ δεν σκέφτηκα σοβαρά τον μοναχισμό, αν και μου άρεσε η μοναστική ζωή. Ο πατέρας Γαβριήλ κούνησε πικρά το κεφάλι του και είπε: «Η γη έχει γίνει μισή κόλαση, όλος ο κόσμος καίγεται...» Αυτά τα λόγια έχουν χαραχθεί για πάντα στη μνήμη μου. Η μοναχή Παρασκευή επανέλαβε την ερώτησή της. Ο Γέροντας Γαβριήλ με κοίταξε για πολλή ώρα και μετά από λίγο είπε: «Δεν χρειάζεται πάντα να ξέρει κανείς εκ των προτέρων τι θα του συμβεί».
                      Τώρα καταλαβαίνω το νόημα αυτών των λόγων. Αν μου είχε πει να μείνω τότε, εγώ, που δεν ήμουν καθόλου έτοιμη για τον μοναχισμό, πιθανότατα θα το είχα σκάσει από το μοναστήρι την επόμενη μέρα. Μου έδωσε την ευκαιρία να πάρω τη δική μου απόφαση και να αναλάβω την ευθύνη για την επιλογή που έκανα.
                      Κάποτε, κατά τη διάρκεια της νυχτερινής προσευχής, με κατέκλυσαν σκέψεις: «Θέλεις πραγματικά να ζήσεις όλη σου τη ζωή έτσι: να ξυπνάς τα μεσάνυχτα, να προσεύχεσαι μέχρι το πρωί και μετά, ακούραστα, να δουλεύεις όλη μέρα; Είσαι νέα και καταστρέφεις τον εαυτό σου, μήπως έχεις χάσει εντελώς τα λογικά σου;»
                      Ο Αγ. Γαβριήλ με την ηγουμένη του Σαμτάβρο
                      Επιστρέφοντας στο κελί μου μετά την προσευχή, είδα τον πατέρα Γαβριήλ. Αυτός, κλαίγοντας, επανέλαβε: «Τόσο νέα, τόσο όμορφη... Να ξυπνάς τα μεσάνυχτα, να προσεύχεσαι... Σκοπεύεις να ζήσεις όλη σου τη ζωή έτσι;» Τα λόγια του γέροντα με σόκαραν - άλλωστε, επανέλαβε ακριβώς τις σκέψεις μου! Μόνο μερικά χρόνια αργότερα εκτίμησα τη βοήθεια και την υποστήριξη του πατέρα Γαβριήλ. Από τότε, τέτοιες σκέψεις δεν με ενοχλούσαν πια.
                      Μια μέρα, μετά την πρωινή προσευχή, άρχισα να νυστάζω και κατευθυνόμουν προς το κελί μου. Στο δρόμο, συνάντησα τον γέροντα, ο οποίος με ρώτησε με λαμπερό πρόσωπο: «Τρέχεις να κάνεις υπακοή; Λοιπόν, λοιπόν, τρέξε, τρέξε!» Μετά από αυτά τα λόγια, η επιθυμία για ύπνο εξαφανίστηκε αμέσως και ξεκίνησα την υπακοή μου με τέτοιο ζήλο που δεν ένιωθα κουρασμένη όλη μέρα.
                      Ο πατέρας Γαβριήλ προσπαθούσε να αποφύγει τους ανθρώπινους επαίνους. Με τα λόγια του, σαν αναμμένες λάμπες, άναβε πίστη στις καρδιές των χαμένων και των άπιστων, αλλά στη συνέχεια διέπραττε πράξεις που τον υποτιμούσαν στα μάτια των άλλων.
                      Ο γέροντας ήταν πάντα χαρούμενος όταν εργαζόμασταν. Κάποτε μας κοίταξε με τόση αγάπη που σταμάτησα, θαυμάζοντάς τον. Άρχισε γρήγορα να κουνάει τα χέρια του και να μουρμουρίζει κάτι, προσπαθώντας να ταπεινωθεί.
                      Κάποτε υπήρχε ένας φωτογράφος στο μοναστήρι που ήθελε να βγάλει μια ομαδική φωτογραφία. Ο γέροντας καθόταν σε μια μικρή καρέκλα και δίπλα του υπήρχε μια άδεια καρέκλα. Στεκόμουν πίσω του, σκεπτόμενος τι χαρά θα ήταν να φωτογραφηθώ δίπλα στον γέροντα. Ο πατέρας Γαβριήλ γύρισε προς το μέρος μου, έδειξε την άδεια καρέκλα και είπε: «Κάθισε εδώ». Εκείνη τη στιγμή, δεν υπήρχε πιο ευτυχισμένος άνθρωπος στον κόσμο από εμένα.
                      Μια μέρα, ο γέροντας ένιωσε άρρωστος, έκανε εμετό αίματος. Φοβηθήκαμε και καλέσαμε γιατρό. Μια μοναχή μέτρησε την αρτηριακή του πίεση, ήταν πολύ χαμηλή. Κράτησα το χέρι του, μέτρησα τον σφυγμό του και επανέλαβα με βαθιά πίστη: «Πάτερ Γαβριήλ, όλα θα πάνε καλά, όλα θα περάσουν!» Με κοίταξε σαν να ένιωθε πραγματικά καλύτερα. Όταν έφτασε ο γιατρός, ο πατέρας Γαβριήλ είπε ότι ένιωθε καλά και δεν χρειαζόταν ιατρική βοήθεια.

                      Πάντα δίδασκε: «Αν δείτε έναν γείτονα σε μπελάδες, βοηθήστε τον, παρηγορήστε τον, προσευχηθείτε γι' αυτόν με όλη σας την καρδιά και ο Κύριος σίγουρα θα ακούσει το αίτημά σας. Γι' αυτό υπάρχουμε σε αυτόν τον κόσμο, για να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο καλό». Με αυτά τα λόγια ο γέροντας ενίσχυσε την πίστη μου.
                      Έπρεπε να φύγω για δουλειές του μοναστηριού και ήμουν σίγουρη ότι θα τα κατάφερνα γρήγορα. Όταν πλησίασα τον γέροντα για μια ευλογία, μου είπε: «Είθε ο Κύριος να σε ευλογεί με τη χάρη Του». Συνειδητοποίησα ότι ο γέροντας είχε μαντέψει την περήφανη αυτοπεποίθησή μου και μου υπενθύμισε ότι ο άνθρωπος προτείνει, αλλά ο Κύριος διατάζει.
                      Μια μέρα έφερα τη θεία μου στον γέροντα. Εκείνη την ημέρα ήταν πολύ αδύναμος, αλλά ποτέ δεν αρνήθηκε να δεχτεί έναν επισκέπτη. Ανοίγοντας τα μάτια του με δυσκολία, την ευλόγησε.
                      Λυπήθηκε πολύ όταν κάποιος έφυγε από το μοναστήρι. «Με την αναχώρηση μιας μοναχής, το μοναστήρι χάνει τη μισή χάρη του», είπε.
                      Ο καιρός πέρασε, ο πατέρας Γαβριήλ δεν είναι πια μαζί μας. Ήμουν πολύ στενοχωρημένη από την απώλειά του, μετανιώνοντας που δεν είχα μάθει τίποτα, που δεν είχα εκτιμήσει σωστά τον γέροντα κατά τη διάρκεια της ζωής του. Αλλά, έχοντας δει κάποτε στο κελί του την εικόνα που είχα δώσει στον ιερέα, ένιωσα παρηγοριά και ένιωσα ότι, αν και ο γέροντας δεν ήταν μαζί μας σωματικά, η ψυχή του δεν θα μας άφηνε ποτέ.
                      Είναι δύσκολο για εμάς, τους κοινούς θνητούς, να καταλάβουμε πως μπορεί κανείς να αγαπάει τόσο πολύ τον Θεό ώστε να βλέπει την εικόνα και την ομοίωσή Του σε κάθε άνθρωπο, να προσεύχεται για τη σωτηρία κάποιου που όχι μόνο δεν σε αγαπάει, αλλά και σε χλευάζει. Αλλά ο Γέροντας Γαβριήλ ήξερε πως να αγαπάει τους πάντες. Ευχαριστώ τον Θεό που μας χάρισε έναν τόσο υπέροχο γέροντα, τον πατέρα Γαβριήλ, που με βοήθησε να ξεκινήσω το δύσκολο αλλά ευλογημένο μοναστικό μονοπάτι.
                      Μοναχή Θέκλα (Ονιάνι)
                      Πηγή: apantaortodoxias.blogspot.com
                      Έχεις παιδιά..; Βρες Οδηγίες ΕΔΩ για Χριστιανική Ανατροφή!
                      Χαλάρωσε με... Ένα Βίντεο ΕΔΩ!
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Εξήντα γενιές διατήρησαν το Θεοβάδιστο Όρος Σινά αλώβητο και η δική μας βρίσκεται στα πρόθυρα να το χάσει...

                      Τα προβλήματα με τη Μονή Αγίας Αικατερίνης στο Όρος Σινά δεν είναι σημερινά. Η υπόθεση εκδικάζεται για παραπάνω από μια δεκαετία, με ότι αυτό συνεπάγεται σε κόστος στις περιορισμένες δυνατότητες της Μονής αλλά κυρίως σε φόρτιση πέραν των μοναχικών καθηκόντων των πατέρων και δη του Αρχιεπισκόπου Σινά Δαμιανού ο οποίος διανύει το 91ο έτος της ηλικίας του. 
                      Για όσους είχαν την ευλογία να επισκεφθούν την Αγία Αικατερίνη, δεν χρειάζεται να περιγράψουμε το δέος και τη συγκίνηση που προκαλεί ο τόπος αλλά και το γεγονός ότι εκεί επέζησε ο Ελληνισμός μέχρι και σήμερα για παραπάνω από 1500 χρόνια. Δεκαπέντε αιώνες αδιάληπτης παρουσίας και λειτουργικής ζωής. Εξήντα γενιές λοιπόν χτυπάνε  στη Μονή τα σήμαντρα της Ορθοδοξίας. 
                      Ο Αρχιεπίσκοπος Σινά, Φαράν και Ραϊθώ, Δαμιανός στην Αμπέτειο Σχολή στο Κάιρο 
                      Εν έτει 2025 όμως, μπαίνει ένα μεγάλο ερωτηματικό στην παρουσία μας εκεί... Και αυτό από μόνο του οφείλει να μας βάζει σε σκέψεις, να παρακινήσει σε εσωστρεφή αναζήτηση των λόγων για τους οποίους μπορεί η Θεία Δικαιοσύνη να επιτρέπει μια τέτοια εξέλιξη. Ακόμη κι αν -προς στιγμήν- έχει αίσιο τέλος το όλο πρόβλημα, διότι η μακροθυμία του Θεού δίνει πάντοτε παρατάσεις... Ακόμη και έτσι, ο κίνδυνος που διατρέχει η Μονή πρέπει να μας αφυπνίσει.
                      Το ζήτημα είναι βαθύτατα πνευματικό. Έχει τις ρίζες του στην γενική απαξίωση των ιερών και των οσίων του γένους μας. Την απώλεια της σύνδεσης του νεοέλληνα με το παρελθόν του... Την Ιερά Παράδοση, τα καθήκοντά του έναντι του Θεού αλλά και των προγόνων του, που με πολλές θυσίες παρέδωσαν ότι αναξίως κατέχουμε. Εξήντα γενιές διατήρησαν το Θεοβάδιστο Όρος Σινά αλώβητο και η δική μας... βρίσκεται στα πρόθυρα να το χάσει; «Τις πταίει» λοιπόν; 

                      Ιερά Μονή Αγίας Αικατερίνης Θεοβαδίστου Όρους Σινά
                      Δεν αποτελεί ένα θαύμα από μόνο του ότι τα μέρη όπου περπάτησε ο Προφήτης Μωυσής, εκεί όπου εκτυλίχθηκαν τα κοσμοσωτήρια γεγονότα της Παλαιάς Διαθήκης, παρέμειναν σε Ελληνορθόδοξα χέρια για 15 αιώνες; Γιατί λοιπόν σήμερα αυτό το θαύμα φαίνεται να παύει; Αυτό το ερώτημα δεν αρκεί για να μας συγκλονίσει; Να μας βγάλει από τα παραπλανητικά σκοτάδια της καθημερινότητάς μας; 
                      Μήπως Αυτός που μας χάρισε τα Πανάγια Προσκυνήματα, κρίνει ότι έχουμε χάσει τις προϋποθέσεις εκείνες που επιβάλλονται για να παραμείνουν στα χέρια μας; Το ποιές είναι αυτές το γνωρίζει Εκείνος αλλά και εμείς οφείλουμε τουλάχιστον να αναρωτηθούμε και συνάμα να τις αναζητήσουμε. 
                      Το εύκολο είναι να μοιράζουμε κατηγορίες έναντι των πολιτικών ηγεσιών που, είτε αδιαφορούν, είτε αδυνατούν λόγω της ανικανότητάς τους, να προστατέψουν την Ελληνορθόδοξη Χριστιανοσύνη της Μαριούπολης, της Συρίας, της Βορείου Ηπείρου, της Κωνσταντινουπόλεως και εσχάτως του Σινά. Αλλά εν τοιαύτη περιπτώσει, ξεχνάμε το Νόμο ο οποίος λέει ότι «θα σας δώσω άρχοντες σύμφωνα με τις καρδιές σας». Επομένως η ρίζα του προβλήματος δεν είναι οι ηγεσίες. 
                      Η ρίζα έγκειται στο γεγονός ότι σύμπασα η στρατευομένη Εκκλησία νοσεί. Η ρίζα βρίσκεται μέσα στον καθένα Ορθόδοξο Χριστιανό. Σε κλήρο και λαό. Γιατί εάν χάσουμε τα Πανάγια Προσκυνήματα, φέρουμε μερίδιο ευθύνης όλοι μας. Το πόσο αναλογεί στον καθένα μας, ο Κύριος γνωρίζει. Η θλιβερή διαπίστωση είναι ότι η δική μας αναξιότητα, αμετανοησία, αδιαφορία ή ρηχή πνευματικότητα, οδηγεί σε οδυνηρές απώλειες... 
                      Ένα ντοκιμαντέρ από τότε που η τηλεόραση είχε κάτι να δείξει... 
                      Υπάρχει ελπίδα; Είναι αυτονόητο ότι υπάρχει... Εκείνος που είπε «σήμερον μετ' εμού έση εν τω παραδείσω» αναμφίβολα μπορεί και θέλει να αφήσει σε Ελληνορθόδοξα χέρια τα Πανάγια Προσκυνήματα. Αρκεί βέβαια η στρατευομένη Εκκλησία να συνέλθει. Να επανέλθει, να ανανήψει, να ξυπνήσει. Να κλείσει τα ώτα της έναντι των εκκωφαντικών σειρήνων της σύγχρονης εποχής, της πλατιάς οδού που οδηγεί στην απώλεια. Να παρουσιάσει «καρπούς αξίους της μετανοίας», κράζοντας νυχθημερόν το «Πάτερ ήμαρτον εις τον ουρανόν και ενώπιον σου»!
                      Κ.Ι.Κ.
                      Έχεις παιδιά..; Βρες Οδηγίες ΕΔΩ για Χριστιανική Ανατροφή!
                      Χαλάρωσε με... Ένα Βίντεο ΕΔΩ!

                      Δεν υπάρχει δυνατότητα να διαβάσετε παλαιότερες αναρτήσεις - Αλλά δείτε ένα "τυχαίο" άρθρο ΕΔΩ!