Αγ. Νείλος ο Μυροβλύτης: «Κατά το έτος 1900, βαδίζοντες προς τον μεσασμό του 8ου αιώνος…»


Ανάγνωση σε 3.2 λεπτά
Αναγνώσεις: |


Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.

Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
 
Δεν είναι εύκολο να πει κανείς πολλά, διαβάζοντας μια προφητεία από έναν άγιο της ορθοδοξίας μας. Μόνο άνθρωποι φωτισμένοι της εκκλησίας μπορούν να αποπειραθούν να δώσουν κάποια ερμηνεία. 

Η προφητεία του όσιου Νείλου του Μυροβλήτη όμως, ο οποίος έζησε τον 16ο αιώνα, είναι ξεκάθαρη και προειδοποιεί για την ηθική κατάπτωση που θα ξεκινήσει στις αρχές του 20ου αιώνα, και θα κορυφωθεί στα χρόνια του αντίχριστου. 

Λίγα λόγια για τον Άγιο Νείλο

Ο Όσιος Νείλος ο Μυροβλύτης (ο νέος), έζησε τον 16ο αιώνα και καταγόταν από τον Άγιο Πέτρο της Κυνουρίας της Πελοποννήσου. Ασκήτευσε στο σπήλαιο του Αγ. Πέτρου του Αθωνίτη στο Άγιο όρος επί πολλά χρόνια, και είναι άγνωστο πως τρεφόταν αφού το σπήλαιο εκεί είναι απρόσιτο. Πέθανε ειρηνικά στις 12 Νοεμβρίου 1651, στο απλό κελλάκι που έχτισε μέσα στη σπηλιά του. 

Ο τάφος του βρέθηκε στις 7 Μαΐου 1845 από έναν μοναχό ονόματι Αιχμάλωτο, που του είχε υποδείξει τον τόπο στον ύπνο του ο ίδιος ο Όσιος. Κατά την ανεύρεση των λειψάνων του έγιναν πολλά θαύματα, ενώ μέσα από τον τάφο του ανάβλυζε μύρο που γιάτρευε τους πιστούς και έφθανε μέχρι τα απότομα βράχια της παραλίας, από όπου με βάρκες οι ναυτικοί το μάζευαν καθώς έτρεχε κάτω προς την θάλασσα. Κατά το έτος 1815, ό Άγιος Νείλος εμφανίζεται σε κάποιον μοναχό Θεοφάνη και αρχίζει να του διηγείται όσα μέλλει να συμβούν στην ανθρωπότητα. Ό μοναχός Θεοφάνης επειδή δεν ξέρει γράμματα για να γράψει όσα ό Άγιος Νείλος του υπαγορεύει, βάζει ως γραφέα τον παπά-Γεράσιμο, έναν άλλον μοναχό. 

Το κείμενο αυτό ,σώζεται στη Μονή Σταυροβουνίου, είναι αυτούσιο και δεν είναι νοθευμένο, ούτε έχει παραποιηθεί και ξεκινά ως έξης: 

ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΝΕΙΛΟΥ ΤΟΥ ΜΥΡΟΒΛΗΤΗ 

«Κατά το 1900 έτος, βαδίζοντες προς τον μεσασμό του 8ου αιώνος, άρχεται ο κόσμος του καιρού εκείνου να γίνεται αγνώριστος. Όταν πλησιάσει ο καιρός της ελεύσεως του Αντιχρίστου, θα σκοτισθή ή διάνοια των ανθρώπων από τα πάθη της σάρκας, και θα πληθυνθεί σφόδρα ή ασέβεια και ή ανομία. Τότε άρχεται ό κόσμος να γίνεται αγνώριστος. 

Θα μετασχηματίζονται οι μορφές των ανθρώπων και δεν θα γνωρίζονται οι άνδρες από τις γυναίκες δια της αναισχύντου ενδυμασίας και των τριχών της κεφαλής. 

Οι τότε άνθρωποι θα αγριέψουν και θα γίνουν ωσάν θηρία από την πλάνην του Αντιχρίστου. Δεν θα υπάρχει σεβασμός εις τους γονείς και γεροντοτέρους, η αγάπη θα εκλείψει, οι δε Ποιμένες των Χριστιανών Αρχιερείς και Ιερείς θα είναι ώς επί το πλείστον, άνδρες κενόδοξοι, παντελώς μη γνωρίζοντες την δεξιάν οδόν από την αριστεράν. 

Τότε θα αλλάξουν ήθη και παραδόσεις των Χριστιανών και της Εκκλησίας. Η σωφροσύνη θα χαθεί από τους ανθρώπους και θα βασιλεύσει η ασωτία. Το ψεύδος και η φιλαργυρία θα φθάσουν εις τον μέγιστο βαθμό καιαλλοίμονο εις τους θησαυρίζοντας αργύρια. 

Οι πoρνείες, μοιχείες, αρσενοκοιτίες, κλοπές και φόνοι θα πολιτεύονται εν τω καιρώ εκείνω και διά την ενέργειαν της μέγιστης αμαρτίας και ασελγείας οι άνθρωποι θέλουν στερηθεί την χάριν του Αγίου Πνεύματος όπου έλαβαν εις το Άγιον Βάπτισμα καθώς και την τύψιν και τον έλεγχο της συνειδήσεως. 

Οι Εκκλησίες του Θεού θα στερηθούν ευλαβών και ευσεβών Ποιμένων και αλλοίμονο τότε εις τους εν τω κόσμω ευρισκομένους Χριστιανούς οι οποίοι θα στερηθούν τελείως την πίστιν, διότι δεν θα βλέπουν από κανένα φώς επιγνώσεως. 

Τότε θα αναχωρούν από τον κόσμον εις τα ιερά καταφύγια διά να εύρουν ψυχική ανακούφιση των θλιψεών τους και παντού θα ευρίσκουν εμπόδια και στενοχώριες. Και όλα αυτά θα γίνονται διά το ότι ο Αντίχριστος θέλει κυριεύσει τα πάντα και γεννήσεται εξουσιαστής πάσης της Οικουμένης κάνοντας τέρατα και σημεία κατά φαντασία. 

Θέλει δε δώσει πονηρά σοφία εις τον ταλαίπωρο άνθρωπο να εφεύρει να ομιλεί ο ένας προς τον άλλον από την μίαν άκρη της γης έως την άλλη. Τότε οι άνθρωποι θα πετούν στον αέρα όπως τα πουλιά, και θα διασχίζουν τον βυθό της θάλασσας όπως τα ψάρια... 

Και κάνοντας όλα αυτά, οι δυστυχείς άνθρωποι, θα περνούν την ζωή τους με άνεση, μη γνωρίζοντες οι ταλαίπωροι ότι όλα αυτά, είναι μια πλάνη του Αντιχρίστου. Και τόσον θα προοδεύσει την Επιστήμη κατά φαντασία, ο πονηρός, ώστε θα προσπαθήσει να ξεγελάσει τους ανθρώπους να μη πιστεύουν εις την ύπαρξη του Τρισυπόστατου Θεού. 

Τότε βλέπων ο Πανάγαθος Θεός την απώλεια του ανθρώπινου γένους θέλει κολοβώσει τις ημέρες διά τους ολίγους σωζόμενους, διότι θέλει να πλανήσει εάν είναι δυνατόν ακόμη και τους εκλεκτούς. 

Τότε αιφνιδίως θέλει έλθη η δίστομος ρομφαία, και θα θανατώσει τον πλάνο Αντίχριστο και τους οπαδούς αυτού.» [...]

της Θωμαής Στεφανοπούλου 

Πηγή: vimaorthodoxias.gr

Δείτε το σχετικό βίντεο

Γίνετε συμμέτοχοι στην προσπάθειά μας!

Αποστείλετε προτεινόμενο υλικό στο ptheoxaris@yahoo.gr προς ωφέλεια των ψυχών όλων μας!

                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Αξέχαστα καλοκαίρια…
                      Ζέστη…τι να σου κάνει το λάστιχο της αυλής που έβρεχες πόδια και κεφάλι αλλά και έπινες και νερό. Έξω στον χωματόδρομο λοιπόν την ώρα που περνούσε η καταβρεχτήρα του Δήμου και κατάβρεχε. Από κοντά και η παρέα χοροπήδαγε προκειμένου να δροσιστεί ενώ ο οδηγός φώναζε να μην πηγαίνουμε κοντά. Μετά ήταν η σειρά των γυναικών να βγούν στα σκαλιά με πρώτες τις ηλικιωμένες να κάτσουν στις θέσεις τους στα σκαμνιά τους. Ήταν η ώρα της ενημέρωσης… Ο παγωτατζής γνώριζε την ώρα που η πελατεία τον περίμενε και έκανε εμφάνιση με το ποδήλατο-ψυγείο την άσπρη ποδιά το καπέλο δηλαδή με πλήρη εξάρτηση. Η φωνή του μελωδία στα αυτιά των παιδιών… Και κάθε ημέρα το ίδιο βιολί δεν ήταν δυνατόν οπότε οι τσακωμοί με τις μανάδες ήταν στην πρώτη γραμμή. Δύσκολα χρόνια μετρούσαν τα πάντα… Αυτές οι φουκαριάρες οι γριές πως κοιτούσαν το παγωτό αλλά και πως αρνιόντουσαν να το φάνε όταν τους το προσφέρανε. «Στα παιδιά να το δώστε δεν έχω ανάγκη εγώ…» Και το κοιτούσε η φουκαριάρα με λαχτάρα… Πάντα βρισκότανε η χρυσή τομή και έβλεπες το ξυλάκι με σοκολάτα να το κόβουν με το μαχαίρι. Πώς να ξεχάσεις εκείνες τις εικόνες….την ευχαρίστηση που ένοιωθε και την προσπάθεια να το φάει χωρίς δόντια. Πώς να ξεχάσεις την μάνα που μονίμως δεν ήθελε να κόψει ένα κομματάκι … γιατί  … την πονούσε το στομάχι.

                    Πηγή: https://zpigikam.blogspot.com/2025/07/blog-post_187.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Άγιος Ισαάκ ο Σύρος. Ωραίοι συλλογισμοί για τον ανθρώπινο βίο





                    Όσες φορές ο άνθρωπος προσεγγίζει αυτόν τον κόσμο μέσα από τον τρόπο ζωής του, η αγάπη γιά τά υλικά πράγματα ριζώνει μέσα του. Ταράζεται συνεχώς λόγω της φροντίδας για αυτά, καί εξαιτίας τους μαλώνει με άλλους και αιχμαλωτίζεται από τις φιλίες ορισμένων ανθρώπων. Όταν όμως η διάνοιά του προκόβει στην μελέτη του μέλλοντος αιώνα, μία θεωρία δίχως εικόνα κινείται κάθε στιγμή μέσα του. Με ελπίδα προσδοκά εκείνα πού δέν βλέπει και λησμονεί τα παρόντα.

                    Μερικές φορές λησμονεί ακόμα και τον εαυτό του, καθώς βυθίζεται σε αυτά τα νοήματα, και καταφρονεί τους λογισμούς του για τα ορατά πράγματα. Με τον ίδιο τρόπο περιφρονεί και τους λογισμούς και τις πράξεις, όση ώρα ασχολείται μέ αυτό. Η αγάπη, η οποία υπάρχει αναμεμιγμένη στην πνευματική καθοδήγηση ορισμένων προσώπων εξαλείφεται από την καρδιά του, και η μοναδική εκείνη φιλία, η οποία δέν έχει ανάγκη τη θέα των προσώπων για να τα αγαπά, εγκαθίσταται στην ψυχή του.

                    Η θύμηση των ανθρώπινων πραγμάτων υποκαθίσταται σταδιακά από τη διάνοιά του και η ενατένιση των κρυφών πραγμάτων αυξάνει μέσα του, αποκτά δύναμη και αφανίζει τους σωματικούς λογισμούς, και από ‘κει και πέρα αυτός... παραιτείται από τα φθαρτά τόσο, όσο είναι δυνατό στη φύση. Αν δεν ήταν η θύμηση τής φύσης, η οποία τον κινεί κάθε φορά που στερείται κάτι από τα αναγκαία, η διάνοιά του θα ήταν τον περισσότερο καιρό συγκεντρωμένη σε απερίσπαστη ενατένιση εκείνων των μελλόντων. Και εξαιτίας αυτών εκείνος φαίνεται άμυαλος στα μάτια των σοφών ολόκληρου αυτού του κόσμου. Η μνήμη του εξασθενεί καί όταν εξετάζεται από την ανθρώπινη γνώση, μοιάζει με άνθρωπο απλοϊκό.

                    Μακάριος είναι ο άνθρωπος που κρίθηκε άξιος γιά αυτά τα πράγματα! Τα δάκρυα δεν παύουν να στάζουν από τα μάτια του, όταν στρέφεται μέσα του και αναλογίζεται εκείνα με τα οποία πλανώνται οι άνθρωποι, καί γιατί αυτά παραχωρήθηκε να υπάρχουν, και ότι σε αυτά όλο το ανθρώπινο γένος προσκολλάται, και ποιός κόπος και ποιά απάτη υπάρχει εξαιτίας αυτών. Λέγεται γιά τόν Παύλο ότι, επειδή τέτοιοι λογισμοί κυρίευαν την ψυχή του, για τρία ολόκληρα χρόνια δε μπορούσε να σταματήσει τα δάκρυα που ανάβλυζαν μέσα του. Αυτή η μελέτη συνενωμένη με τα δάκρυα επικρατεί στον άνθρωπο όταν αισθανθεί την ελπίδα τών μελλόντων και κατόπιν στρέψει το νού του στα πράγματα αυτού του κόσμου καί στό πόσο σύντομη είναι η ζωή του ανθρώπου συγκρινόμενη με την ελπίδα πού βρίσκεται για αιώνες στους ουρανούς. Εξαιτίας αυτού του πένθους γίνεται σάν νεκρός απέναντι σε όλα τα πρόσκαιρα και την φροντίδα τους, και όλα τα ψυχικά καί σωματικά πάθη νεκρώνονται σε αυτόν.

                    Άς το θυμόμαστε αυτό αγαπητοί μου, κι ας καταφρονήσουμε τα παρόντα όσο μπορεί ο καθένας μας, γιατί έτσι θα πλησιάσουμε σιγά σιγά με τους λογισμούς μας στα μέλλοντα αγαθά. Αν ο άνθρωπος δεν πιεστεί στήν αρχή και αν κάπου κάπου δεν περιφρονεί όσα βρίσκονται μπροστά στα μάτια του, έτσι ώστε να μπορέσει σταδιακά να τα εγκαταλείψει και να προχωρήσει μπροστά, καθώς θά πληθύνεται μέσα του η ενατένιση και η μελέτη των μελλόντων αγαθών, ποτέ δεν θά μπορέσει να υψωθεί πάνω από το σώμα του μέσα στη ζωή του. Γιατί αν οι οδοιπόροι δέν προχωρούν μέρα με τη μέρα πρός τα εμπρός, καλύπτοντας τη διαδρομή τους, αλλά απεναντίας στέκονται σε έναν τόπο, ο δρόμος μπροστά τους ποτέ δεν πρόκειται νά λιγοστέψει και ποτέ δεν πρόκειται να φτάσουν στο τέρμα του δρόμου τους. Έτσι καί εμείς: αν δεν πιέζουμε τους εαυτούς μας λίγο λίγο, ποτέ δεν πρόκειται να αποκτήσουμε τή δύναμη για να απομακρυνθούμε από τα σωματικά, για να ατενίσουμε πρός τόν Θεό.

                    Εδώ είναι η θεϊκή σοφία: επειδή είναι τόσο δύσκολο να ξεφύγει ο άνθρωπος από τα σωματικά, άπαξ και παγιδευτεί από ένα από αυτά, οφείλει να αγωνίζεται προσπαθώντας να σταθεί πάνω από αυτά. Με τον ίδιο τρόπο ο άνθρωπος θά μπορέσει να λιγοστέψει τους λογισμούς του και η διάνοιά του – εξαιτίας της ελάττωσης τών φροντίδων της – θα μπορέσει να αφοσιωθεί στην ενατένιση κάποιου άλλου πράγματος. Δεν εννοώ με αυτά ότι δεν πρέπει να φροντίζουμε για τις ανάγκες μας – γιατί αυτό είναι αναγκαίο – μην τυχόν και σε αντίθετη περίπτωση στερήσουμε από τήν ύπαρξή μας και την ίδια τη ζωή. Όμως δεν πρέπει νά κάνουμε αυτό κύριο έργο μας και να βάλουμε δεύτερο το έργο του Θεού. Αλλά περισσότερο προσέχοντας το έργο του Θεού, να αφήνουμε στον Θεό τη φροντίδα γιά το πράγμα αυτό, διότι είναι καλύτερο να δείχνουμε την εμπιστοσύνη μας στόν Θεό, παρά στον εαυτό μας.

                    Αλλά ακόμα κι αν ο άνθρωπος επιχειρούσε να καταφρονήσει τα γήινα παντελώς για χάρη των πνευματικών, εγώ δεν θα το θεωρούσα αυτό αξιόμεμπτο, καθώς έχουμε τόσες παροτρύνσεις από την Γραφή, οι οποίες μας διδάσκουν να ενδυναμώνουμε τον εαυτό μας στην ελπίδα μας. Είναι γραμμένο: «Ό Κύριος εγγύς· μη­δέν μεριμνάτε» και ο Δαβίδ λέει: «Πλούσιοι επτώχευσαν και επείνασαν, oι δε εκζητούντες τον Κύριον ουκ ελαττωθήσονται παντός αγαθού». Ο Κύριός μας πρόσταξε σε μας επίσης και είπε: «Μηδέν μεριμνάτε, αλλ’ αυξήσατε την μνήμην τών μελλόντων, και δεν θέλετε στερηθή ταύτα τα γήινα πράγματα, άτινα είναι τόσον αναγκαία λόγω των απαιτήσεων της φύσεως».

                    Μακάρι ο Κύριος να μας στέλνει τη χάρη του, ώστε η αγάπη Του να πληθύνεται μέσα μας, ώστε με τη συνεχή σκέψη Του να λησμονήσουμε τόν κόσμο και τα πράγματά του, βρίσκοντας λύτρωση από τα δεσμά του. Και αντί γιά αυτά τα πολλά δεσμά, μακάρι να μας αξιώσει να δεθούμε με τον έναν εκείνο δεσμό, ο οποίος ποτέ δεν λύνεται από εκείνους που Τον αγαπούν, δηλαδή τον δεσμό της βασιλείας των ουρανών. Μακάρι νά δεθούμε με αυτόν τον δεσμό και να κριθούμε άξιοί του μυστηρίου εκείνων των αγαθών, τών οποίων η εκπλήρωση εναπόκειται στον μέλλοντα αιώνα, με την βοήθεια εκείνων πού το προγεύτηκαν σε αυτή την ζωή. Μακάρι κι εμείς να το αποκτήσουμε και να αποκτηθούμε από αυτό, με τη δύναμη που εκπορεύεται από αυτό, στους αιώνες των αιώνων. Αμήν.

                    Άγιος Ισαάκ ο Σύρος

                    agiazoni

                    πηγή:  orthodoxia-ellhnismos.gr

                    makkavaios.blogspot 


                    Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/07/blog-post_86.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Και όμως, στη δημιουργία του κόσμου τίποτα δεν είναι τυχαίο.


                    Και όμως, στη δημιουργία του κόσμου τίποτα δεν είναι τυχαίο. Το γεγονός ότι τα παπάκια κολυμπούν πίσω από τη μητέρα τους δεν είναι απλώς μια χαριτωμένη εικόνα, αλλά έχει συγκεκριμένο σκοπό και στόχο.
                    Η μητέρα πάπια σπάει την επιφανειακή τάση του νερού, δημιουργώντας κύματα που λειτουργούν ως ώθηση για τα μικρά της. Τα παπάκια εκμεταλλεύονται αυτά τα κύματα, "καβαλώντας" τα και δημιουργώντας ένα είδος δυναμικής ισορροπίας. Με αυτόν τον τρόπο, διευκολύνεται η κολύμβησή τους και μειώνεται η ενέργεια που καταναλώνουν κατά την κίνηση στο νερό.
                    Έτσι, η φύση φροντίζει να εξασφαλίσει την επιβίωση και την ευημερία των μικρών, με μηχανισμούς που συνδυάζουν φυσική, βιολογία και αρμονία.


                    Πηγή: https://proskynitis.blogspot.com/2025/07/blog-post_9.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Τον μπερδεύει


                    Στην πραγματικότητα, η χριστιανική θρησκεία μεταβάλλει τον άνθρωπο και τον θεραπεύει. 
                    Η κυριότερη, όμως, προϋπόθεση, για να αντιληφθεί και να διακρίνει ο άνθρωπος την αλήθεια, είναι η ταπείνωση. 
                    Ο εγωισμός σκοτίζει το νου του ανθρώπου, τον μπερδεύει, τον οδηγεί στην πλάνη, στην αίρεση. Είναι σπουδαίο να κατανοήσει ο άνθρωπος την αλήθεια.

                    Όσιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτηςπηγή

                    Πηγή: https://inpantanassis.blogspot.com/2021/07/blog-post_01.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Γιατί λοιπόν είσαι μικρόψυχος; (Μέγας Βασίλειος)





                    Έχεις πάλιν κακήν καταγωγήν και είσαι άσημος, πτωχός από πτωχούς, χωρίς εστίαν, χωρίς πατρίδα, αδύνατος, στερείσαι τα καθημερινά, τρέμεις αυτούς που κατέχουν την εξουσίαν, φοβάσαι και εντρέπεσαι όλους εξ αιτίας της ταπεινότητος του βίου σου;





                    Αλλ’ ο «πτωχός, λέγει, δεν απειλείται» μη λοιπόν απελπισθής· μη απορρίψης κάθε καλήν ελπίδα, διότι τίποτε αξιοζήλευτον δεν έχεις εις το παρόν, αλλ’ οδήγησε την ψυχήν σου υψηλά, και πρός τα αγαθά, που έχει κιόλας δημιουργήσει διά σε ο Θεός και πρός αυτά, που σύμφωνα με την υπόσχεσίν του απόκεινται εις το μέλλον.

                    Καί πρώτα – πρώτα είσαι λοιπόν άνθρωπος· το μόνον θεόπλαστον από τα ζώα.

                    Δέν αρκεί λοιπόν αυτό, εφόσον στοχάζεσαι σωστά, το ότι έχεις διαπλασθή πρός την ουράνιον γαλήνην από τα ίδια τα χέρια του Θεού που εδημιούργησεν όλα;

                    Έπειτα ότι, και επειδή έγινες σύμφωνα με την εικόνα του κτίστου σου, ημπορεί με ενάρετον ζωήν να κατευθυνθής πρός την αγγελικήν ομοτιμίαν;

                    Έλαβες ψυχήν νοεράν με την οποίαν στοχάζεσαι τον Θεόν, με τον λογισμόν κατανοείς την φύσιν των όντων, δρέπεις τον γλυκύτατον καρπόν της σοφίας.

                    Όλα τα χερσαία ζώα και ήμερα και άγρια, όλα όσα ζούν και τρέφονται εις τα νερά και όσα πετούν εις αυτόν τον αέρα, είναι δούλα και υποχείριά σου.

                    Σύ δεν εφεύρες τέχνας, δεν ίδρυσες πόλεις και δεν επενόησες όλα όσα είναι αναγκαία και όσα προορίζονται διά τρυφηλήν ζωήν;

                    Δέν σου είναι βατά τα πελάγη εξ αιτίας της λογικής;

                    Η ξηρά και η θάλασσα δεν υπηρετούν την ζωήν σου;

                    Ο αέρας και ο ουρανός και τα συστήματα των αστέρων δεν σου επιδεικνύουν την τάξιν των;

                    Διατί λοιπόν είσαι μικρόψυχος;

                    Διότι το αλογόν σου δεν έχει αργυρά χαλινάρια;

                    Αλλ’ έχεις τον ήλιον που αδιακόπως καθ’ όλην την ημέραν πρός χάριν σου κρατά την λαμπάδα.

                    Δέν έχεις τάς ακτινοβολίας του αργύρου και του χρυσού, αλλ’ έχεις την σελήνην που σε περιλάμπει με το άπλετον φώς της.

                    Δέν έχεις επιβή σε χρυσοκέντητα αμάξια, αλλ’ έχεις τα πόδια ιδικόν σου όχημα και σύμφυτον με σέ.

                    Διατί λοιπόν μακαρίζεις αυτούς που κατέχουν πλούσιον βαλάντιον και που χρειάζονται ξένα πόδια διά να μεταβούν κάπου;

                    Δέν κοιμάσαι εις κρεββάτι ελεφάντινον, αλλ’ έχεις την γήν που είναι τιμιωτέρα από πολλά φίλντισι και έχεις γλυκείαν την ανάπαυσιν επάνω εις αυτήν, γρήγορον τον ύπνον και από κάθε φροντίδα απηλλαγμένον.

                    Δέν κατακλίνεσαι κάτω από χρυσήν οροφήν, έχεις όμως τον ουρανόν που ακτινοβολεί τριγύρω με τα απερίγραπτα κάλλη των άστρων.

                    Καί αυτά βέβαια είναι τα ανθρώπινα. Τα άλλα όμως είναι ανώτερα.

                    Διά σε ο Θεός μεταξύ των ανθρώπων, διά σε η χορηγία του αγίου Πνεύματος, η κατάλυσις του θανάτου, η ελπίς της αναστάσεως, τα θεία προστάγματα που σου τελειοποιούν την ζωήν, η πορεία πρός τον Θεόν διά των εντολών, η όμορφη βασιλεία των ουρανών, τα έτοιμα στεφάνια της δικαιοσύνης, εφ’ όσον δεν αποφύγης τους κόπους της αρετής.

                     

                    (Απόσπασμα από τήν ομιλία του Μεγάλου Βασιλείου “Εις το, ‘Πρόσεχε τον εαυτόν σου’” )

                     

                    (Από το: Μεγάλου Βασιλείου έργα, τόμος 6, της σειράς «Έλληνες Πατέρες της Εκκλησίας», των Πατερικών Εκδόσεων “Γρηγόριος ο Παλαμάς”. 1973)

                     

                    Πηγή ψηφ. κειμένου: orp.gr , alopsis.gr


                    Πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/2025/07/blog-post_09.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Η μεταβλητότητα της εσωτερικής μας καταστάσεως (Άγιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος)










                     Παραπονιέστε για τή μεταβλητότητα της εσωτερικής σας καταστάσεως -άλλοτε είναι καλή και άλλοτε κακή. Δεν γίνεται αλλιώς.

                    «Έχω δοκιμάσει και δοκιμάζω δυσάρεστες ψυχικές καταστάσεις με διάφορες μορφές». Δεν έχουμε παρά νά τις υπομένουμε με ταπείνωση και γενναιοψυχία, χωρίς να χαλαρώνουμε τον πνευματικό μας αγώνα, χωρίς να παραμελούμε την εκπλήρωση των θείων εντολών -αυτό ακριβώς που κάνετε..



                    Έρχεται μία καλή πνευματική κατάσταση. Φεύγει. Έρχεται μία κακή. Φεύγει κι αυτή. Η εναλλαγή τους είναι συνεχής και αναπότρεπτη. Το μόνο πού...
                    μπορείτε και πρέπει να κάνετε, είναι να επιθυμείτε καί νά επιδιώκετε πάντα το καλό.


                    Άν δεν αντιμετωπίζαμε ποτέ καμιά δυσκολία, τότε θα είχαμε πέσει σε πνευματική νάρκη.

                     

                    Ψυχικές μεταπτώσεις

                    Οι ψυχικές μεταπτώσεις συμβαίνουν σε όλους. Δεν έχετε, λοιπόν, παρά νά τις υπομένετε ήρεμα, αφήνοντας τον εαυτό σας στα χέρια του Θεού. Μη νοιάζεστε για τίποτ’ άλλο, παρά μόνο για τούτο: Να είστε πάντα μαζί με τον Κύριο. Ό,τι κι αν σας συμβαίνει, σ’ Αυτόν να καταφεύγετε, σ’ Αυτόν ν’ αποκαλύπτετε την ψυχή σας, σ’ Αυτόν ν’ ακουμπάτε τα βάρη σας, σ’ Αυτόν να λέτε τον πόνο σας… Καί νά προσεύχεστε, παρακαλώντας Τον να σας απαλλάξει από πειρασμούς και θλίψεις, αν είναι θέλημά Του..

                    Η ψυχική ευφορία και ευδιαθεσία, η αναψυχή και η παρηγοριά δεν είναι πάντα γνωρίσματα καλής πνευματικής καταστάσεως, η οποία έχει τρία άλλα βασικά χαρακτηριστικά: ά) ζήλο για την ευαρέστηση του Θεού, β) φρόνημα ταπεινό και καρδιά συντριμμένη, γ) παράδοση στο θείο θέλημα. Υπάρχουν αυτά μέσα σας; Αν ναί, είστε σε καλό δρόμο.

                     

                    Οι πνευματικές παρηγοριές στην κατά Θεόν ζωή

                    Λυπηθήκατε, επειδή χάσατε πολύ γρήγορα την παρήγορη εκείνη εσωτερική κατάσταση, στην οποία βρισκόσασταν μετά τη θεία Μετάληψη. Αλλά πρέπει να ξέρετε, πως μία πνευματική παρηγοριά, μία «παράκληση», μ’ όποια μορφή κι αν μας επισκέπτεται -ως απέραντη ψυχική ειρήνη, ως απερίγραπτη χαρά, ως ιερός ενθουσιασμός, ως γλυκεία κατάνυξη ή ως οτιδήποτε άλλο-, δέν είναι το κύριο ζητούμενο στην κατά Θεόν ζωή. Η πρωταρχική επιδίωξη και το βασικό μέλημά μας είναι όχι οι παρηγοριές, αλλά η αποφασιστική και δυναμική διατήρηση του εαυτού μας, εσωτερικά και εξωτερικά, σε κατάσταση καλή, ευάρεστη στον Κύριο. Η όποια παρηγοριά δίνεται από το Θεό σαν «δόλωμα», πρόκληση και προτροπή.

                    «Νά τι θ’ απολαύσεις! Αγωνίσου, λοιπόν!». Επομένως, όταν τη στερούμαστε, δεν πρέπει ν’ απελπιζόμαστε, αλλά με μεγαλύτερο ζήλο, με σταθερότητα και επιμονή ν’ αγωνιζόμαστε «τόν καλόν αγώνα της πίστεως» (Α’ Τίμ. 6:12).

                     

                    Οι πνευματικές ηδονές δεν είναι πάντα ωφέλιμες

                    Σάς αρέσει να βυθίζεστε μέσα στις πνευματικές ηδονές, να νιώθετε πάντα ικανοποίηση και ευφροσύνη από την προσευχή και την κοινωνία σας με τον Κύριο. Αυτό, όμως, είναι και αδύνατο και ανώφελο. Αδύνατο, γιατί κάθε μορφή πνευματικής αναψυχής δεν είναι καρπός δίκης μας προσπάθειας, αλλά δώρο του ελέους του Θεού, δώρο που προσφέρεται σ’ οποίον, όποτε και για όσο Εκείνος θέλει. Αδύνατο είναι, επίσης, γιατί, όσο ζούν και ενεργούν μέσα μας τα πάθη, καμιά πνευματική ηδονή δεν μπορεί να παραμείνει σταθερή στην ψυχή.

                    Άλλωστε, η άκαιρη και άλογη επιδίωξη τέτοιων ηδονών είναι, όπως είπα, καί ανώφελη, γιατί οδηγεί σε ψυχική παραλυσία και μαλθακότηταΕμείς οφείλουμε μόνο ν’ αγωνιζόμαστε με τρόπο ευάρεστο στον Κύριο, με ζήλο και ανδρεία, με νήψη και αυτοέλεγχο, με ταπείνωση και συντριβή. Για το Θεό πρέπει να κυριαρχούν στη καρδιά μας δυό αισθήματα: αγάπη και φόβος… Οι άγγελοι στέκονται μπροστά Του με φόβο και τρόμο… Ζήστε, επαναλαμβάνω, με νήψη, με πνευματική επαγρύπνηση, με φρόνημα ταπεινό…

                     

                    (“Ο δρόμος της ζωής”-επιλογές-, Ι. Μ. Παρακλήτου)

                     

                    (Πηγή ψηφ. κειμένου: agiazoni.gr)

                    https://alopsis.gr



                    Πηγή: https://adontes.blogspot.com/2021/09/blog-post_16.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Τι προκαλεί ψυχική κόπωση; Μπορεί μια ψυχή να είναι άδεια;






                    Τι προκαλεί ψυχική κόπωση;  Μπορεί μια ψυχή να είναι άδεια;

                    Γιατί δεν μπορεί;  Αν δεν υπάρχει προσευχή, θα είναι και άδεια και κουρασμένη. Οι άγιοι πατέρες ενεργούν ως εξής: 



                    Ο άνθρωπος είναι κουρασμένος, δεν έχει δύναμη να προσευχηθεί, λέει μέσα του: 

                    «Ίσως η κούρασή σου να είναι από δαίμονες», σηκώνεται και προσεύχεται.

                    Και ο άνθρωπος έχει δύναμη.

                    Έτσι έκανε ο Κύριος.  Για να μην είναι η ψυχή άδεια και να έχει δύναμη, πρέπει να συνηθίσει τον εαυτό του στην προσευχή του Ιησού - «Κύριε, Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με τον αμαρτωλό (αμαρτωλό)».

                    Αρχιμανδρίτης Αμβρόσιος (Γιούρασοφ)

                    πηγη



                    Πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/2023/02/blog-post_43.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Πώς να κάνω τα παιδιά μου να αγαπήσουν τον Χριστό;
                    Η ανατροφή των παιδιών ίσως είναι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα που ο γονέας καλείται να αντιμετωπίσει στην ζωή του. Η δε ανατροφή σύμφωνα με τα χριστιανικά πρότυπα είναι ακόμη πιο δύσκολη στην τύρβη της σύγχρονης κοινωνίας που ζούμε. Τα ερεθίσματα που αποπροσανατολίζουν τα παιδιά μας είναι ποικίλα και δύσκολα μπορούμε να τα προστατέψουμε από αυτά. Παρά ταύτα η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει επιμεληθεί την ιστοσελίδα της «Ορθοδοξία & Παιδί» όπου υπάρχει άφθονο υλικό για την ενασχόληση των παιδιών μας, εάν είναι σε ηλικία που ενδείκνυται.
                    Συγκεκριμένα, έχουμε συλλέξει τραγούδια, κινούμενα σχέδια, διαδραστικά παιχνίδια, υλικό για κατήχηση και άλλα. Αλλά πιο σημαντικό είναι ότι έχουμε αναρτήσει άρθρα που αφορούν στην διαπαιδαγώγηση και που δίνουν λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας. Εάν λοιπόν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα ή απορία για το πώς να μεγαλώσετε τα παιδιά σας, μπορείτε να βρείτε λύσεις ΕΔΩ !
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Αν δε νιώθεις καλά με τον εαυτό σου...
                    Πολλές φορές νιώθουμε πράγματα που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε. Που μας απασχολούν και φοβόμαστε να τα συζητήσουμε και να τα εξωτερικεύσουμε.
                    Η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει φτιάξει ειδικά για σένα την "Πλατφόρμα Συναισθημάτων" όπου γράφεις μονολεκτικά ότι νιώθεις και μπορείς να διαβάσεις τί έχουν να σου πουν οι πατέρες της εκκλησίας, και πώς μπορείς να βρεις λύση στο πρόβλημά σου!

                    Δεν χάνεις τίποτε να δοκιμάσεις εδώ…
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Πνευματικές συμβουλές Αγίου Γέροντος Παϊσίου: 'Οταν εμείς αναθέτουμε τα πάντα σ' Αυτόν, ο Θεός υποχρεώνεται να μας βοηθήσει







                    «Ο Θεός μας δίνει πολλές ευκαιρείες για να κερδίσουμε τον Παράδεισο, αλλ' εμείς αυτές τις ευκαιρείες δεν τις δεχόμαστε όλες, τις διώχνουμε. Εάν όσα οφείλει ο άνθρωπος τα ξεπλήρωσε σ' αυτή τη ζωή, σώζεται»

                    «Ρίξτε το μεγαλύτερο βάρος του αγώνα σας στην προσευχή, γιατί αυτή μας κρατεί σε επαφή με το Θεό. Και η επαφή αυτή πρέπει να είναι συνεχής. Η προσευχή είναι το οξυγόνο της ψυχής, είναι ανάγκη της ψυχής και δεν πρέπει να θεωρείται αγγαρεία. Η προσευχή για ν' ακουστεί από το Θεό πρέπει να γίνεται με ταπείνωση, με συναίσθηση βαθιά της αμαρτωλότητας μας, και να είναι καρδιακή. Εάν δεν είναι καρδιακή, δεν ωφελεί. Ο Θεός ακούει πάντοτε την προσευχή του ανθρώπου που είναι πνευματικά ανεβασμένος. Η μελέτη της Αγίας Γραφής βοηθάει πολύ την προσευχή, θερμαίνει την ψυχή και μεταφέρει τον προσευχόμενο σ' ένα πνευματικό χώρο. Η προσευχή είναι ξεκούραση.
                    'Οταν εμείς αναθέτουμε τα πάντα σ' Αυτόν, ο Θεός υποχρεώνεται να μας βοηθήσει»

                    Πνευματικές συμβουλές Αγίου Γέροντος Παϊσίου

                    https://paraklisi.blogspot.com/2019/11/blog-post_3.html#more

                    http://hristospanagia3.blogspot.com/ 

                    agiotopia.gr




                    Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/07/blog-post_78.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!

                    Δεν υπάρχει δυνατότητα να διαβάσετε παλαιότερες αναρτήσεις - Αλλά δείτε ένα "τυχαίο" άρθρο ΕΔΩ!