Διδακτική ιστορία: Γνωρίζεις τι γίνεται αν διαβάζεις του χαιρετισμούς της Παναγίας κάθε μέρα;


Ανάγνωση σε 4.3 λεπτά
Αναγνώσεις: |


Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.

Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
[...] Στα παλιά χρόνια, δηλαδή πριν από το 1800, κάποιος εκεί τότε, - υπήρχαν πολλοί λησταί, όπως είναι γνωστό, που στήνανε καρτέρι στα σταυροδρόμια, και λήστευαν τους περαστικούς,- κάποιος λοιπόν απ’ αυτούς τους αρχιληστάς είχε βάλει μερικούς συντρόφους, να στήνουν το καρτέρι τους σε ένα σταυροδρόμι που ήτο αναγκαστικό πέρασμα για τους περαστικούς πεζοπόρους, από τη μια πόλη στην άλλη. Και όποιος περνούσε, είτε ήταν μόνος του, είτε ήταν δύο είτε τρείς, τους λήστευαν.

Και μετά τους άφηναν να φεύγουν, δεν τους έκαναν κακό. Δεν τους τραυμάτιζαν, δεν τους κακοποιούσαν.

Κάποτε πέρασε απ’ αυτό το σταυροδρόμι και ένας άγιος μοναχός. Εκείνος, - τον σταμάτησαν βέβαια και τον λήστεψαν, τι να πάρουν από έναν μοναχό, τέλος πάντων, ό,τι είχε – δεν έφυγε. Παρακάλεσε τους ληστάς να τον οδηγήσουν στο λημέρι του αρχηγού τους, - λέει «τι τον θέλεις;»

-Α, λέει, θα σας πώ κάτι πολύ σπουδαίο. Σε λίγο θα περάσει ένας πολύ μεγάλος και πλούσιος έμπορος φορτωμένος διαμάντια, αλλά, θέλω να του πώ, πως θα είναι ντυμένος, για να τον καταλάβετε, γιατί θάχει μαζί του πολλά τα κουρέλια.
Έτσι και έγινε, όχι για να μην του χαλάσουν το χατίρι, αλλά για τις απολαβές που θα είχε.

Τον πήγαν λοιπόν.. μόλις συναντήθηκε ο μοναχός με τον αρχιληστή, του λέγει ότι θα καλέσεις όλους τους ανθρώπους εδώ, για να τους πω αυτό το μεγάλο νέο, διότι είναι πολύ σπουδαίο.

Πράγματι λοιπόν, εκείνος τους μάζεψε.

Α, λέει, κάποιος λείπει. Να μου τον φέρετε κι αυτόν εδώ.

Λέει, τι τον θέλεις, αυτός μαγειρεύει τώρα για το μεσημέρι.

Όχι, να τον φέρετε.

Πάνε λοιπόν, εκείνος δεν ήθελε να ’ρθεί, και τον άρπαξαν με το ζόρι, και τον έφεραν μπροστά στο μοναχό.

Μόλις ο μάγειρας αντίκρισε τον μοναχό, δεν ήθελε να τον βλέπει.

Αλλά ούτε και ο μοναχός γύρισε να τον δει.

Αντιθέτως ο μάγειρας άρχισε να τρέμει, να τρέμει πολύ.

Τον ρωτάει λοιπόν ο μοναχός.

- Γιατί τρέμεις μάγειρα;

- Ε, - αναγκάστηκε εκείνος να ομολογήσει, - ότι ήταν διάβολος που είχε μετασχηματιστεί σε άνθρωπο, για να παρακολουθεί από κοντά αυτόν τον αρχιληστή.

Ο αρχιληστής όμως αυτός, είχε μια πολύ καλή συνήθεια.

Προσευχόταν στην Παναγία καθημερινά. Και πως προσευχόταν; - λέει.

Διάβαζε κάθε μέρα τους Χαιρετισμούς. Πρωί και μεσημέρι και βράδυ. Την καλή αυτή συνήθεια την πήρε απ’ τη μάνα του. Την πήρε απ’ το σπίτι του, που του είχε μάθει τους Χαιρετισμούς από μικρό παιδί, και έτσι τους ήξερε από στήθους. Δηλαδή από μνήμης, και τους έλεγε χωρίς να τους διαβάζει.

Βέβαια, αργότερα πήρε τον κακό το δρόμο κι έγινε ληστής, παρά ταύτα όμως, τους Χαιρετισμούς δεν τους είχε αφήσει ούτε μια μέρα. Έτσι η Παναγία βρισκόταν κοντά του και τον φύλαγε.

Και τον φύλαγε επειδή περίμενε μια ευκαιρία η Παναγία για να τον σώσει, να τον φέρει σε μετάνοια, ν’ αλλάξει ζωή, να σωθεί.

Ο μάγειρας διάβολος, είχε σταλεί πάλι απ’ τον αρχισατανά για να τον σκοτώσει και να πάρει την ψυχή του στην Κόλαση. Δεν μπορούσε όμως γιατί τον εμπόδιζαν οι Χαιρετισμοί της Παναγίας. Περίμενε λοιπόν μια ευκαιρία. Ποια; Το πότε θα ξεχνούσε έστω και μία φορά, έστω και μια μέρα, να απαγγείλει ο αρχιληστής τους Χαιρετισμούς της Παναγίας. Τότε θα ήταν αφύλακτος από την προστασία Της, θα προκαλούσε για τη μοιρασιά, ανάμεσα στους ληστάς και τους συντρόφους του κάποια φασαρία, εκείνοι με την προτροπή βέβαια του διαβόλου μάγειρα, θα τον σκότωναν και έτσι θάπαιρνε την ψυχή του στην Κόλαση.

Μα η Παναγία τον προστάτευε και τον προστάτευε χάριν των Χαιρετισμών. Μπορεί να ήτο ληστής, αλλά δεν ήταν φονιάς. Παρά ταύτα όμως τους Χαιρετισμούς δεν τους άφησε. Μπορεί η ζωή του να ήτο άσχημη, να ήτο κακή, να ήτο αντιευαγγελική αλλά ο Θεός όμως που δεν θέλει το θάνατο του αμαρτωλού ως το επιστρέψαι και ζείν αυτόν, και ακούγοντας και τις μεσιτίες και τις παρακλήσεις της Παναγίας Μητρός Του, του έδωσε την ευκαιρία για να σωθεί. Μόλις λοιπόν ο αρχιληστής άκουσε αυτή την ομολογία από τον μάγειρο διάβολο, αμέσως φωτίσθηκε. Κατάλαβε τα τραγικά του λάθη. Τις αμαρτίες του, και κείνη τη στιγμή μετανόησε, και σώθηκε.

Η μετάνοιά του συγκλόνισε και τους άλλους ληστάς, τους συντρόφους του, και με τις οδηγίες του αγίου εκείνου μοναχού όλοι τους οδηγήθηκαν στο μεγάλο μυστήριο της ευσπλαχνίας του Θεού, δηλαδή στην Ιερά Εξομολόγηση. Και με την έμπρακτη αποκατάσταση όλων των κλοπιμαίων, όλοι οι λησταί μαζί με τον αρχιληστή εσώθησαν.

Τους έσωσαν οι Χαιρετισμοί της Παναγίας.

Οι Χαιρετισμοί λοιπόν χριστιανοί μου, έχουν τεράστια σωτηριώδη σημασία, όταν τους διαβάζουμε ή τους απαγγέλουμε κάθε βράδυ με πίστη και ευλάβεια. Μας χαρίζουν την πλέον αποτελεσματική βοήθεια στην προσπάθειά μας και στον αγώνα που κάνουμε κάθε μέρα, για να νικήσουμε τα πάθη μας. Για να νικήσουμε το κακό, την αμαρτία και τον διάβολο.

Άλλωστε Εκείνη μας προτρέπει και μας λέγει «φωνάξτε με», ή «φωνάζετέ με», «φωνάζετε το όνομά μου, και γω θα σας βοηθώ πάντοτε».

Να με καλείτε ή με το «Υπεραγία Θεοτόκε βοήθει μοι», ή με το «Υπεραγία Θεοτόκε βοήθησέ μας», ή «σώσον με», ή «σώσον ημάς». Άλλωστε είναι και λειτουργικός ύμνος. Κάθε φορά που αναφέρουμε το όνομα της Παναγίας μας στη Θεία Λειτουργία, στον όρθρο ή τον εσπερινό, οι ιεροψάλτες μας να απαντούν «Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς».

«Και γω θα έλθω», μας υπόσχεται η Παναγία, «θα σας βοηθήσω, και θα σας βοηθήσω σε όλες σας τις ανάγκες, σε όλους τους πειρασμούς της ζωής σας, στα βάσανα, στις θλίψεις και στις στεναχώριες. Θα είμαι πάντοτε κοντά σας. Μεσίτρια ακόμα και όταν θα βγαίνει η ψυχή σας, για να σας φυλάξω από τα εναέρια δαιμόνια. Αλλά και στη Δευτέρα Παρουσία του Υιού μου και Κριτού των πάντων και κει θα είμαι κοντά σας.»

Άλλωστε αυτό θα το δούμε σε λίγο, όταν θα απαγγείλουμε την προσευχή στην Υπεραγία Θεοτόκο που αρχίζει με το «Άσπιλε, αμόλυντε».

Χριστιανοί μου, ας αγαπήσουμε αυτή την προσευχή των Χαιρετισμών, και την επίκληση του ονόματός Της, και τότε εκείνη θα ανοίξει την πόρτα του Παραδείσου και θα μας σώσει.

Το εύχομαι εις όλους σας, και σεις να το εύχεστε σε μένα,

Αμήν.

Πηγή: Απομαγνητοφωνημένα (και ηχητικά) κηρύγματα του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Στεφάνου Αναγνωστοπούλου (agia-varvara.blogspot.gr)

Γίνετε συμμέτοχοι στην προσπάθειά μας!

Αποστείλετε προτεινόμενο υλικό στο ptheoxaris@yahoo.gr προς ωφέλεια των ψυχών όλων μας!

                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  Γιατί ακούς αυτά που σου λέει ο διάβολος;





                  Γέροντας Παΐσιος Ολάρου: Έλεγε ο Άγιος Ρουμάνος Γέροντας Παΐσιος Ολάρου:

                  Γιατί δεν πιστεύεις; Κλείσε το στόμα σου! Ποιος σε έφερε τότε στο μοναστήρι; Αυτοί είναι λογισμοί του διαβόλου. Γιατί ακούς αυτά που σου λέει ο διάβολος;

                  Αυτός είναι ο σκοπός του διαβόλου να οδηγήσει τους ανθρώπους στην αμφιβολία, να μη πιστεύουν ότι υπάρχει Θεός. Αν δεν υπάρχει Θεός, δεν υπάρχει ούτε αμαρτία και οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν οτιδήποτε.

                  Η αμφιβολία είναι το ήμισυ της αρνήσεως και μ’ αυτή μας πειράζει ο διάβολος. Διότι ο Σωτήρας μας Χριστός λέει ότι θα έρθουν αυτές οι ημέρες. Βλέπε λοιπόν τώρα ότι ήρθαν.

                  Δεν λένε σήμερα πολλοί άνθρωποι ότι ο άνθρωπος κατάγεται από τον πίθηκο; Ήταν κάποιος τρελός που έλεγε αυτά· ενώ ο άνθρωπος είναι πλασμένος κατ’ εικόνα και ομοίωση του Θεού.

                  Και ο Ιησούς πειράσθηκε. Στην αρχή του είπε ο σατανάς: «Πες σ’ αυτές τις πέτρες να γίνουν ψωμιά». Η Αγία Γραφή λέει «ψωμιά» για να δείξει ότι ο πρώτος πειρασμός του διαβόλου ήταν της κοιλιάς, ρούχα, πολυτέλεια, τροφές κλπ. Κατόπιν του είπε:

                  «Να πέσεις κάτω από το πτερύγιο του ναού, διότι έτσι είναι γραμμένο, ότι ο Θεός θα δώσει εντολή για σένα στους αγγέλους Του και αυτοί θα σε σηκώσουν στα χέρια τους» (Ματθ. 4:6).

                  Αυτή είναι υπερηφάνεια της αιρέσεως. Διότι οι αιρετικοί λένε πάντοτε ότι «αυτό και το άλλο είναι γραμμένο εκεί και εκεί».

                  Και ο τρίτος πειρασμός ήταν: «Να με προσκυνήσεις».

                  Σ’ αυτόν τον πειρασμό έπεσαν οι άθεοι. Αυτό είναι που λέει ο αθεϊσμός. Αλλ’ ο Χριστός νίκησε όλους αυτούς τους πειρασμούς για να μας διδάξει ότι κι εμείς πρέπει να τους νικήσουμε.

                  +++

                  Κάποτε ήσαν δύο γέροι και ήθελαν να πάνε στα Ιεροσόλυμα. Ο ένας αρρώστησε στον δρόμο και γύρισε πίσω. Ο άλλος πήγε λίγο μακρύτερα, μπήκε σ’ ένα πλοίο και ήθελε κι αυτός να επιστρέψει στον τόπο του.

                  Αλλά στο ταξίδι του θυμήθηκε ότι ο άλλος γέρος τον είχε παρακαλέσει θερμά να του φέρει ένα κομματάκι από το Ξύλο του Τιμίου Σταυρού. Και τότε αυτός, για την αγάπη που είχε στον ασθενή φίλο του, έκοψε ένα κομματάκι από τα ξύλα του καραβιού και μ’ αυτό γύρισε στο σπίτι του.

                  Πήγε στο σπίτι του ασθενούς και δεν του είπε τι έπαθε και ότι δεν πήγε στα Ιεροσόλυμα. Εκείνος τον ερώτησε: «Μου έφερες ένα κομματάκι τίμιο ξύλο από τον Σταυρό του Κυρίου μας;» «Ναι», του απάντησε εκείνος και του έδωσε το κομματάκι που είχε κόψει από το πλοίο.

                  Ο γέρος εκείνος με τόση πίστη το προσκύνησε, ώστε θεραπεύθηκε. Ακόμη και πολλά θαύματα έγιναν από το κομμάτι αυτό του καραβιού, για το οποίο όλοι πίστευαν ότι προέρχεται από τον Σταυρό του Χριστού μας.

                  Να τι κάνει η πίστη! Εκείνος ο γέρος με την ακράδαντη πίστη του θεραπεύθηκε και σώθηκε. Άρα, λοιπόν, αυτός που έχει ακλόνητη πίστη μπορεί να σωθεί.

                  π. Κων. Κόμαν, Αρχιμ. π. Ιωαννικίου Μπάλαν, Ο Γέροντας Παΐσιος Ολάρου, Πνευματικός του Γέροντος Κλεόπα Ηλίε (1897-1990). Μετάφραση - επιμέλεια υπό αδελφών Ι. Μ. Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους. Άγιον Όρος 1990.

                  simeiakairwn.wordpress.com

                  ieramonopatia.gr 


                  Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/06/blog-post_43.html
                  Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                  Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                  Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  Ο διάβολος κοιτάζοντας από μακριά, είναι τελείως νικημένος







                  «Όταν συναντήσεις αυτόν που λύπησες, αμέσως κάνε του μια υπόκλιση και πες του: «Συγχώρησέ με γιατί σε στενοχώρησα».

                  Και τότε βγαίνει αμέσως, κατά τρόπο ανερμήνευτο, όλη η στενοχώριά του, σκορπίζεται τελείως και δεν παραμένει τίποτε μέσα στη ψυχή του.

                  Και ο διάβολος κοιτάζοντας από μακριά, είναι τελείως νικημένος και στα χαρτιά του δεν παραμένει τίποτε γραμμένο»

                  Απόσπασμα

                  (Γέροντας Παΐσιος Ολάρου)

                  Αναρτήθηκε από ΦΙΛΟΜΑΡΤΥΣ

                  anthologioxr.blogspot




                  Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/06/blog-post_22.html
                  Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                  Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                  Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  Η ευαγγελική περικοπή της Κυριακής Β Ματθαίου. Παναγιώτης Τρεμπέλας


                  Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Β΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ
                  Κατά Ματθαίον, κεφ. Δ΄, εδάφια 18-22
                  18 Περιπατών δε παρά την θάλασσαν της Γαλιλαίας είδε δύο αδελφούς, Σίμωνα τον λεγόμενον Πέτρον και ᾿Ανδρέαν τον αδελφόν αυτού, βάλλοντας αμφίβληστρον εις την θάλασσαν· ήσαν γάρ αλιείς· 19 και λέγει αυτοίς· δεύτε οπίσω μου και ποιήσω υμάς αλιείς ανθρώπων. 20 Οι δε ευθέως αφέντες τα δίκτυα ηκολούθησαν αυτώ. 21 Και προβάς εκείθεν είδεν άλλους δύο αδελφούς, ᾿Ιάκωβον τον του Ζεβεδαίου και ᾿Ιωάννην τον αδελφόν αυτού, εν τώ πλοίω μετά Ζεβεδαίου του πατρός αυτών καταρτίζοντας τα δίκτυα αυτών, και εκάλεσεν αυτούς. 22 Οι δε ευθέως αφέντες το πλοίον και τον πατέρα αυτών ηκολούθησαν αυτώ.
                  Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα
                  18 Και ενώ περπατούσε κοντά στη θάλασσα της Γαλιλαίας, είδε δύο αδελφούς, τον Σίμωνα, τον οποίο κατόπιν ονόμασε Πέτρο, και τον Ανδρέα, τον αδελφό του, οι οποίοι έριχναν δίχτυα στη θάλασσα, διότι ήταν ψαράδες.
                  19 Και τους λέει: «Ακολουθήστε με, και θα σας κάνω ικανούς να ψαρεύετε αντί για ψάρια ανθρώπους. Αυτούς θα ελκύετε στη βασιλεία των ουρανών με τα πνευματικά δίχτυα του κηρύγματος». 20 Και αυτοί αμέσως άφησαν τα δίχτυα τους και Τον ακολούθησαν. 21 Και αφού προχώρησε πιο πέρα από εκεί, είδε άλλους δύο αδελφούς, τον Ιάκωβο, τον γιο του Ζεβεδαίου, και τον Ιωάννη τον αδελφό του, να ετοιμάζουν τα δίχτυα τους μέσα στο πλοίο μαζί με τον πατέρα τους Ζεβεδαίο. Και τους κάλεσε. 22 Και αυτοί αμέσως άφησαν το πλοίο και τον πατέρα τους και Τον ακολούθησαν.

                  Πηγή: https://hristospanagia3.blogspot.com/2025/06/blog-post_154.html
                  Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                  Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                  Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  ΤΩΝ ΛΟΓΙΣΜΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝΤΩΝ Η’ΚΑΙ ΑΠΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ
                   
                   «Καί μεταξύ αλλήλων των λογισμών κατηγορούντων ή και απολογουμένων εν ημέρα ότε κρινεί ο Θεός τα κρυπτά των ανθρώπων κατά το ευαγγέλιόν μου διά Ιησού Χριστού» (Ρωμ. 2, 15-16) «Καί οι σκέψεις τους μεταξύ τους κατηγορούν ή και απολογούνται, όπως θα φανή την ημέρα, όταν, σύμφωνα με το ευαγγέλιό μου, ο Θεός θα κρίνη τα κρυφά των ανθρώπων διά τού Ιησού Χριστού».              Παραλλάσσοντας μία φράση ενός σπουδαίου φιλοσόφου του 20ού αιώνα, του Λούντβιχ Βιντγκενστάιν, ο οποίος λέει ότι «τα όρια της γλώσσας μου είναι τα όρια του κόσμου μου», θα μπορούσαμε να την προεκτείνουμε ως ότι «τα όρια της σκέψης μου είναι τα όρια του κόσμου μου». Δεν είναι μόνο το τι προσλαμβάνει ο άνθρωπος, μπορεί να ερμηνεύσει, να επεξεργαστεί, να εκφράσει διά του νου του. Είναι και ο κρυπτός κόσμος. Είναι το τι αποθηκεύει, πως κατευθύνει και κατευθύνεται, ποια σενάρια δημιουργεί, πώς μπορεί να διαχειριστεί τη ζωή του, τα συναισθήματά του, τις επιθυμίες του. Ο κόσμος όλος περικλείεται στον νου. Προφανώς και η καρδιά μας γεννά. Η δική μας παράδοση, η ορθόδοξη άλλωστε ζητά από τον νου να μεταβεί στην καρδιά, διότι εκεί βρίσκεται η πλήρης μορφή και προσωπικότητα του ανθρώπου. Η καρδιά περιλαμβάνει και όσα δεν μπορούμε να ερμηνεύσουμε λογικά, με τη δύναμη της σκέψης μας, όπως είναι  η τέχνη, η μουσική, η ποίηση, η ομορφιά και η ασκήμια. Δεν είναι απαραίτητο ο νους μας να έχει διαμορφωμένα κριτήρια του τι μας αρέσει και τι όχι. Πάντα στον άνθρωπο υπάρχει η έκπληξη, το απροσδόκητο, το ξεχωριστό. Το μυστήριο, που δεν μπορεί να ερμηνευθεί αποκλειστικά με το μυαλό, αλλά βιώνεται καρδιακώς και ο νους έρχεται εκ των υστέρων να το εκλογικεύσει. Ο έρωτας είναι η καλύτερη απόδειξη. Γιατί ερωτευόμαστε κάποιον ή κάποια; Γιατί, εκ των υστέρων, προσαρμόζουμε τη ζωή μας διά της σκέψεως στο πρόσωπο που ερωτευτήκαμε, στη σχέση μαζί του ή μαζί της ή στην απόρριψη όταν η σχέση δεν προχωρά ή τελειώνει; Το ίδιο συμβαίνει και με τον θάνατο. Το πως θα τον διαχειριστούμε ουσιαστικά έρχεται εκ των υστέρων να διαμορφωθεί διά του νου, όταν όμως η καρδιά έχει πονέσει και ο νους βιώνει το ανερμήνευτο του μυστηρίου που δεν μπορεί να αποδεχθεί ο σύνολος άνθρωπος.             Όμως η σκέψη είναι για τον άνθρωπο ένα όριο. Και η σκέψη μας τροφοδοτείται από τους λογισμούς μας. ΟΙ λογισμοί είναι μικρές πινελιές συλλήψεων νοητικών, μία φράση κάποτε, μία εικόνα, μία επιθυμία, μία ιδέα που εμφανίζονται στον νου μας, είτε από εμάς τους ίδιους είτε από το περιβάλλον και τον κόσμο μας, από όπου γεννώνται ως προκλήσεις, είτε εκ του πονηρού, όπως μας λέει η πνευματική μας παράδοση. Ο τρόπος που θα διαχειριστούμε τους λογισμούς μας χτίζει την προσωπικότητά μας. Αν οι λογισμοί μας έχουν πυρήνα, εκτός από την περιέργεια και την εξέταση της αλήθειας τους, την αγάπη και την ομορφιά, τότε τα όρια της σκέψης μας γίνονται αγάπη και ομορφιά, μαζί με τον κόσμο, διότι βλέπουμε τους λογισμούς μας ως οχήματα συνύπαρξης, προσφοράς, εκτίμησης, κάποτε και δοξολογίας. Οι Πατέρες της Εκκλησίας ζητούν από εμάς να μελετούμε το κάλλος των κτισμάτων, της ομορφιάς που ο κόσμος φέρει, ως ευκαιρία να δοξάσουμε και να ευχαριστήσουμε τον Θεό, θεωρώντας Τον διά της φύσεως  ως Δημιουργό και Κτίστη των απάντων. Αν οι λογισμοί μας έχουν ως βάση την αυτοδικαίωσή μας, τότε γέρνουμε προς την αμαρτία, προς την αυτοθέωση, προς την αίσθηση ότι ο κόσμος ερμηνεύεται μόνο δι’ ημών. Και έτσι γεννώνται συγκρούσεις, ανταγωνισμοί, εξουσία, διαμάχες.             Ο απόστολος Παύλος επισημαίνει όμως μία διάσταση που ο άνθρωπος, ιδίως του καιρού μας, δεν θέλει να δει. Ότι οι λογισμοί μας θα είναι η βάση της κρίσεώς μας, όταν ο Θεός θα κρίνει τα κρυπτά μας, τα αφανέρωτα του νου και της καρδιάς, την ημέρα της Δευτέρας Παρουσίας, την ημέρα των εσχάτων, διά του Ιησού Χριστού, του Υιού και Λόγου του Θεού.  Όσα εμείς νομίζουμε ότι είναι ο σκληρός μας δίσκος, για τον Θεό δεν είναι μυστικό, αλλά γνωστά κατά πάντα, διότι Εκείνος είναι πανταχού παρών και τα πάντα πληρών. Και η κρίση μας θα είναι αν επιλέξαμε να διαχειριστούμε τους λογισμούς μας στην προοπτική της αγάπης και της ομορφιάς ή στην προοπτική της εξορίας του Θεού από τη ζωή μας και της αυτοθέωσής μας, που αναπόφευκτα οδηγεί στην κακία. Τότε οι λογισμοί μας οι ίδιοι θα εγερθούν και άλλοι θα μας κατηγορήσουν και άλλοι θα απολογηθούν για μας. Η ελευθερία μας όμως μας λέει ότι έχουμε αυτόν τον αγώνα στη ζωή που ζούμε: τον αγώνα του ευαγγελίου, δηλαδή τον αγώνα της αγάπης, της ομορφιάς και της δοξολογίας, ώστε τα όρια της σκέψης μας να γίνονται όρια ενός κόσμου, στον οποίο το κακό δεν θα νικήσει. Ακόμη κι αν αυτό φαίνεται αναπόφευκτο, διότι έτσι δείχνουν τα πράγματα, ο κρυπτός της καρδίας μας άνθρωπος είναι η δική μας ευθύνη. Ας εργαστούμε πνευματικά και διά του Αγίου Πνεύματος.  π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός

                  Πηγή: https://zpigikam.blogspot.com/2025/06/blog-post_674.html
                  Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                  Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                  Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΕΒΙΟΣ

                  Τη μνήμη του Αγίου Ευσεβίου τιμά σήμερα, , η Εκκλησία μας. Ο Άγιος Ευσέβιος, έζησε στους ταραγμένους χρόνους που η Εκκλησία υπέφερε από τις κακοδοξίες του Αρείου. Αυτοκράτορας την εποχή εκείνη ήταν ο γιος του Μεγάλου Κωνσταντίνου, Κωνστάντιος, ο οποίος υποστήριζε τη δυσεβή αυτή αίρεση και κατεδίωξε σκληρά όσους έφεραν αντιρρήσεις και αντιστάθηκαν στις προθέσεις του.  Ο Άγιος, ο οποίος ήταν επίσκοπος Σαμοσάτων διώχθηκε, υπέμεινε όμως με θαυμαστή καρτερία όλες τις κακουχίες και τις ταλαιπωρίες με την ελπίδα ότι η Ορθοδοξία θα εξέλθει στο τέλος νικήτρια. Όταν πέθανε ο αιρετικός και λαομίσητος Κωνστάντιος τον διαδέχθηκε στον αυτοκρατορικό θρόνο ο Ιουλιανός ο Παραβάτης ο οποίος θέλησε να επαναφέρει τη λατρεία των ειδώλων. Ο Ιουλιανός εξαπέλυσε φοβερότερους διωγμούς κατά των χριστιανών. Τότε νέες διώξεις άρχισαν για τον Ευσέβιο πολύ χειρότερες από τις προηγούμενες. όμως ο Άγιος παρέμεινε το ίδιο ακλόνητος. Τα ίδια συνέβησαν και με τον αυτοκράτορα Ουάλη, ο οποίος ήταν και αυτός θερμός υποστηρικτής των Αρειανών. Ο Άγιος για μία ακόμη φορά, κλήθηκε να υπερασπισθεί την καθαρότητα της ορθόδοξης πίστης. Για τους αγώνες του ο Ουάλης, τον απομάκρυνε από τον Επισκοπικό θρόνο του και τον εξόρισε σε κάποιο έρημο τόπο κοντά στον ποταμό Ίστρο. Μετά το θάνατο του Ουάλη ο Άγιος επανήλθε από την εξορία στην Επισκοπή του και άρχισε αμέσως την κάθαρση της επαρχίας του από τους κακόδοξους αιρετικούς. Κάποια ημέρα, το έτος 380 μ.Χ., που περνούσε έξω από το σπίτι μιας αιρετικής γυναίκας, εκείνη τον κτύπησε με μίσος στο κεφάλι με μία μεγάλη πέτρα και με αποτέλεσμα τον ακαριαίο θάνατο του Αγίου και τη μετάβασή του «από τα λυπηρότερα προς τα θυμηθέστερα και τα τερπνά». Απολυτίκιο:
                  Ήχος δ’. Ταχύ προκατάλαβε.
                  Σοφίας του Πνεύματος, καταυγασθείς τω φωτί, τον λόγον ετράνωσας, της ευσέβειας ημίν, Ευσέβιε ένδοξε, συ γαρ ιεραρχήσας, ευσεβώς τη Τριάδι, ήθλησας θεοφρόνως, και την πλάνην καθείλες. Και νυν Πάτερ δυσώπησον, σώζεσθαι άπαντας.

                  Πηγή: https://zpigikam.blogspot.com/2025/06/blog-post_165.html
                  Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                  Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                  Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ Ήγουν, συνοπτική διερεύνησις του ζητήματος της ταυτίσεως των αγίων Αποστόλων Ιούδα, του επικληθέντος Θαδδαίου, και Ιούδα του αδελφοθέου εις κεφάλαια Λ΄.
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  Πώς να πείσω το παιδί να έρθει στην εκκλησία;
                  Η ανατροφή των παιδιών ίσως είναι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα που ο γονέας καλείται να αντιμετωπίσει στην ζωή του. Η δε ανατροφή σύμφωνα με τα χριστιανικά πρότυπα είναι ακόμη πιο δύσκολη στην τύρβη της σύγχρονης κοινωνίας που ζούμε. Τα ερεθίσματα που αποπροσανατολίζουν τα παιδιά μας είναι ποικίλα και δύσκολα μπορούμε να τα προστατέψουμε από αυτά. Παρά ταύτα η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει επιμεληθεί την ιστοσελίδα της «Ορθοδοξία & Παιδί» όπου υπάρχει άφθονο υλικό για την ενασχόληση των παιδιών μας, εάν είναι σε ηλικία που ενδείκνυται.
                  Συγκεκριμένα, έχουμε συλλέξει τραγούδια, κινούμενα σχέδια, διαδραστικά παιχνίδια, υλικό για κατήχηση και άλλα. Αλλά πιο σημαντικό είναι ότι έχουμε αναρτήσει άρθρα που αφορούν στην διαπαιδαγώγηση και που δίνουν λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας. Εάν λοιπόν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα ή απορία για το πώς να μεγαλώσετε τα παιδιά σας, μπορείτε να βρείτε λύσεις ΕΔΩ !
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  *Πατατοντοματοσαλάτα !!!

                   Πολύ νόστιμη πρόταση για μία χορταστική σαλάτα !!!

                  Υλικά
                  Πατάτες
                  ντομάτες
                  ντοματίνια
                  αγγούρι
                  κρεμμύδι
                  μαιντανό
                  αγγούρι
                  λάδι μηλόξυδο
                  αλάτι
                  λίγες ελιές
                  μαγιονέζα προαιρετικά
                  κρουτόν ή σπασμένη σε μικρά κομματάκια φρυγανιά.

                  * Οι οι ποσότητες των υλικών ανάλογα τις μερίδες που θέλετε.



                   Τι κάνουμε
                  Πλένουμε καλά και βράζουμε τις πατάτες προσέχοντας να μην παραβράσουν και λιώσουν.
                  Τις βγάζουμε να κρυώσουν από το νερό τις ξεφλουδίζουμε και τις κόβουμε ή τις ανοιγουμε με ένα πιρούνι σε κομμάτια.
                  Τις βάζουμε σε μπολ και προσθέτουμε όλα τα παραπάνω υλικά.
                  Ανακατεύουμε και σερβίρουμε.
                  Από ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΓΕΣ

                  *Αν θέλουμε βάζουμε λίγη μαγιονέζα στο κέντρο του πιάτου ανακατεύουμε να πάει σε όλη την σαλάτα καιλίγα κρουτόν ή κομματάκια φρυγανιάς .
                  Σε περίοδο νηστείας δεν βάζουμε μαγιονέζα .






                  https://mageirikikaisintages.blogspot.com/2016/10/blog-post_5.html
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  Ρύπος της ψυχής είναι η ζήλεια και ο φθόνος...
                  Ρύπος της ψυχής είναι η ζήλεια, ο φθόνος, που γεννιέται από την υπερηφάνεια.
                  Μη ζηλεύεις, αδελφέ μου, κανέναν άνθρωπο για την ευτυχία του εδώ στη γη. Μη ζηλεύεις τον πλούσιο και τον ένδοξο. Μη ζητάς «θησαυρούς επί της γης, όπου στις και βρώσις αφανίζει, και όπου κλέπτεται διωρίσουν και κλέπτουσι» (Ματθαίος 6. 19).
                  Να ζηλεύεις και να μιμείσαι τον εργάτη της αρετής, τον άνθρωπο του Θεού τον χαριτωμένο από το Άγιο Πνεύμα, τον πιο ένδοξο από τους ένδοξους και τον πιο πλούσιο από τους πλουσίους, που από ταμιεύει «θησαυρούς εν ουρανώ, όπου ούτε στις ούτε βρώσις αφανίζει, και όπου κλέφτες ου διωρίσουν ουδέ κλέπτουσιν» (Ματθαίος 6. 20).
                  Μη ζηλεύεις αυτόν που επαινούν και κολακεύουν οι άνθρωποι. Οι ανθρώπινοι έπαινοι είναι ασταθείς και ευμετάβλητοι. Συχνά μάλιστα είναι ιδιοτελείς και υστερόβουλοι. Σήμερα τα λόγια τους «γλυκύτερα υπέρ μέλι και κηρίον» (Ψαλμοί 18. 11). Αύριο το στόμα τους «αράς και πικρίας γέμει» (Ρωμαίους 3. 14). Ζήλεψε λοιπόν το μεγαλείο του αφανούς και άδοξου κατά κόσμον ανθρώπου της αρετής, «ου ο έπαινος ουκ εξ ανθρώπων, αλλ’ εκ του Θεού» (Ρωμαίους 2. 29).
                  Μη λιώνεις από τον φθόνο βλέποντας άλλους να έχουν όσα εσύ δεν έχεις. Ο δικαιοκρίτης Κύριος γνωρίζει καλύτερα από σένα σε ποιον θα δώσει κι από ποιον θα στερήσει, πότε θα χαρίσει και πότε θα ζήτηση, τι θα δώσει και τι θα αφαιρέσει. «… Η ουκ έξεστι μοι ποιήσαι ο θέλω εν τοις εμοίς;», λέει ο ίδιος στους εργάτες του αμπελώνας που διαμαρτυρήθηκαν νια την «άδικη» μεταχείρησή τους (Ματθαίος 20. 1-16).
                  Η ζήλεια και ο φθόνος είναι αιτία κάθε κάκου και εχθρός κάθε καλού. Απ’ αυτή την αιτία ο Κάϊν φόνευσε τον Άβελ, ο Ησαύ θέλησε να εξοντώσει τον Ιακώβ, ο Σαούλ καταδίωξε τον Δαβίδ.
                  Η ζήλεια και ο φθόνος τυφλώνουν τον νου, αμαυρώνουν την ψυχή, σκοτίζουν τη συνείδηση, θλίβουν τον Θεό, χαροποιούν τους δαίμονες, κλείνουν τον ουρανό, ανοίγουν την κόλαση. «Ο μισών τον αδελφόν αυτού εν τη σκοτία εστί και εν τη σκοτία περιπατεί, και ουκ οίδε που υπάγει, ότι η σκοτία τύφλωσε τους οφθαλμούς αυτού» (Α’ Ιωάννης 2. 11).
                  Αγ. Δημήτριος Ροστώφ
                  Πηγή: «Πνευματικό Αλφάβητο» Ιερά Μονή Παρακλήτου Ωρωπός Αττικής 1996 inpantanassis.blogspot.gr
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  Έχεις άγχος;
                  Πολλές φορές νιώθουμε πράγματα που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε. Που μας απασχολούν και φοβόμαστε να τα συζητήσουμε και να τα εξωτερικεύσουμε.
                  Η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει φτιάξει ειδικά για σένα την "Πλατφόρμα Συναισθημάτων" όπου γράφεις μονολεκτικά ότι νιώθεις και μπορείς να διαβάσεις τί έχουν να σου πουν οι πατέρες της εκκλησίας, και πώς μπορείς να βρεις λύση στο πρόβλημά σου!

                  Δεν χάνεις τίποτε να δοκιμάσεις εδώ…
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  Κραυγή αγωνίας από τον Αρχιεπίσκοπο Σινά: Ξεκίνησε συλλογή υπογραφών!

                  Κραυγή αγωνίας από τον Αρχιεπίσκοπο Σινά για την επιχειρούμενη συγκάλυψη του όλου ζητήματος που έχει ανακύψει, ειδικά μετά την μετατόπιση της επικαιρότητας στα γεγονότα του Ιράν... Παρατίθεται αυτούσια η δημοσιευθείσα επιστολή/έκκληση του Αρχιεπισκόπου (ολόκληρη η επιστολή εδώ) και εν συνεχεία ο σύνδεσμος για την συλλογή υπογραφών:  
                  “Εν τη Ι.Μονή Σινά τη 11η Ιoυνίου 2025
                  Πρός τους μετέχοντες στην Διεθνή Πρωτοβουλία για την διαφύλαξι του Διεθνούς Status Quo της UNESCO τής Ιεράς Μονής του Θεοβαδίστου Όρους Σινά, της Αγίας Αικατερίνης,
                  Ως Ηγούμενος της Ιεράς Μονής του Θεοβαδίστου Όρους Σινά και Αγίας Αικατερίνης, με όλους τους Πατέρες της από κοινού, ευχαριστούμε και επευλογούμε όλους για την συγκίνησι που μας έφερε το άκουσμα της διεθνούς πρωτοβουλίας για συλλογή υπογραφών με αίτημα να μην αλλάξη η επί τουλάχιστον 1800 έτη αδιάκοπη παράδοσι του ασκητικού μας βίου∙ της προσευχής και της διακονίας μας στους πρόποδες της Θεοβαδίστου Αγίας Κορυφής του όρους Χωρήβ, εδώ που ιστορείται ότι από τις αρχές του 3ου μ.Χ. αιώνος προσέφευγαν από τους διωγμούς οι πρώτοι μοναχοί γύρω από τους χώρους της Αγίας Βάτου και του Φρέατος του Μωυσέως.
                  Μόνον ως δωρεά του Αγίου Πνεύματος βλέπουμε την πρωτοβουλία σας, όπως εξ αίφνης την είδαμε την Κυριακή να παρουσιάζεται στην εορτή της Αγίας Πεντηκοστής, όταν το Άγιον Πνεύμα εφώτισε ταυτοχρόνως τους 12 Αποστόλους και έκτοτε άρχισε η επί γής διακονία της Εκκλησίας του Ιησού Χριστού.Στό Σινά ο Μωυσής 40 έτη πέρασε παρά τους πρόποδες του όρους Χωρήβ, όπου πρό της Αγίας Βάτου έζησε την παρουσία του Κυρίου μας. Αργότερα από την Αγία Κορυφή παρέλαβε αυτοπροσώπως τον Νόμο του Θεού.
                  Παρομοίως επί τρία χρόνια ο Απόστολος Παύλος των Εθνών, προσέφυγε στον ίδιο Βιβλικό “οίκο του Θεού του Όρους Σινά”, ύστερα από την μεταβολή του από διώκτη, σε διάκονό του Ιησού Χριστού, τότε που ο Θεός του εμφανίσθηκε στον δρόμο του πρός την Δαμασκό∙ εκείνος δε τότε πρίν επιστρέψει στην Ιερουσαλήμ, “κατέβηκε” στο “όρος του Σινά της Αραβίας” και μετά την τριετία γύρισε για να συναντήση τους Αποστόλους του Ιησού Χριστού.
                  Τήν φιλανθρωπία του ο Θεός έδειξε τρίτη φορά όταν, όπως ιστορικώς πολλαπλώς διασταυρώνεται, ο Μωάμεθ μετά το 1ο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου του 623, [τήν ίδια περίοδο του 1ου μηνός (Muḥarram) του 2ου έτους της Εγείρας] ανέβηκε ως προσκυνητής στην Αγία Κορφή μαζί με όλους τους Μαθητές του και κατεβαίνοντας μετά παρέδωσε την Διαθήκη του Θεού του Σινά στους τότε προκατόχους μας Πατέρες, σε καιρούς που εκεί ήδη συμπλήρωναν παράδοσι ασκήσεως πλέον των 400 χρόνων, εντός και εκτός του Φρουρίου του Ιουστινιανού, του κτήτορος και της Αγίας Σοφίας.

                  Τό προσαγορευόμενο ως “Αχτιναμές” γράμμα που τότε παρέλαβαν οι Σιναίτες Πατέρες περιλάμβανε το προσωπικό θέλημα του Βιβλικού “Θεού του Σινά” πρός όλους τους άρχοντες και το έθνος του Μωάμεθ, ως νόμο της επίγειας προστασίας του ασκητικού βίου των Σιναϊτών Πατέρων στον βιβλικό Του “οίκο“, και κατ ́ επέκτασιν όλων των Χριστιανών. Αυτό το θέλημά του ο Θεός (“عهد/ʿΑhd”) το διεμόρφωσε με μία σειρά εντολών σεβασμού των Χριστιανών από το έθνος του Μωάμεθ, ως έμπρακτο τεκμήριο τηρήσεώς του Θελήματός Του (“ميثاق/ Mīthāq,”) έως συντελείας του κόσμου.
                  Τό 737 μ.Χ. ο Ομάρ Κατάμπ, ο 2ος μετά Μωάμεθ Χαλίφης, επικύρωσε τον Αχτιναμέ καθώς τον εξειδίκευσε για την προστασία των Χριστιανών και των προσκυνημάτων τους στα Ιεροσόλυμα. Την κληρονομία των Σουνιτών Χαλιφών ως πρός την τήρησι των εντολών του Αχτιναμέ, το 1904 ολοκλήρωσε ο Αβδούλ Χαμίτ ΙΙ όταν διά του Αχτιναμέ επικύρωσε την εκλογή του Πορφυρίου του Β ́, τρίτου προκατόχου μου. Ο φιλάνθρωπος Θεός πάντοτε ευλογεί όσους στηρίζουν το Θέλημά του.
                  Παρακαλούμε την συστράτευσί σας στον τίμιο, δίκαιο και ανυποχώρητο αγώνα μας που είναι αγών για την πίστη και την αλήθεια.
                  † ΔαμιανόςΑρχιεπίσκοπος Σινά, Φαράν και Ραϊθώ εκ μέρους και όλων των Σιναϊτών Πατέρων”
                  Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ: avaaz.org
                  Είναι σημαντικό να επιβεβαιώσετε την υπογραφή σας στο email που στέλνει αυτόματα το σύστημα. Διαφορετικά η υπογραφή δεν θεωρείται έγκυρη και δεν προσμετράται.
                  ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ.
                  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:e-mail: sinaimonastery@gmail.comTelephone : +2 069 - 34 70 349 Facsimile : +2 069 - 34 70 341Saint Catherine’s Monasteryc/o 18 Midan el-Daher - 11271 Cairo, Egypt
                  Πηγή: i-epikaira.blogspot.com
                  Έχεις παιδιά..; Βρες Οδηγίες ΕΔΩ για Χριστιανική Ανατροφή!
                  Χαλάρωσε με... Ένα Βίντεο ΕΔΩ!

                  Δεν υπάρχει δυνατότητα να διαβάσετε παλαιότερες αναρτήσεις - Αλλά δείτε ένα "τυχαίο" άρθρο ΕΔΩ!