Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!
Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:
Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
Σε μια γυναίκα που άφησε αβοήθητη μια μητέρα που γεννούσε και πέθανε το παιδί της στάθηκε πολύ αυστηρός στην ασπλαχνία της.
Μετά την εξομολόγηση της είπε:
«Για να συγχωρεθείς, θα πας στο σπίτι σου, και θα παρακαλέσεις πολύ την Παναγία να σε βοηθήσει να κάνεις τον κανόνα σου.
Θα πας να ζητιανέψεις σε εφτά χωριά.
Από το πρωί ως το βράδυ θα ζητιανεύεις στο ένα χωριό και ότι μαζεύεις θα το μοιράζεις σε φτωχούς και ορφανά.
Αυτό θα το κάνεις επί μία εβδομάδα».
Η γυναίκα ρώτησε αν μπορεί να μοιράσει χρήματα δικά της, για μην εκθέσει την οικογένειά της.
Ο Γέροντας όμως επέμενε: «Το αμάρτημα αυτό δεν συγχωρείται με χρήματα, αλλά με ζητιάνεμα, για να ταπεινωθείς, για να φύγει ο εγωισμός, για να πέσει η μύτη ως το χώμα».
Πηγή:Μοναχού Μωυσέως Αγιορείτου, Ο Μακαριστός Γέροντας Γεώργιος Καρσλίδης (imdramas.gr)
( Αναγνώσεις: 18 )
Γίνετε συμμέτοχοι στην προσπάθειά μας!
Αποστείλετε προτεινόμενο υλικό στο ptheoxaris@yahoo.gr προς ωφέλεια των ψυχών όλων μας!
Συνέχεια Άρθρου ▼
Όταν γεμίζης το λαδικό, να πηγαίνης μπροστά στην εικόνα της Παναγίας»!
῾Ο παπα-Χρυσόστομος, παλαιός Σταυρονικητιανός, διηγείτο ότι, όταν πήγε να κοινοβιάση στην Σταυρονικήτα, ο γερω-Φιλάρετος ο Καρουλιώτης (1889-1956) τον περιέβαλλε με την αγάπη του.Όταν ο π. Χρυσόστομος ανέλαβε το διακόνημα του παρεκκλησιαστικού, κάποιος προϊστάμενος του έδωσε ένα πεντοκάρικο (πέντε οκάδες) λάδι και του είπε να κανονίση να του φθάση, διότι μετά από ένα χρόνο θα του ξαναδώση λάδι. Φυσικά αυτό ήταν αδύνατο. Ο π. Χρυσόστομος ήταν σε απορία και ρώτησε τον γερω-Φιλάρετο. Εκείνος του απάντησε με βεβαιότητα, ότι είναι δυνατόν να φθάση το λάδι. «Όταν γεμίζης το λαδικό, να πηγαίνης μπροστά στην εικόνα της Παναγίας, να το σταυρώνης και να Την παρακαλάς να το ευλογήση»,… του είπε. Έτσι έκανε πάντα ο π. Χρυσόστομος όταν έπαιρνε λάδι, και ώ του θαύματος! Το πεντοκάρικο έφθασε και περίσσεψε… Από την Ασκητική και Ησυχαστική Αγιορείτικη Παράδοση.πηγή
Η αμαρτία δεν είναι κανένας εχθρός που σε πολεμάει απ’ έξω, αλλά κακό που φυτρώνει και αναπτύσσεται μέσα σου.
«Βλέπε με σωφροσύνη» (Παρ. 4:25), και δεν θα νιώσεις αισχρή επιθυμία.
Να θυμάσαι τη μέλλουσα κρίση, και ούτε πορνεία ούτε μοιχεία ούτε φόνος ούτε άλλη παρανομία θα σε κυριέψει ποτέ.
Όταν όμως ξεχάσεις τον Θεό, τότε θ’ αρχίσεις να σκέφτεσαι πονηρά και να ενεργείς παράνομα.
Άγιος Ισαάκ ο Σύρος
Εάν δώσεις κάτι στο φτωχό, να το δώσεις με πρόσωπο ιλαρό, και με καλά λόγια να τον παρηγορήσεις για τη θλίψη του.
Όταν
κάνεις αυτό που είπα, η ιλαρότητα του προσώπου σου κυριαρχεί στο μυαλό
του περισσότερο παρά αυτό που χρειαζόταν και το έλαβε.
Όταν
ανοίξεις το στόμα σου κα μιλήσεις εναντίον κάποιου, να θεωρήσεις τον
εαυτό σου νεκρό κα άκαρπο για το Θεό εκείνη την ημέρα και ότι όλα τα
καλά σου έργα πήγαν χαμένα, κι αν ακόμη έχεις τη γνώμη ότι ο λογισμός
σου σε προέτρεψε να μιλήσεις με ειλικρίνεια και με σκοπό να βοηθήσεις.
Ποιά ανάγκη υπάρχει, αλήθεια, να γκρεμίσεις με τα λόγια σου το δικό σου πνευματικό σπίτι, για να διορθώσεις του αλλουνού;
Αν
έχεις μέσα σου λύπη, για έναν άνθρωπο που για κάποιο λόγο, σωματικά ή
ψυχικά, είναι άρρωστος, εκείνη την ημέρα να θεωρείς τον εαυτό σου
μάρτυρα και να αισθάνεσαι ότι έπαθες για το Χριστό και ότι αξιώθηκες να
τον ομολογήσεις όπως οι ομολογητές.
Θυμήσου
βέβαια ότι ο Χριστός πέθανε για τους αμαρτωλούς και όχι γι’ αυτούς που
πιστεύουν πως είναι δίκαιοι. Κοίτα πόσο σπουδαίο είναι να φέρεσαι έτσι.
Μεγάλο πράγμα είναι να λυπάται η καρδιά σου για τους πονηρούς, και να ευεργετείς τους αμαρτωλούς μάλλον παρά τους δικαίους.
Στην αμαρτία σε σπρώχνει ο παγκάκιστος
διάβολος. Σε σπρώχνει, μα δεν μπορεί να σε αναγκάσει ν’ αμαρτήσεις, αν
εσύ αντιδράσεις.
Δεν μπορεί να σε βλάψει, ακόμα κι αν χρόνια σε
σκανδαλίζει, αν εσύ έχεις την καρδιά σου κλειστή. Αν όμως χωρίς
αντίδραση δεχθείς κάποια κακή επιθυμία, που σου σπέρνει, θα σε
αιχμαλωτίσει και θα σε ρίξει σε βάραθρο αμαρτιών.
Ίσως όμως να πεις: Είμαι δυνατός στην πίστη και δεν θα με κυριέψει η
αισχρή επιθυμία, όσο συχνά κι αν τη δεχθώ. Αγνοείς, φαίνεται, ότι και
την πέτρα ακόμα την κομματιάζει πολλές φορές μια ρίζα που είναι μέσα στη
γη.
Μη δέχεσαι λοιπόν το σπόρο της αμαρτίας, γιατί θα σου διαλύσει την
πίστη. Ξερίζωσε το κακό πριν ανθήσει, μήπως, δείχνοντας στην αρχή
ραθυμία, αργότερα τιμωρηθείς και δοκιμάσεις το τσεκούρι και τη φωτιά.
Φρόντισε να γιατρευτείς έγκαιρα, όταν βρίσκεται στην αρχή η βλάβη του
ματιού, για να μη γυρεύεις άσκοπα γιατρούς, όταν θα έχεις πια τυφλωθεί.
Η ανατροφή των παιδιών ίσως είναι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα που ο γονέας καλείται να αντιμετωπίσει στην ζωή του. Η δε ανατροφή σύμφωνα με τα χριστιανικά πρότυπα είναι ακόμη πιο δύσκολη στην τύρβη της σύγχρονης κοινωνίας που ζούμε. Τα ερεθίσματα που αποπροσανατολίζουν τα παιδιά μας είναι ποικίλα και δύσκολα μπορούμε να τα προστατέψουμε από αυτά. Παρά ταύτα η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει επιμεληθεί την ιστοσελίδα της «Ορθοδοξία & Παιδί» όπου υπάρχει άφθονο υλικό για την ενασχόληση των παιδιών μας, εάν είναι σε ηλικία που ενδείκνυται. Συγκεκριμένα, έχουμε συλλέξει τραγούδια, κινούμενα σχέδια, διαδραστικά παιχνίδια, υλικό για κατήχηση και άλλα. Αλλά πιο σημαντικό είναι ότι έχουμε αναρτήσει άρθρα που αφορούν στην διαπαιδαγώγηση και που δίνουν λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας. Εάν λοιπόν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα ή απορία για το πώς να μεγαλώσετε τα παιδιά σας, μπορείτε να βρείτε λύσεις ΕΔΩ !
Συνέχεια Άρθρου ▼Σύρετε πατώντας ▼
Αν η ζωή σου δεν πάει καλά...
Πολλές φορές νιώθουμε πράγματα που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε. Που μας απασχολούν και φοβόμαστε να τα συζητήσουμε και να τα εξωτερικεύσουμε. Η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει φτιάξει ειδικά για σένα την "Πλατφόρμα Συναισθημάτων" όπου γράφεις μονολεκτικά ότι νιώθεις και μπορείς να διαβάσεις τί έχουν να σου πουν οι πατέρες της εκκλησίας, και πώς μπορείς να βρεις λύση στο πρόβλημά σου!
Σε κάποιο κοινόβιο ετοιμάζονταν να τελέσουν τη θεία λειτουργία, και καθώς οι διάκονοι μπήκαν στο ιερό να φορέσουν τα άμφιά τους βρήκαν ότι έλειπε ένα. Ερεύνησαν πολύ και επειδή δεν το βρήκαν, το ανέφεραν στον αββά. Αυτός τους λέει: «Ερευνήστε πάλι». Καθώς λοιπόν δεν βρέθηκε, ο αββάς θύμωσε για το άτοπο αυτό πράγμα και λέει: «Ζούμε μαζί με ληστές. Μα τον Θεό, δεν θα γίνει η λειτουργία ούτε θα φάμε τίποτε μέχρι να βρεθεί ο ληστής».Την ώρα που ο αββάς μαζί με τους διακόνους πήγε να ερευνήσει στα κελλιά των αδελφών και αυτοί περίμεναν στην εκκλησία, εκείνος που το έκλεψε λέει στον διπλανό του που ήταν ευλαβής: «Αλίμονό μου, τι με περιμένει τώρα». Του λέει εκείνος: «Γιατί;» Του αποκρίνεται: «Εγώ έκλεψα το άμφιο και βρίσκεται στο κελλί μου κάτω σ’ ένα σκεύος». Του λέει ο άλλος: «Μη στενοχωριέσαι καθόλου, μόνο πήγαινε και βάλε το στο κελλί μου». Πάει αυτός και ...βάζει το σκεύος στο κελλί του αδελφού.Όταν έφτασαν ψάχνοντας ο αββάς και οι διάκονοι στο κελλί με το σκεύος του αδελφού, άπλωσε το χέρι του ένας διάκονος, τράβηξε το άμφιο και έβαλε τις φωνές: «Ο τάδε ο ευλαβής βρέθηκε κλέφτης».Πηγαίνουν αμέσως στην εκκλησία, τον πιάνουν, του δίνουν πολλά χτυπήματα και σέρνοντάς τον τον πετούν έξω από το κοινόβιο. Εκείνος τους παρακαλούσε: «Αφήστε με να μετανοήσω και δεν θα το ξανακάνω». Αυτοί όμως τον έδιωξαν λέγοντας: «Δεν μπορούμε να έχουμε έναν κλέφτη ανάμεσά μας».Επιστρέφουν κατόπιν στην εκκλησία για την τέλεση της θείας λειτουργίας. Και όταν ο διάκονος πήγε να σύρει το παραπέτασμα (της πύλης του αγίου βήματος), αυτό δεν προχωρούσε. Κοίταξαν προσεκτικά μήπως κάτι το εμποδίζει και δεν βρήκαν τίποτε. Τότε ο αββάς σκέφτηκε καλύτερα και είπε: «Μήπως επειδή διώξαμε τον αδελφό μας συνέβη αυτό; Πηγαίνετε να τον φέρετε και θα μάθουμε». Όταν ήρθε ο αδελφός, έσυραν το παραπέτασμα και αμέσως μετακινήθηκε.Να, αυτό είναι να θυσιάζει κανείς τον εαυτό του για χάρη του πλησίον. Αν δεν φτάσουμε σε αυτό το μέτρο, τουλάχιστον ας μην καταλαλούμε σε βάρος του πλησίον, μήτε να τον κατακρίνουμε, για να μην αποξενωθούμε από τη χαρά που πρόκειται να απολαύσουν οι άγιοι. Από το βιβλίο: Άγνωστες σελίδες του Γεροντικού. Εκδόσεις «Το Περιβόλι της Παναγίας», Θεσσαλονίκη 2001, σελ. 35.https://www.koinoniaorthodoxias.org/pateriko-anthologio/o-agios-kleftis/
Από τον βίο του οσίου Γεωργίου του Χοζεβίτου. Από τον Συναξαριστή
Από τον βίο του οσίου Γεωργίου του ΧοζεβίτουΑπό τον Συναξαριστή Διδαχή για το πάθος της πλεονεξίας και κενοδοξίας Σε παρακαλώ, παιδί μου, φύλαττε τον εαυτό σου με τη βοήθεια του Θεού κατ’ αρχήν από όλα τα πάθη, αλλά προπάντων από την πλεονεξία και την κενοδοξία, οι οποίες είναι πόρνες που διαπράττουν κάθε πορνεία. Η μεν πλεονεξία ονομάστηκε ειδωλολατρία από τον άγιο απόστολο (Κολ. 3:5), γιατί καταργεί και αυτή τη θεοσέβεια· είναι, δηλαδή, η φύσις και τα διακριτικά της τέτοια· κάθε τι πάνω από τη φύση του και ό,τι δεν αρμόζει σε κάποιον, αν το επιθυμεί ή αν το πράττει, είναι πλεονεξία· όπως π.χ. πλούτος, δόξα, εξουσία, πρωτείο, φαγητό, πιοτό και για να πούμε απλά ό,τι επιθυμεί κανείς, που δεν του ανήκει, είναι πλεονεξία. Και γυναίκα αν έχει και επιθυμεί άλλη είναι πλεονεξία· και στα πνευματικά, αν κανείς επιδιώκει αρετές και τις σφετερίζεται για τον εαυτό του, παρά την αξία και την εργασία του, είναι πλεονεξία. Ερεύνησε τη φύση της και θα βρεις τους ανθρώπους σε κάθε περίπτωση να ποθούν το περισσότερο. Γιατί ο Θεός ενέβαλε κατά φυσικό τρόπο σε κάθε λογική φύση, ορατή και αόρατη, να επιθυμεί το παραπάνω για να διαφαίνεται η ατέλεια και η έλλειψη όλων των πραγμάτων. Γιατί μόνον ο Θεός είναι παντέλειος και ανενδεής, που καθόλου δεν χρειάζεται απολύτως τίποτε ούτε επιθυμεί, γιατί σ’ Αυτόν όλα ανήκουν και όλα Αυτός τα δημιούργησε και όχι γιατί τα χρειαζόταν, γιατί είναι πλήρης και παντέλειος και τίποτε δεν έχει ανάγκη, αλλά προς δόξαν Αυτού, γι’ αυτό βλέπουμε και την αόρατη και την ορατή κτίση να ποθεί το περισσότερο από ό,τι έχει.
Λοιπόν το να επιδιώκουμε το περισσότερο ή να επιθυμούμε το καλύτερο ή το χειρότερο έγκειται στην προαίρεσή μας. Επομένως αυτός που, παρά την αξία του από παραλογισμό πεθύμησε το περισσότερο και θέλοντας να γίνει Θεός, ύψωσε τον τράχηλο ενώπιον του Κυρίου Παντοκράτορος εξακοντίσθηκε από τα ύψη του ουρανού κάτω αν και ήταν ασώματος. Αλλά και τους πρωτόπλαστους εκσφενδόνισε το ίδιο πάθος πλεονεξίας, αυτό της ισοθεΐας, αφού δηλαδή με την προαίρεσή τους και με τη θέλησή τους οδηγήθηκαν απ’ αυτόν στην έπαρση, (γιατί το ακούσιο δεν ισχύει) και έτσι αφού υποτάχτηκαν στην πλεονεξία της βρώσεως έπεσαν στην παράβαση· όπως δηλαδή, βασιλεύοντας πάνω στη γη πλεονέκτησαν και παρά την αξία τους θέλησαν να βασιλεύσουν και στον ουρανό, ποθώντας να γίνουν Θεοί, έτσι αν και εξουσίαζαν όλα τα φυτά στον παράδεισο, ένα μόνο θέλησαν πλεονεκτικά να κυριαρχήσουν παρά την εντολή και αλλοτριώθηκαν από τη δική τους αξία εξ αιτίας της πλεονεξίας και της αγνωμοσύνης των. Γιατί τρεις τάξεις πραγμάτων υπάρχουν ως προς την επιθυμία του περισσότερου· το πέραν του δέοντος, αυτό είναι πλεονεξία· το σύμφωνα με τις ανάγκες μας, αυτό είναι φυσικό· και το να επιθυμεί κανείς το λιγότερο, ενώ μπορεί να επιδιώξει το μεγαλύτερο και ενδοξότερο, αυτό είναι αρετή και ταπείνωση.
Και αυτά για την πλεονεξία. Η δε κενοδοξία γέννησε την πορνεία και όλη τη λαγνεία και μανία της σάρκας· και δεν καταπορνεύει μόνον τα πρόσκαιρα και σαρκικά, αλλά πολύ περισσότερο τα πνευματικά. Φθάνει δηλαδή, μέχρι την αγιωσύνη και τη δικαιοσύνη, ώστε να τις καταρρακώσει με αυτή την υπερβολή της προβολής. Είναι καλό επομένως και ευσεβές και φιλόθεο να αποκτήσει κανείς την ταπεινοφροσύνη με όση δύναμη έχει. Αυτή να αποκτήσεις, παιδί μου, και το να μην κρίνεις κανένα σε τίποτε· γιατί αυτές οι δύο αρετές και πάνω από όλες η αγάπη προς το Θεό και τον πλησίον υπερίπτανται πάνω από όλες τις παγίδες του εχθρού και καθόλου δεν τον αγγίζουν. Να συνεχίζεις, παιδί μου, με όση δύναμη έχεις στην εκκλησία του Θεού με κάθε ησυχία και ευλάβεια, διότι είναι καλό να υπηρετούμε την μητέρα με κάθε φόβο και επιείκεια, δηλαδή την εκκλησία του Θεού, από την οποία πηγάζει κάθε χάρις για μας και μας αναδεικνύει κληρονόμους της αιώνιας ζωής.
Από το βιβλίο: Ο όσιος Γεώργιος ο Χοζεβίτης. Έκδοση «Ενωμένη Ρωμηοσύνη» 2016, σελ. 103. https://www.koinoniaorthodoxias.org